Megtúráztatnál egy Ikarust?
Alapjáraton is veszett jó hangjuk van, de olyankor meg különösen.
A nyers erő a dinamizmus és az a páratlan precizitás, az egyszerűen fenomenális.:D
Azért nem kell róla ódákat zengeni. Egy modernebb nyugat európai motor mindenben veri az ezer éves Rába motorokat.
Én is szeretem a hangját, de inkább csak a nosztalgia miatt.
Erő meg dinamizmus? Jó vicc... Precizitásról nem is beszélve.
Túráztatni meg kb. kisiskolásoknak érdemes csak
" A nyers erő a dinamizmus és az a páratlan precizitás, az egyszerűen fenomenális "
Ebből talán az " és , a , az " ami igaz.
Egyetlen Ikarusról tudok, amire a fenti erősen túlzó jelzők igazak.
Friss levegőt és te 5-ös?
Egyébként istenítsétek nyugodtan a Mercit a Neoplant a Volvot kíváncsi leszek hol lesznek 10 év múlva vagy lehet nem kell még annyi sem.
Az MVK-nál annak idején a Neoplanoknál ez volt a szlogen, hogy "modern, biztonságos, alacsonypadlós" hát ezzel vitatkoznék. Akkor gondolom azért gyulladtak ki és robbant fel belőlük nem egy példány.
Oké az Ikarus se tökéletes, mert olyan nincs de mégis elvitt oda ahova kellett. Meg a magas padló bökte még sok ember csőrét.. érdekes amikor futni kellett, akkor nem nyígtak.
Különben nagyon sok embernek adott munkát és ha más nem, akkor ennyit megérdemel.
Azért mégis nagymúltú vállalat volt.
Aha, messziről.
De az valamit elmond, hogy a Margit utcai "nagy" gyártól nem messze volt egy kisebb üzemegység, az "átadó", az Újszász utcában. Ott a gyárból frissen kijött buszokon sikálták el a gyártási hiányosságokat, trehányságokat. Fényezési hibákat lepöttyözték, gyárilag kicsit szakadt csukló harmonikát fekete szilóval "megjavították", és számtalan apróság. Megszakadt menet? Lemezcsavart bele, messziről nem látszik. Otthon kell fagyálló az autóba? Leengedjük a buszból, felöntjük csapvízzel, nem felelt meg a fékpadon? Egyes, padlógáz, padlófék, megyünk két kört az udvaron füstölő fékdobbal, hátha attól megjavul, ilyenek mentek... Belement pár munkaóra egy-egy buszba, mire a MEO átvette. Mármint a házi MEO, elővigyázatosabb vevők külső minőségellenőrző céget bíztak meg, akinek az embere sokkal szigorúbb volt, mint egy "belsős" MEO-s.
Röviden: a Pitesti Dacia üzem lehetett ilyen színvonalú. A keleti és hazai piacra jó volt, mert igénytelen volt, elviselte a ridegtartást. Egy előnye volt: a 200-as széria légrugós futóműve jobban tolerálta a pesti utakat, és nagyobb utazási komfortot nyújtott, mint a mai nyugati alacsonypadlós buszok, de kb. ennyi.
"Egyébként istenítsétek nyugodtan a Mercit a Neoplant a Volvot kíváncsi leszek hol lesznek 10 év múlva vagy lehet nem kell még annyi sem."
Jaajj, megint ez a duma. 20-25 éves Neoplanok, Mercedesek dolgoznak mai napig reggeltől vakulásik, csillió kilóméterrel. Amúgy az Ikarusok is, az a kevés, ami még fut az utakon, 10x fel voltak újítva már, motor, kasztni minden. Másképp már por lenne belőlük csak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!