Régi 1.9 sdi motor autópályán 140-145 sebességnél 4000 körül forog. Ezzel mennyire nyírom ki a motort? Kb 70 kmt megyek vele így folyamatosan.
Hagyományos mechanikus váltónál ugynabban a fokozatban nem változik a sebesség és a fordulatszám hányadosa.
Vagy a navigáció vagy méginkább a fordulatszámmérő mutat hibás értéket.
Elvileg csúszhatna a kuplung is, de ha ilyen teljesítménytartományban csúszna, annak iszonyú szaga lenne.
Az alacsonyabb sebességgel a pénztárcádat és az életedet kíméled, a motornak mindegy. A motorban minden kritikus résznél folyadékcsapágyak vannak (úgy képzeld el mint egy siklócsapágyat, aminek a perselye olaj), és minden olajfilmen fut. Azoknak az alacsony fordulat a gond egyedül. Léteznek olyan jelenségek amik hajtókarzömülést vagy dugattyútörést tudnak okozni, ilyen leginkább a kopogásos égés, amit a rossz befecskendezők tudnak okozni. Azt viszont alacsony fordulaton fogod igazán hallani.
Ha nem hibás a motor, akkor kihasználhatod a teljes fordulatszámtartományt. Az összes futárautó azt kapja hidegen-melegen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!