Melyek azok az autómárkák melyek presztízsben és árakban nagyjából a Volkswagen szintjén vannak?
Nem elhanyagolható, hogy kinek a szempontjából nézve. Egy VW fanatikus számára sosem lesz párja. Egy olyan személy számára aki a külső alapján ítél, majdhogynem mindegy, ha pár éves az autó. Nincsenek meg azok az éles különbségek a kaszni vonalaiban mint 20-30 éve, egy japán vagy francia autó is tud olyan megjelenést hozni, mint egy "olcsóbb" VW, de még egy Fiat is megközelíti. Nyilván nem az Arteonról vagy Touaregről beszélek, azok külön kategóriák, de az áruk is.
Egy általános autórajongó számára az utóbbi 10 évben rengeteg olyan, a Volkswagenhez képest jó, jobb áron található modell került a piacra, ami mind az utastér minőségében, mind teljesítményben, mind komfortban hozza a VW szintet. Legyen az Toyota, Peugeot, Honda, Ford, Renault, de ide raknám az újabb Kia és Hyundai modelleket is. Egy Ceedet nyilván nem a Passattal egy lapon vizsgálva.
És van az a réteg, aki csak VW rajongónak vallja magát a 15-20 éves Passatban, maximum képernyőn látott egy 2021-es 508-ast, újabb Accordot vagy Mondeot. Ők a mai napig azokon a sztereotípiákon formálnak véleményt az 1-2 havi fizetésért megvehető régi német autóból (lehet sokat mondtam), hogy 3F-et nem veszünk, a Hondában fűnyíró motor van, a Kia Ceedet meg a Daewoo Matizzal azonosítják, mert a gyökerek koreaiak. De azt elfelejtik, hogy az elektronikai hulladék szarfranciákban már 20-25 éve is Bosch meg Siemens vezérlők dolgoztak, a HDI motort pedig több konszern (német tulajdonú is) felhasználta, részben a megbízhatósága miatt.
Csak azért kérdezem mert az új VW autók azok elég magas listaáron vannak kínálva, több autójuk megközelíti, vagy beéri az Audi listaárait…
Sőt olyan is van, ami egy luxus AUDI, BMW árát is megelőzi.
Pedig elég visszafogott autók és nem feltétlenül gondolnák az emberek luxus kategóriának, illetve a presztízse szerintem mindenképpen alacsonyabb mint egy Audinak.
Presztízsbe és minőségre én is kb. a Mazdával tenném egy szintre, de a Mazda autók listaára átlagosan 30-50 százalékkal alacsonyabbak.
Például egy Audi RSQ8 quattro tiptronic benzin mild hybrid, ami 600 LE, egy erősebb felszereltséggel, bár igaz nem fullextrásan megkapható 46.5 millióért…
Ez az autó, hogyha mindet is kérsz bele és még a fényezés is egyedi akkor kerül 58 millióba (listaár).
Egy VW Touareg ha minden extrával kéred, akkor 47.5 millió, vagyis drágább mint az erősen felszerelt, lényegesebb extrákkal rendelkező RSQ8…
Pedig nem gondolnám, hogy presztízsben ugyanaz a kategória lenne.
Volvo S90 Recharge minden extrával együtt, úgy hogy még hátmasszírozó is van benne és a beltere full minőségi bőr, mindehol, úgy 32.8 millió (listaár).
De ebben igazából már a több évre kibővített garanciák is benne vannak, meg MINDEN amit csak lehet kérni…
Tehát ennél drágábban nem tudod venni.
Egy Golf GTE TSI Plug-In-Hybrid NEM fullosan 21 millió forint.
Egy Mazda 3 Hatchback teljesen fullosan megáll 17 millió alatt, valami 16.8 ha jól emlékszem.
Nekem nincs azzal bajom, hogy ennyibe kerülnek a VW autók, csak furcsállom hogy ilyen árak mellett a presztízse olyan középkategóriás.
Legalábbis ahogy én érzékelem…
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!