Régi autókat miért kellett gázfröccsel leállítani?
Repülőmotoroknál is ez van..
Meg régi autóknál :)
Nagyapám mesélte párszor, hogy milyen jó volt az "új" lada.. Neki már nem kellett gázfröccsöt adni.
A benzineseket kellett így.
Akkor a gázfröccsel jóval több benzin jutott be és ha rögtön leállította, ezzel a benzinnel sokall könnyebben indult legközelebb.
Asszem értem. ha karbis a motor akkor ha forog akkor szív üzit.
odern autóknál hiába adok neki, ha leállítom akkor a befecskendezést is letiltja...
Sosem állítottam le gázfröccsel, amikor még karbis kocsival jártam. Mégis mindig indult elsőre. Az a benzin, ami így bejut a motorba, pár óra alatt elpárolog, a következő indításkor már nyoma sem lesz.
Tehát nem kellett így leállítani, csak valamiért elterjedt ez a téves elképzelés. Trabinál, Varnyúnál még lehetett annyi értelme, hogy az üzemanyagföccs olajtartalma védte a tűgörgős csapágyakat a légnedvesség miatti korróziótól a kövezkező indításig. Persze láttam már hónapokra leállított Trabi tűgörgőit használhatatlanná rozsdásodni, igaz, ott az okos gazda levette a karbit javítás céljából, és nem tömte be szívócsövet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!