Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet úgy vezetni,...

Hogyan lehet úgy vezetni, hogy visszaváltásnál ne torpanjon meg az autóm?

Figyelt kérdés

1 hónapja lett meg a jogosítványom, és rögtön elkezdtem vezetni, egy régebbi suzuki wagonr-el, és minden visszaváltásnál megtorpan az autó. Amin tanultam vezetni annál pl nem volt ilyen. Próbáltam a gázfröccsöt is, de úgy is legtöbbször megrándul.


Vagy jobban le kéne lassítani váltás előtt? És pl milyen sebességnél lehet már 1-est kacsolni? Nagyon éles kanyarnál inkább a 2-es fokozatba fékezzek bele majdnem fulladásközeli állapotba, vagy nyomjam be 1-esbe majdnem álló helyzetbe?


Olyan helyen lakok, ahol rengeteg az ilyen dombos-lejtős éles kanyar.



2021. febr. 18. 09:43
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Vagy jobban le kell lassítanod, vagy óvatosabban kell felengedned a kuplungot, vagy egyeztetned kell a fordulatot egy pici gázfröccsel. Miközben váltasz, pici hirtelen gázadás, hogy amikor üresben van a sebességváltó, olyan fordulatszámra hozd a motort, amilyen majd lesz, amikor elkezd fogni a kuplung rendesen. Kis gyakorlást igényel, de hamar bele lehet jönni. Ezzel kíméled a váltót is amúgy.
2021. febr. 18. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
A második alkérdésedre meg az a válasz, hogy a legtöbb autó alapjárata 2-esben 10-15 környékén van, azaz hacsak nem szerpentinen mész felfele hajtűkanyarban, nem valószínű, hogy vissza kell váltanod 1-esbe. Max egy nagyon picit megcsúsztatod a kuplungot, amikor már túl alacsony a fordulat. Minden kocsinál picit más, hogy mennyire szereti mozgó állapotban az 1-est bevenni. Van olyan, hogy kb 5 km/h felett nem tudod óvatosan 1-esbe rakni, de van olyan is, hogy már 20-nál is viszonylag simán 1-esbe csúszik. Ideális esetben csak álló helyzetben lenne szabad 1-esbe rakni, főleg egy wagonr esetén, aminek valszeg nagyon rövid áttételei vannak.
2021. febr. 18. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
29%

Ez természetes dolog. Visszaváltásnál megemelkedik a motor fordulatszáma ez energiába kerül, amit a kocsi mozgási energiájából szerez.

Ha zavar vegyél automatát.

Amin tanultál kifinomultabb autó lehetett, kettőstömegű lendkerékkel, ami időben egy kicsit elkeni a dolgot és kevésbé érzékelhető.

Ne foglalkozz vele. Ez egy szutyok autó, ami gombokból fenntartható és aránylag tartós. Gondolom a futóműve is jobban ráz mint az oktatóautóé. Az sem a te hibád. Fapad, hátul fatengellyel. ( merev tengely - legolcsóbb, legócskább megoldás )

2021. febr. 18. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
39%

Én úgy szoktam visszaváltani, hogy előtte már nem nyomom annyira a gázt, hogy gyorsuljon az autó, csak tartom a sebességet, és ilyenkor kuplung kinyom, gáz megtart, erre fordulatszám emelkedik, és mikor már látom, hogy kb. ott van, ahol előző fokozatban ilyen sebesség mellett lenni szokott, akkor felengedem a kuplungot. Nyilván ezt 5-ből 4-be, illetve 4-ből 3-ba könnyű megcsinálni. Ha már 2-be rakom vissza, akkor csúsztatni is szoktam, 1-est pedig csak akkor kapcsolok, ha nagyon lassan gurulok, tényleg lépésben, és már a 2. fokozat sem bírja. Persze dimbes-dombos vidéken ez változhat, ha emelkedőnek mész, akkor hamarabb vissza kell kapcsolni, ha lejtő irányába haladsz, akkor pedig még álló helyzetből is könnyen indulsz másodikban is.

Ki kell tapasztalni, na. ;)

2021. febr. 18. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ja, a visszaváltásnál elfelejtettem írni, hogy a két kuplungmozgás között természetesen visszaváltok egyet... :)))
2021. febr. 18. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Most megcsináltam az előbb azt, h visszaváltásnál lassabban engedtem vissza a kuplungot, meg közben egy kicsi gázt is adtam, csak ez kicsit kényelmetlen, mert ha intenzívebben kell lassítani, akkor utána egyből ugorhatok is a fékre, de majd kitapasztalom.
2021. febr. 18. 12:15
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Ne úgy vezess, hogy egyszerre kelljen a 3 pedált használni :) Az nem közútra van, hanem versenypályára. Amúgy lehet azt is, ballal kuplungolsz, jobb lábujjal fék, miközben váltások során sarokkal odaböksz a gázpedálra. De normális vezetéshez, közúton ez tök felesleges menőzés.
2021. febr. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Természetesen intenzívebb lassításkor nem visszaváltunk (aztán egyből ugrunk a fékre), hanem amelyik fokozatban éppen vagyunk, abban motorfék+üzemi fék, és ha majd eldőlt, hogy eléggé lelassultunk-t, tehát lehet tartani a megszerzett tempót, netán gyorsítani is, akkor kuplung, visszaváltás, kis gáz, csúsztatás, és go!
2021. febr. 18. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!