Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Heel and toe (jó) használata,d...

Heel and toe (jó) használata,dupla kuplung, gázfröccs nélkül hamar megeszi a szinkronokat?

Figyelt kérdés

Szeretnék megtanulni, arra az esetre ha mennék pályázni. Ugye maga a tanulás is ártalmas ( inkább a kuplungnak). Engem viszont az állandó használat érdekel váltó szinkron szemszögéből.

Feltételezem magas forfulaton visszapakolgatva fokozott igénybevétel van. A gázfröccs hiányát természetesen arra értem, , hogy nem neutrális váltó állapotban kuplungot összekpcsolva történne.



2022. jan. 23. 10:46
 1/8 anonim ***** válasza:
Hétköznapi átlag autókban semmi értelme nincsen. És hiába akarsz menni "pályázni", erős a gyanúm, hogy sosem fogsz olyan autóba ülni és olyan szinten használni azt, hogy értelme legyen. Szóval szívasd magad nyugodtan, ha ez a vágyad, csak legyél vele tisztában, hogy értelmetlen.
2022. jan. 23. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Ööö... nem.

A dupla kuplung gázfröccs a váltásnál a motor optimális teljesítményen tartását szolgálja. Magyarán ne essen vissza a fordulatszám.

2022. jan. 23. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
a heel&toe az nem bántja a szinkront jobban mint egy sima visszaváltás, de hogy is képzeled el gázfröccs nélkül? :D :D
2022. jan. 23. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ennek a technikának a nem szinkronizált váltók esetében van jelentősége, vagy akkor ha kuplung nélkül vagy kénytelen váltani.


Ha szinkron sebváltónál kuplunggal kapcsolsz sebességet, akkor a kuplung teszi a dolgát, vagyis szétkapcsolja a motor főtengelyét és a sebességváltót.

A szinkronkapcsoló meg egy reteszeléssel úgy van kialakítva, hogy kapcsoláskor először együtt mozdul a kúpos (szinkronizáló) felület a fogazott résszel és azonos fordulatra hozza a két kapcsolandó tengelyrészt. A szinkrongyűrű fogazott része ami a tényleegeskapcsolást végzi, csak ezt követően tud továbbcsúszni.

[link]

2022. jan. 23. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ja! ...és szinkronkapcsolót nem kell babusgatni. Ha a sebváltóban van olaj, kb. soha nem megy tönkre.
2022. jan. 23. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#5 facepalm… nyugodtan ugralj lefele a kuplungrol valtas utan, meg lokdost be a fokozatokat barom modjara, meglatod mennyire nem lesz baja :)


A kerdezo meg elegge egy tipikus internetes barom aki kijatszotta a gran turismot es most hirtelen o lett a modern lauda :D Mindenkinek volt ilyen hulyegyerek korszaka, majd kinovod te is.


Nem mellesleg egy versenyauton baromi kozel vannak a pedalok, pont ezert, mig a te szaros swifteden tavol vannak es igencsak nehezkes lesz a sarok-cipoorros mutatvany, hacsak nem 45-os labad van.

2022. jan. 23. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Gyakorolni kell, nekem bakancsban is megy minden autómban, nem swiftem van mondjuk..

Mondjuk utcai autón addig van "értelme" a mozdulatnak, amig bowdenes a gázpedál :D :D

2022. jan. 23. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, jókat derültem. Mostmár vigyorogva alszom el. Imádom az internetet 😁.

Az 5-ösnek köszönöm, a releváns választ. És mindenki másnak a jókedvem.

2022. jan. 24. 00:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!