Régi 1.9 sdi motor autópályán 140-145 sebességnél 4000 körül forog. Ezzel mennyire nyírom ki a motort? Kb 70 kmt megyek vele így folyamatosan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem kinyírod ezzel viszonylag hamar.
Gyakorlatilag folyamatosan teljesítménymaximumon használod a motort.
Persze nem 1-2 hét alatt, de néhány éven belül valószínű, hogy hengerfejes lesz, vagy megnő az olajfogyasztása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Üzemmelegen nem hinném, hogy bármi baja lesz tőle. Egy ilyen motornak biztos kell 10-15 km rendesen bemelegedni ilyen időben. A vízhőfok nem mérvadó, mert az olaj később éri el az üzemi hőfokot.
Amúgy a legtöbb kisebb szívómotor ennyit forog pályán, és nem lesz tőle semmi bajuk. Nyilván hamarabb használódik el, mint kisebb fordulaton, de ezek a motorok így is kimennek a világból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Míg a vízhőfok jeladó be nem állt a normál szintre, addig maradj 80-100 körüli tempónál, 1/3 körüli fordulaton. Ha már 5-6 perce állandó hőmérsékletet mutat, akkor mehetsz vele ahogy akarsz.
Egy motornál 98%-ban az indítások alatt történnek a kopások, hideg motornál ami nagyon árt az a lefulladás (extrém alacsony fordulat mellett járó motor), a nagyon magas fordulaton pörgetés... de aztán ha már üzemmeleg egy motor, akkor a fordulattal már szinte csak a balesetek bekövetkezési valószínűsége növekszik.
Valamelyik autógyárnak volt ilyen parasztvakítós tesztje, hogy egymilliót ment a motor nagy terhelésen. Aztán szétszedték és mutogatták, hogy gyakorlatilag mérhetetlen amennyit kopott. Nem meglepő, ha a motor csak az olajcserék alatt állt meg.
Én a saját autómba kb 160 ezret hajtottam bele napi 250km nagyrészt full gázon ingázással. Kevesebb olajat eszik, mint a többi motor ugyanennyi km-nél. Kevés volt az indítás. (390 ezernél 1 liter körül)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az teljesen jó.
Én maradnék a 130km/h sebességnél és 3300-3400-as fordulatnál, mert a 145km/h nem gyorsabb annyival, hogy megérjen miatta jobban terhelni a motort és egy literrel többet megetetni vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
130-as tempónál 3200-3300 körül forog és tényleges sebességről van szó, mert a navigációval mérem. viszont 145 kmph sebességnél már 3900-4000 körül.
Megkérdeztem autószerelő ismerőst. Szerinte ez autó kivisz a világból ha maradok 120-as tempónál 3000-es fordulat körül, a fogyasztással is jobban járok, és azért kíméli a motort hosszútávon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sajnos nem adja ki a matek.
A sebesség és a fordulatszám egyenesen arányos. Tehát valamit benéztél.
Amúgy egyetértek a szerelőddel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!