Amerikai izomautóknál mitől van az, ha üresben adnak egy gázfröccsöt, megmozdul az egész kocsi?
Gondolom, a nagy motor miatt (8 henger! 6000+ ccm), azon a fordulaton a motortartó bakok se bírnak el vele és átadja a rezgést a kaszninak.
Tehetetlensége miatt átadja a csavarodást a kaszninak... nem tudom jobban megfogalmazni.
Ezt nem csak az amerikai izomautók tudják
Egy régi hosszmotoros nagyköbcentis merci is tudja.
Én is szoktam vele játszani néha... ha elkapod a ritmust (rezonancia-katasztrófa) akkor egész jól lehet billegtetni az autót :D
Azt senki nem írta, hogy sok motor pl BMW és Merci is ki van elektronikázva, hogy akárhogy nyomják a gázt ne mozduljon meg az autó motorja így az autó sem fog. Ebben a régi izomautókban még nincs. A motort mozgó bakok tartják így az erős blokk a nagy gáz adás elvételekor van ez a mozgás amit a motorbak tartón keresztül átad a kasztninak. Illetve korszakuk legerőssebb és legnagyobb nyomatékkal renelkező autói. Korszakból nem ismerek olyat, hogy nagyobb nyomatéka legyen. Persze benzinest.
Egyébként a fordulatszámuk rettenetesen hamar megy fel 7-8 ezerre is. Flatplane típusú főtengelyt haználnak. De ezek között van inretnal és outher balanced motorblokk (belső és külső kieggynsúlyozottság) Külsőnél a kívül a motor főtengelyén van a nagy szíjtárcsa ami nagyrészt segít kioltani ezt a dolgot.
Legjobb a chevrolet nagy és kisblokkjai. Az új generációba is de az a LS széria. Ilyene, hogy LS1, LS3, LS7, SL9 (LS6-ot kivéve az még régi nagy blokk) Ám a legtöbb versenyt a Nascar-on a chevrolet nyerte. Ugye ott csak ilyen OHV (over head valves) magyarul emelőrudas motorblokkal lehet indulni. Érdekesség még, hogy a mai 3 legyorsabb autóból 2 az 1. ataatra meg a 3. Henessy GT Venom F5 ami szintén ilyen típusú blokkot használ. Nagyon sok pozitivuma van.
Mellesleg én izomautó fan vagyok és utánajártam mindennek. Akit érdekel lehet kérdezni. :)
Életedben nem láttál ilyen autót élőben..
Ergo nincs meg hogy hosszmotor-puha futómű-ballonos gumi meglökdösöd a bódét ugyanígy fog mocorogni.
Nagyköbcentis hosszmotor kell hozzá.
- Nagy forgó tömege van a motornak, amikor ez felpörög, akkor a blokkot és vele együtt a kasztnit az ellenkező irányba forgatja. (Newton 3. törvénye: hatás-ellenhatás)
- A hosszában elhelyezett motor miatt oldalra fog bemozdulni az autó, ebben az irányban könnyebben elfordul a kasztni, mint hosszában (keresztmotor esetén).
- Az izomautóknál a motortartó bakok sem csillapítanak annyira, mint egy modern luxusautónál, talán emiatt is látványosabb a jelenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!