Új 3 hengeres turbó vs. 4 hengeres szívó?
Nagyon lenézik az új 3 hengeres turbó autókat mert varrógép a hangjuk és képesek nagyon rezegni, viszont aki próbált már ilyet azt mondja sokkal gyorsabban húz mint a hasonló kaliberű 4 hengeres szívó.
KIA Ceed 120 lóerős 3 hengeres turbó 7.2 millió, vagy a 4 hengeres 160 lovas 7.6 millió?
Melyik a gyorsabb, jobb autópályázni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8 "Az, hogy melyik gyorsul jobban, az a teljesítménytől függ, nem attól, hogy hány hengeres. Mindig a nagyobb lóerő fog jobban gyorsulni."
Na, #6 után még egy okostojás, aki azt sem tudja merre van arccal előre. Nem, a gyorsulás nem a teljesítménytől függ, úgyhogy nem, a nagyobb lóerő nem fog jobban gyorsulni. A gyorsulást a nyomaték adja, nem a teljesítmény. Persze személyautókban a nagyobb teljesítmény nagyobb nyomatékot is jelent, szóval emiatt a kettő könnyen összekeverhető a laikusok számára. De pont ezért nem kéne laikusként beleszólni. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt nagyon bunkó stílusod van, "okostojás".
Másrészt nagyon rosszul tudod. Nem a nyomaték adja a gyorsulást, hanem a lóerő. A nyomaték bizonyos fokú rugalmasságot ad. Ezért pl. 80-120 között lehet jobb a nyomatékos autó, de csak ilyen rövidtávú gyorsításoknál.
Íme, hogy tanulj egy kicsit "okostojás". Ja, lehet nem fogod érteni, nyomokban fizikát tartalmaz.
A lényeg. Ha van két azonos súlyú autó. Az egyik 140le/200nm-ú, a másik 160le/160nm-ú, akkor a 0-100, 0-160, 0-200, negyedmérföld az így nézne ki.
Elindulnak, a nyomatékosabb autó kilő. Olyan 40-60km/óra között a teljesítményben erősebb autó már kezdi utolérni. 70-80km/óránál utoléri és elhagyja. 100km/óránál már a benzines vezet, a nyomatékosabb autó kezd elmaradni. És így tovább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8
"Az, hogy melyik gyorsul jobban, az a teljesítménytől függ, nem attól, hogy hány hengeres. Mindig a nagyobb lóerő fog jobban gyorsulni."
Ez igaz is, meg nem is. A gyorsulás valóban a teljesítménytől függ, de nem a csúcsteljesítménytől, hanem a pillanatnyi (az adott fordulatszámon kivehető) teljesítménytől. Ezt le lehet olvasni a teljesítménygörbéről, vagy a fordulatszám és az aktuális nyomaték szorzataként ki lehet számolni.
A szívó benzinesek a csúcsteljesítményüket olyan magas fordulatszámon adják le, amit az átlag autós nem használ. A nyomatékgörbéjük egyenletesen emelkedik, ezért a szokásos (alacsony/közepes) fordulaton kisebb a teljesítményük, mint a turbósoké, amiknek a nyomatéka alacsonyabb fodulaton eléri a csúcsnyomatékot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#15
"Ez így van. Ezt senki nem is vitatta. :)"
Valaki ezt írta:
"Egy 3 hengeres 120le-s turbós és egy 4 hengeres 160le-s szívó közül az utóbbi jóval erősebb, ezért jobban fog gyorsulni."
Nem tudom, hogy Te írtad-e vagy valaki más, de ő az én 14-es hozzászólásomtól eltérő álláspontot képviselt. Vagyis "vitatta", még mielőtt leírtam volna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!