Szombathelyen miért vesz szó szerint mindenki dízel kocsit?
Érdekes... Ugyan nem szombathelyi vagyok, de lakik ott ismerősöm, akivel szoktunk autós témákról is beszélgetni. Neki ez még nem tűnt fel. Sőt, pár éve vett egy benzines autót. Tehát ez a "szó szerint mindenki" elmélet már itt biztosan megdőlt.
Volt több dízel autóm. Euro4-es és Euro6-os is. Egyiknek sem éreztem soha semmilyen szagát. Ellenben némelyik kékesen füstölgő öregebb benzinestől szó szerint rosszul vagyok.
A hashtag-ekből jöttem rá, hogy nem is azt szeretted volna kérdezni, amit megkérdeztél, hanem a tuningolt tdi-kkel van bajod. Azért vesznek olyat a kis majmok, mert 1 millió körül hozzájutnak, és mennek mint az állat. És van egy réteg, akik szerint ku*va menő, amikor okádják a füstöt.
Büdös viszont nem ettől lesz, és a fejed sem ettől fáj, hanem a szeméttel fűtő emberektől. Akikből jóval több van, mint akinek dízel autója.
„A dizel nem büdösebb , sőt a benzinnek erőssebb a szaga.”
Sokkal károsabb a dízel, mint a benzin. Ez nem vita tárgya, ez tény.
Indoklom is.
Még az Euro 6-os dízeleknek is az átlagos kibocsátása több mint 12-szerese a határértéknek. Valós körülmények között.
Nitrogénoxidok terén pedig a legmagasabb kibocsátással rendelkező benzines is csak másfélszeresét bocsátotta ki a határértéknek. Tehát 12szer rosszabb egy modern euro6 dízel a legszarabb benzinesnél.
(ICCT jelentés)
A Levegő Munkacsoport végzett mérést egy auto belterében, úgy hogy euro6 dízel mögött haladtak. Frissen cserélt aktív szenes pollenszűrő mellett a beltérben 179.552 vírus méreténél is kisebb részecske jutott egy köbcentiméterre. Miközben egy átlagos lakásban ez 4000, egy forgalmas városi járdán meg 30.000. Látható, hogy az ilyen apró részecskéket semmilyen fejlesztés sem tudja hatékonyan kiszűrni.
És akkor még ott van az NH3. Amerikai kutatók jöttek rá, hogy a nitrogén-oxid szennyezők redukálására szolgáló katalizátor rendszerek (a legmodernebbek is, leginkább azok) ammóniát szabadítanak a levegőre. Városi (!) környezetben akár a kibocsátás 83 százalékáért felelhetnek a dízelautók (Miközben a kormányzati kommunikáció 13-22 százalékot hazudott). Nyilván egy benzines autó újfent jobban teljesít, ugyanis abba nem kell ilyen katalizátor rendszer.
Ráadásul a Greenpeace mérése szerint 30 városi iskolából 23-nál magas, 3 esetében pedig extrém magas a nitrogén-dioxid szennyezés mértéke. Ez városban tipikusan dízelautókból jut a levegőbe… Asztma, szív és érrendszeri betegségek, légzőszervi megbetegedések, elváltozások. Tehát a gyerekek elég erősen megsínylik a dízelek magas részvételét a városi forgalomban…
És ezt csak egy szennyező alapján ki tudjuk jelenteni. Mi lenne, ha mérték volna mondjuk az előbb említett ammóniát vagy a szállóport az iskoláknál?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!