Egy laikusnak a helyszíni átvizsgáltatás mennyire praktikus a gyakorlatban?
A helyszíni átvizsgálás ugye jó dolog elvben, mert kihozza a hibákat, de ha a használt kocsik többsége problémás, amit a laikus nem lát, mert nem foglalkozik annyit a kocsikkal, és ezért vizsgálót hív mindegyikhez, akkor 25-30 ezres vizsgálati díjjal számolva 5 kocsi átvizsgálásával már 125-150 ezres vizsálati díjnál tart,és akkor még egyáltalán nem biztos,hogy megtalálta a kocsit, mert lehet, hogy 10 kocsit is meg kell vizsgáltatnia.
Vagy ez a 200-300 ezres vizsgálati díj is belefér, mert spórolni többet fog összességében, mert így is kevesebbet fog rákölteni a megvett kocsira, mint ha lutrizott volna, és vizsgálat nélkül veszi meg?
#2 Pont most nézem a Totalar legújabb videóját. ha te egy automataváltós autót néznél, akkor valószínűleg nem tudod, hogy mire kell vigyelni, hangokra, váltásérzetre, ráadásul az említett autóban még vissza is tekertek 160 ezret. Kimondottan váltós videó, de repkednek a 100 ezrek. Ha a szaki már egy autónál azt mondja, hogy ez váltóproblémás, akkor máris simán megérte neked kihívni. De ezen felül, lehetnek karsoszériaproblémák is, amiket szépen elfednek, és lehet neked fél év múlva, mindkét küszöböt cseréni kell, és még sorolhatnám.
5: mivel egy laikus csak ránézésre választ autót, hogy milyen állapotú a külseje, belseje, ezért a 100k lehet jóval több is, 10-15% is kijöhet, ha sok átverős autóba fut bele, sokat kell megnézetnie, de egy potenciális 20-30% bukta mellett valóban még úgy is megéri a dolog
1 milliós autónál már nem feltétlenül éri meg.
#6: Ha van egy kis esze, akkor nem citálja el a szerelőt 100 helyre, hanem amiket kinézett azt átküldi és segít szűkíteni a szerelő.
Akinek meg csak egy 1 milliós autóra futja méginkább megéri, mert ha vesz egy romhalmazt azt gtk és nem tudja majd kifizetni a javítást.
#5
7: a szerelőnek van elég saját dolga, bizonyosan nem fog nekiállni 100 hirdetést végignézni, és leszűkíteni a vevőnek, ingyen biztos nem, legfeljebb azt is egy átvzsgálás áráért
És nem kell 100 hely, 10 autóból 25-30 ezres díjjal már összejön 250-300 ezres átvizsgálási díj kapásból.
Szóval valóban, elő kell szűrni, amit a laikus maga végez el jobb híján, és erre mondtam, hogy így akár 10 autóhoz is hívnia kell átvizsgálót, nem csak 2-3-hoz.
Illetve megteheti azt, hogy megkéri a vizsgálót szűrésre külön díjért. Lehet, hogy így is jobban megéri neki, ha a szűrésért is fizet, mint ha 10 autóhoz kihívná a vizsgálót csak a saját feje után menve, mert a vizsgáló jobban le tudja szűkíteni, hogy mit érdemes megnézni.
Soha nem vettél autót még és soha nem is próbáltál leszervezni átvizsgálást, igaz?
Egyszerűen gyártod a feltételezéseket a fejedben, csak azért, hogy a te elméletedet igazold.
De megnyugodhatsz, legyen neked igazad, a csóró ne költsön átvizsgálásra, ha nem ért hozzá, inkább kockáztassa meg, hogy 100k helyett 1M-et bukik, mert átvágják, jobban megéri.
9: gyakorold a szövegértelmezést, mert feljebb világosan egyetértettem én is, hogy megéri:
"a 100k lehet jóval több is, 10-15% is kijöhet, ha sok átverős autóba fut bele, sokat kell megnézetnie, de egy potenciális 20-30% bukta mellett valóban még úgy is megéri a dolog"
Vagyis 10-15% átvizsgálási díj is megérheti egy 2 milliós autónál, ha 20-30% bukna egyébként egy rossz autóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!