Teljesen elektromos autókat miért erőltetik? Már hibridben is rohadt nagy feszültség van, ki fogja ezeket a csodákat merni szerelni? Vagy 8 év után kuka az egész kocsi?
Azt teszem. :)
Nem vagyok ellene az elektromosnak, főleg, hogy Magyarországon volt némi közöm egy ilyen projekthez 12 éve, plusz a villany jobban szakmába vág.
Inkább az a véleményem, hogy nagyon sokáig az olajlobbi miatt nem volt fejlesztés ebben az irányban, másrészt azt látom, hogy manapság egyesek átestek a ló túloldalára, minden rózsaszín (zöld?) ami elektromos.
"60. Köszönöm, hogy írtál. Végre van itt valaki aki lát is nem csak néz maga elé."
Pontosabba van valaki, akinek a véleménye kicsit hajlik a te önfejű, sokszorosan megcáfolt véleményed felé.
Csak neki van esze, nézd meg, hogy tud értelmesen reagálni a cáfolatokra is.
Te meg átnézel rajtuk, mert fejedbe vetél valamit és lexarod, ha nincs igazad.
"Egy euro 6 dízel nagyon tiszta, konkrétan semmi szaga nincs."
A széndioxid szagtalan gáz.
"Vagy épp egy hibrid benzinest, ami szintén környezetbarát."
Ahha. A plug-in hibrid, addig, amíg töltöd és nem a benzin- vagy dízelmotorja jár állandóan.
Egy nem-plugin Prius 6-8 litereket eszik. Szerinted mi lesz a hibridben az elégett benzinből?
Parfüm?
Ha 6 liter benzi elég, abból hibridben meg normál benzinesben is ugyanannyi CO2 keletkezik.
"egy euro 6/7 benzines, főleg egy kisköbcentis szívó, amibe alig van meghibásodási esély"
Te most őszintén, miről beszélsz? Éppen az EUROX minősítés miatt van telerakva kismillió hibásodó kütyüvel.
bonyolult elektronikus szabályzás, ezer szenzorral, turbó, katalizátor....és közben ugyanúgy benzint éget széndioxiddá.
Ami kevesebb, az a nitrogén-oxidok és az elégetlen szénhidrogének.
A CO2 mennyisége a fogyasztástól függ csak.
És ezek a modern kisköbcentik, turbóval felfújva városban úgy-ahogy kevesebbet esznek, de autópályán meg tizen-litereket. És az élattartamuk lóxar.
Ismét megkérlek, nulla műszaki ismerettel ne erőlködj.
"egy euro 6/7 benzines, főleg egy kisköbcentis szívó, amibe alig van meghibásodási esély"
Te most őszintén, miről beszélsz? Éppen az EUROX minősítés miatt van telerakva kismillió hibásodó kütyüvel.
bonyolult elektronikus szabályzás, ezer szenzorral, turbó, katalizátor....és közben ugyanúgy benzint éget széndioxiddá.
Gondoltam, hogy felfogsz szólalni, valami őrültséget. A szívó benzines motorokban szerinted van turbó. Ez tükrözi a hozzáértésed magas színvonalát. Ja meg ezer egy szenzor?? Mire is gondolsz? Max változó szelepvezérlés van benne, na és azzal 200e km alatt nem igen szokott gond lenni, de ha lesz is semmi galibát nem okoz, max hangosabb lesz indítás után a motor pár másodpercig. Eurox minősítést is kifejthetnéd, hogy mire is gondolsz? :D
"A szívó benzines motorokban szerinted van turbó."
Az új kisköbcentikről beszéltél. A 95%-uk turbós.
" Ja meg ezer egy szenzor?? Mire is gondolsz? Max változó szelepvezérlés van benne"
Perszeee.
Istenem...
"Eurox minősítést is kifejthetnéd, hogy mire is gondolsz? :D"
Euro ennyi vagy annyi. Értelemszerűen.
Már annak, akinek VAN értelme.
Ismétlem, ne akarjál már otthonról a fotelből okosabb lenni, mint a komplett közlekedésmérnöki, autótervezési technológia.
Összes állításod cáfolva lett. Állj már le.
"Inkább az a véleményem, hogy nagyon sokáig az olajlobbi miatt nem volt fejlesztés ebben az irányban"
Nem mondanám, hogy a lobbi nyomása miatt, de simán nem érte meg a fosszilishoz képest.
"másrészt azt látom, hogy manapság egyesek átestek a ló túloldalára, minden rózsaszín (zöld?) ami elektromos."
Lehet, de azért ne feledjük el, itt a cél az emisszió csökkentése, ami megoldható, azt tévedés hinni, hogy az elektromosítás azonnal nulla emissziót jelent.
Te meg kérdező barátom, sajnos nagyon mélyen vagy.
"Én szívó benzinesekről beszéltem, egyértelműen leírva."
Beszélhetsz róla, csakhogy ez már egy nemlétező kategória, amiről rizsálsz.
Főleg nem euro 6-7-ben.
"Eurox minősítés pedig nem létezik"
Leírtam, mire értettem, az euro x, mint 6 vagy 7 vagy helyettesíts be olyan számot, ami jólesik.
Csak még mindig nem tudod felfogni.
Tehát olvasni sem tudsz.
"Vannak sokkal zöldebb közlekedésmódok is, mint pl lábbusz vagy roller."
Hurrá, pedálos mentő jöjjön érted.
Akkor görgess le és nézd meg a szerinted nem létező euro 6 szívó benzines kategóriát. Sötétséged határtalan és a vicc, hogy te elhiszed, hogy okosságokat írsz. :D Csomó euro 6 szívó benzines van.
Kihalóban van. Éppen mert művészet vele Euro6-ot produkálni.
De a kisköbcentik kisautókban is már nagyrészt turbósak (az általad belinkelt I10 is 1.0-ban szívó és turbóváltozatban is van), nagyobb kasztninkban meg KIVÉTEL NÉLKÜL turbósak.
Azokban a kocsikban, amik nem golfautó méretűek és tömegével veszik.
Erőlködhetsz, terelhetsz, hogy az elektromos ellen már nem tudsz mit felhozni, azt nem menti meg.
De ha te Daewoo Matizról meg rokonairól akarsz beszélgetni, mint a mai autópiac reprezentáns elemeiről, akkor nyiss rá külön topikot. :D
Elárulom, kisautóban is az elektromos a kisebb emissziójú.
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!