Visszaváltáskor baj-e ha egy kis gázt adok, hogy könnyebben felvegye az alacsonyabb tempó sebességét?
Pl 4 esben van az autó, és hármasba akarom tenni.
Gáz elenged, kuplung, hármas, kis gáz, és úgy engedem a kuplungot a hármasra. Mivel nem lassítottam le eléggé hogy a hármast kényelmesen bevegye és ne rántson egyet, hanem inkább egy kis gázt adok és úgy teszem háromba, így szépen rángatás nélkül beveszi. A kérdés, hogy ez árt-e a kuplungnak, kendkeréknek, fogaskerekeknek?
"Gáz elenged, kuplung, hármas, kis gáz, és úgy engedem a kuplungot a hármasra."
"inkább egy kis gázt adok és úgy teszem háromba, így szépen rángatás nélkül beveszi."
Ez a két leírás ellentmond egymásnak. Az elsőben a sebességbe rakás (vagyis sebváltókar mozgás) után adsz gázt, a másodikban előtte.
Akkor most melyiket csinálod?
Mindkettőnek lehet értelme, de egyiknél sem pontosan így.
Ha gázt adsz hogy a fordulat meglegyen az nem baj. Sőt.
Úgy visszaváltani hogy hagyod leporogni a motort majd vált kuplung fel rant majd gaz, na az gaz
"Az elsőben a sebességbe rakás (vagyis sebváltókar mozgás) után adsz gázt, a másodikban előtte." "A kettő ugyanaz, csak máshogy írva."
Nem ugyanaz, de mindegy.
Kiderült, hogy az elsőre vagy kiváncsi. Bármilyen sbességváltásnál úgy kell kezelni a gázpedált, hogy a kuplung kapcsolat létrejöttekor ne ugorjon a fordulatszámmérő mutatója se föl se le. Az fogyasztja a legkevesebb kuplungot.
Ehhez a kuplung fogáspont (ami voltaképpen egy tartomány) kezdetekor kell gázt adni. De mindenképpen akkor, amikor a kuplungpedál feleresztése már megkeződött. Ha előtte adsz gázt és a fordulatszámmérőn azt látod, hogy megszalad a fordulatszám és a kapcsolódáskor leesik, akkor rosszul csinálod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!