Autósok, miért olyan nehéz megállni a zebránál, ha látjátok, hogy gyalogosok át akarnak menni?
Még ha nem egyértelmű, hogy át akar-e menni valaki, akkor se dől össze a világ pár másodperc miatt, ha megálltok. De ha egyértelműen már a járda szélén áll a gyalogos, miért nem vagytok képesek ezeket az alapszabályokat betartani, mint az elsőbbségadás?
Ma leléptem a zebrára, messzebbről jött egy autó, gondoltam még megvárom, hogy lassít, és ott elhúzott az orrom előtt. Ha elindulok, akkor elütött volna? Nem lehet, hogy aludni otthon kellene, nem a volán mögött? Erre nincs kifogás, emberéletekkel nem lehet játszani.
Érdemes lenne ezen elgondolkozni kicsit.
#10: Azért gondolom a pirosnál meg a macisajtnál nem faj neki megállni meg lassítani.
Ha zavarja, menjen busszal.
Csakhogy hiába várja meg a piros utáni zöldet , vagy tisztességgel megáll a macisajtnál, ha fordulni akar, akkor ismét a keresztirányú gyalogosoknak van előnyük.
Különben senki sem mondta hogy "fáj". ;)
#13: De, ha az átkelőhöz érkezik, már lassítanod vagy megállnod kell, hogy meg tudd adni neki az elsőbbséget.
Nem kényszerítheted megállásra, visszalépésre, sietésre.
Elsőbbsége van, ezen mi nem érthető?
43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik."
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.
#13: nem ugyanazt mondjuk, te azt mondod, a gyalogosnak noncs elsőbbsege amíg fizikailag le nem lépett az útra.
Akkor a főúton erkező kocsinak is csak abban a pillanatban lesz elsőbbsége, hogy bedugta az orrát a kereszteződésbe?
#17 Nem èn mondom, hanem a KRESZ,de írtam, hogy a valósàgban màr akkor lassít az ember ha làtja a gyalogost az út szèlèn.
Az egèsz " elsöbbsègi kèrdès" akkor merül fel, ha a jàrmüvek egyszerre èrnek az útkeresztezödèshez.
Egyèbkènt meg nem baj, ha nem èrtünk egyet, pontozz le ès kèsz.
Sztem nem kell ezt túlbonyolítani.
Beül a (túlsúlyos) proli az autóba, és személyes sértésnek veszi, ha egy gyalogos át akar kelni.
Nyilván autóban ülve a legkönnyebb bunkóskodni, mivel ha boltban sorban állva tenné, rászólnék, vagy nyakon vágnám.
Nos, én vezetek is, gyalogolni is szoktam nyilván, sőt, biciklizni is szoktam.
Mindig megállok a zebránál és átengedem őket. Egyrészt a természetem is előzékeny, másrészt pedig én nem akarok börtönbe menni, mert egy gyalogos "majd úgyis fékez" mentalitással lelép én meg elcsapom, mert ha zebrán gázolsz ott no mercy van, te mint autós leszel a hibás. Szóval én mindig megállok és átengedem, pár másodperc az egész.
Gyalogosként pedig addig nem lépek le, míg nem villantanak, jeleznek, vagy állnak meg. Mivel tisztában vagyok vele, hogy a "majd fékez" meg "ő lesz a hibás ha elcsap" érv nem segítene ha esetleg életem hátralévő részében mozgáskorlátozott vagy éppen halott lennék, így nem idegeskedem azon aki nem enged át, ezt úgy sem tudom befolyásolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!