Új 3 hengeres turbó vs. 4 hengeres szívó?
Nagyon lenézik az új 3 hengeres turbó autókat mert varrógép a hangjuk és képesek nagyon rezegni, viszont aki próbált már ilyet azt mondja sokkal gyorsabban húz mint a hasonló kaliberű 4 hengeres szívó.
KIA Ceed 120 lóerős 3 hengeres turbó 7.2 millió, vagy a 4 hengeres 160 lovas 7.6 millió?
Melyik a gyorsabb, jobb autópályázni?
"aki próbált már ilyet azt mondja sokkal gyorsabban húz mint a hasonló kaliberű 4 hengeres szívó"
Ebben semmi meglepő nincs. Hasonló lökettérfogat esetén a turbós motor mindig nyomatékosabb lesz.
Alapvetően nem vennék már szívó motoros autót. Nem rettegek a turbótól. 250-300e km-t gond nélkül elvan, ha az ember nem tapossa ki a belét. A felújítás meg megvan annyiból, mint egy szett gumi. Gumit az ember sokkal gyakrabban cserél, attól érdekes módon még sem fogják fel tragédiának egyesek. Viszont! A 160 lóerős szívó motor az már gondolom nem valami kis 1.2-1.4-es! Azt már lehet bevállalnám a turbós 3 hengeressel szemben. 30% + lóerő már nem elhanyagolható. Lehet kicsit jobban kell pörgetni, de érezhetően jobban megy (a kifejezetten alacsony fordulat tartományt leszámítva), mint a 120 lóerős turbós.
A turbós már kisebb fordulatszámon is tudja a max. nyomatékot. A szívót el kell forgatni 3-4 ezerig, hogy történjen valami. Ezért van, hogy egy azonos csúcsteljesítményű turbós erősebbnek érződik.
Marhaság, egyáltalán nem rázkódik, ki van egyensúlyozva.
A 160 lovas (1.5 T-GDI) is turbós, szóval nem értem a kérdést. Nyilván sokkal erősebb a 160 lovas...
De ha nem állandóan autópályázol, akkor a 1 literes is tökre elég. Én csak pályán, emelkedőn éreztem, hogy kicsit kevés, de mondjuk a 130-at simán tartja.
Az, hogy melyik gyorsul jobban, az a teljesítménytől függ, nem attól, hogy hány hengeres. Mindig a nagyobb lóerő fog jobban gyorsulni.
Egy 3 hengeres 120le-s turbós és egy 4 hengeres 160le-s szívó közül az utóbbi jóval erősebb, ezért jobban fog gyorsulni. Városban kényelmesebb tud lenni egy ilyen pici turbós autó, mert alulra vannak belőve, míg a szívót kicsit jobban kell pörgetni, de komolyabb gyorsításnál, illetve végsebességre is sokkal erősebb lesz a szívó.
#6 Senki nem beszélt 1.4-ről. Gondolom 4 hengerre gondolsz, csak nem tudod mit beszélsz.
Persze utána meg ilyet is írsz, hogy "Hyundainak van egyedül 4 hengeres szívója, de az meg "csak" 110 lóerős", ami nettó hülyeség, hiszen más gyártónak is van 4 hengeres autója. Itt gondolom 1.4-re gondoltál, csak még mindig nem tudod mit beszélsz, viszont így sem állja meg a helyét, mert a Hyundai rangidős 1.4-ese nem 110 lóerős, hanem 100. Az meg csak tovább fokozza a viccet, hogy a Hyundai és a KIA ugyanazokat a motorokat használja.
Szóval nagyszerűen bemutattad, hogy mennyire nem tudod miről is beszélsz. Kerüld el a Közlekedés kategóriát kérlek, főleg a technikai jellegű kérdéseket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!