Miért a premium autókat könnyebb lelakni?
Nem tudom megfigyeltétek-e, de a premium autókat sokkal könnyebb lelakni, mert tele vannak érzékeny anyagokkal.
Mondom mikre gondolok.
: Gumihatású bevonat a műszerfalon végig, amit körömmel megkarcolsz, utána már sehogy nem néz ki jól.
: Gombokon hasonló bevonat, ami a sok használattól egyszerűen elkopik, elmálik. Felirattal együtt.
: Küszöb simára öntött műanyagból, hogy még véletlenül se lehessen ne összekaristolni a cipővel.
: Műbőr bevonat a kormányon, ami 5 év mindennapi használat után úgy málik, hogy legszívesebben letépné az ember az egészet és valódi bőrt tenne a helyére.
: Rosszabb esetben olyan bevonat a műszerfalon, ami idővel ragadni kezd és normálisan tisztán tartani nem lehet.
: Napellenzőn műbőr hatású műanyag, ami tönkremegy a napsütéstől. Minimum ocsmány sötét foltok lesznek rajta, ahogy leég a festék, de van, amelyik típuson meg is ereszkedik.
Ehhez képest egy full fapados autóban igaz, hogy műanyag az egész, de gyakorlatilag nincs ami elkopjon! Mondom ezt úgy, hogy végignéztünk egy rakat használt autót az elmúlt hetekben és szinte csak a premium típusokkal voltak súlyosabb esztétikai hibák. 14 éves Ford úgy nézett ki, mintha gyárból jött volna ki. Premium francia autók egytől-egyig lelakva, pedig 8 évesek sem voltak.
Hogy is van ez akkor? Fizessen az ember +10 milliókat szalonban a premium típusért, miközben negyed annyit sem bírnak, mint az olcsóbb típusok? Komolyan erre van igénye az embereknek?
Az egész attól függ, mit hívsz prémiumnak. Én csak használtan vagyok hajlandó bármit venni, pont ezért. (Megjegyzem, a gombok-kormány gumibevonatának roncsolódása már attól is függ, hogy van-e kézkrémed, talán még az is lehet, hogy a "prémium" a régimódi, vezetéshez kesztyűt használó "úriemberek" számára készül.)
De én nem tudom, mit hirdetnek prémiumnak, amit pl. ezen az oldalon annak hívnak az emberek, azok szerintem egyáltalán nem prémiumok. Sőt, nem is tudom értelmezni azt a fogalmat, hogy "francia prémium", és ez nem a szokásos 3f hiszti (fiat, ford, francia), hanem tényleg volt több francia autóm, és rengeteget költöttem szervizre, mielőtt túladtam rajta. Nem kell velem egyetérteni, de én autót csak japánt vagyok hajlandó venni, és motorokban is a japán felé hajlok.
Szóval jogosan vagy indulatos, de megérte volna előre utánajárni, mit akarsz venni. Mert láthatóan nem értesz hozzá, olyan nincs, hogy "műanyag az egész", a Trabant az egyetlen olyan autó, ami még villámhárítónak/Faraday-kalitkának sem jó, mert műanyagból van a kasztni is.
Én a gyártói szegmentáció alapján értem a prémiumot, nem felszereltségre értve.
Thalia < Megane < Laguna
Fiesta < Focus < Mondeo
...
A műanyagok és gumik szétmállása főleg attól függ, mennyi kézkrémet és olajos kezet látott. És különösen a "műszerfalápoló" vegyszerek tudják megenni az anyagot, napsütéssel kombinálva páratlan oldószer.
Aztán a középkonzolon azért mállik a gomb, mert kellett az "illatosító" a szellőzőrostélyra, aztan vagy letört a rázkódástol, vagy egy szép nyári napon elengedte a folyadékot, és az végigmart mindent.
Négyes leírta a lényeget. Ami újkorában - amikor el kell adni - kellemes, szép, az sérülékenyebb, míg az egyszerűbb kemény műanyagok tovább bírják.
Nekem van itthon egy 30+ éves Ford Sierrám örökségből hobbiautónak, a beltere sokkal jobban egyben van, mint például párom 2008-as Volkswagen Golfjában, pedig jóval öregebb és jóval többet is futott. Csak nincs benne sehol soft touch, kopogós tipikus 80-as évekbeli szürke műanyagtenger az egész, viszont ma sincs rajta sehol csak úgy kopás, kicsit világosabb lett mint újkorában lehetett de ezen kívül semmi. Ha ma veszel mondjuk egy Daciát vagy Suzukit, az is esélyes hogy belül jól fog kinézni 10 év múlva is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!