Kipróbáltátok már valahol az autótok maximális sebességét, ha igen akkor meddig ment az óra?
Figyelt kérdés
2021. nov. 11. 12:36
21/72 anonim válasza:
Végül is ez nagyban függ a körülményektől.
22/72 anonim válasza:
Maximális sebesség? Van egy szám hogy Bugatti Veyron, 400 fölött megy valahol. De az nincs ott hogy pár pillanatig, mert a különleges gumik is a durranás tűréshatárán vannak, a kasztnit a légörvények épp hogy el nem dobják, vagy szét nem szakítják, a fogyasztás 100 liter / 100 km, ha maga a tank 100 litere, negyed óra múlva kifogy. Ezzel együtt már kérdezi az ember: Mi értelme? A végsebesség meg valóban a körülmények függvénye, meg ahogy kopik a motor, egyre kevesebb lesz, mert csökken a kompresszió. Az is rossz vicc hogy egy nagy 4 literes V6 os dízel 400 lóerős és fogyaszt 6 litert. Persze, a max teljesítmény fordulatszámán, amikor a 4 turbó maximumon pörög, a motor viszonylag kis csapágyai + váltó meg iszonyatos kopási erőhatásoknak van kitéve és akkor nem 6 litert fogyaszt. Amikor 6 litert fogyaszt, akkor alacsony fordulaton van, amikor a 400 lóerő kis töredékét adja le... Akkor inkább legyen turbó nélkül öreg 5 literes V8 benzines, ami lehet csak 200 lóerős, de az a motor saját teljesítménye, ehhez illő méretű csapágyakkal, megvan hozzá benne a kellő mennyiségű acél és már alacsony fordulaton tudja, amikor még nem zabál - és ezt tudja sok százezer km-en keresztül komolyabb szervíz nélkül. Kevesen gondolnak bele, hogy a motor kopása jelentősen függ attól, mekkora erő hat a dugattyúkra és a hajtókarcsapágyakra. Felturbózzák a pici 1,4 es benzinest 140 lóerőre, naná hogy kifingik 100 ezer km után.
23/72 anonim válasza:
Rokon kocsiját kipróbáltam, 195-ig ment a mutató, lehetett érezni, hogy tudna többet, de visszavette a fordulatot az elektronika és azt a sebességet tartotta. A régi kocsimat ki akartam próbálni, de azon már elgondolkodtam, mégis 17 éves volt. Aztán végül nem kíséreltem meg, kb. 170-et mentem vele egyszer csak úgy. A mostani kocsim szintén le van korlátozva 180-ra, nem izgatja a fantáziámat, hogy kipróbáljam.
24/72 anonim válasza:
Nem próbáltam ki sosem. Kényelmesen lehet menni 140-el, előztem 150-el pályán, nem erőlködött, menne többet, nincs is rá szükségem.
25/72 anonim válasza:
240 a gyári adat, de sosem próbáltam még, nem is akarom. A biztonság nekem fontosabb.
26/72 anonim válasza:
Kipróbáltam 93nal ált meg lejtőn lefelé az M7-esen. Trabant 601
27/72 anonim válasza:
#26: akkor nézesd át, mert ott valami nem kerek, még a leggyengébb példányok is tudtak ennyit vízszintesen, nekünk volt ami lazán megfutotta a 110-et, bár annak furán öblösebb haragosabb hangja is volt.
28/72 anonim válasza:
Ezt akartam én is írni. Mi 20 éve ilyen 110-115-öket mentünk.
29/72 Wadmalac válasza:
"akkor én a ki ceedemmel féljek 140 felett? :)"
Hát én javasolnám.
Féljél annyira, hogy ne járj ilyen tempóval.
30/72 Wadmalac válasza:
#26: Valószínűleg az előgyújtás-beállítás xar.
Még ha kezd kicsit főtengelyes lenni, akkor is illene 100 fölé csúsznia.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!