Teljesen elektromos autókat miért erőltetik? Már hibridben is rohadt nagy feszültség van, ki fogja ezeket a csodákat merni szerelni? Vagy 8 év után kuka az egész kocsi?
“ 2028-ra a belsőégésű hajtás gyártását megszüntetik. Ennyike.”
Forrásod is van erre? Én csak olyat találtam, ami szerint Európába nem adnak el 2028-tól.
Szó nem volt arról, hogy ne gyártanák.
amiről itt mindenki megfeledkezik az az, hogy az elektromos autók esetén van *LEHETŐSÉG* környezettudatosabbá válni, míg a belsőégésű motoroknál ez az üzemanyag miatt soha nem lesz lehetséges
az, hogy néhány helyen per pillanat szénerőmű termeli az elektromos áramot, amivel töltesz, az természetesen csak annyiban lesz jobb, hogy nem a város közepét szennyezzük, hanem kinn a pusztát valamilyen völgyben
ezen önmagában valóban nem nyerünk
de a lényeges különbség, hogy a szennyező erőműveket le *LEHET* cserélni zöldebb megoldásokra (ahogy az aktívan végbe is megy, bár nyilván időigényes folyamat), míg a benzin/dízel esetén ilyen lehetőség nincs
az pedig, hogy az elektromos autót nem kell tankolni, kevésbé szerviz-igényes, cserébe sokkal jobb nyomatéka van, szerintem már nem kell bemutatni
nyilván tölteni kell a gépet, persze, de ez is csak addig az 1-2 évig lesz kérdés, amíg nem épül ki annyira a töltőhálózat, hogy ugyanott legyen, mint a benzinkutak
ezért is mondjuk hogy az elektromos autók a jövő, nem pedig a jelen
Kérdező, persze hogy megadja magát az elektromosság a kocsiban, ha nincs is szándék jól megcsinálni.
Van egy 20 éves autóm, meg egy 10, mindegyik pár éves kora óta. A 20 évesben még nem volt komolyabb elektromos gondom, egy 7 évvel ezelőtti abs vezérlőt leszámítva. A fiatalabban minden hónapra jut valami kedvesség. Általában kábeltörés a ajtóknál.
De mondok mást. Dolgoztam hengerműben, akkor 60 éves motorral dolgoztunk, csak a szabályzókörök lettek mindig modernizálva. Pár éve találtak pár repedést, de a mai napig dolgozik. (Kb 80 tonnás motort képzelj el, ahol 1000 amper szaladgál)
Ha akarják, tud a villamosság megbízható lenni.
"személy szerint nem tudom elképzelni magam hogy mindig arra várok valahol órákat, hogy feltöltődjön az elektromos autóm és azon izguljak, hogy vajon el fogok e jutni A-ból B-be"
Nem kell rá órákat várni.
Mire te meg kismillió másik ember oda jut, hogy megengedhessen magának egy jó eelktromos autót, mer tnem kétszer anyniba kerül, mint egy benzines, addigra az akku és a töltőfejek is mindenhol tudni fogják a húsz perc alatt 10-ről 80%-ra töltést.
És erre olyan 3-500 km-enként lesz szükség. Őszintén, hányszor vagy rákényszerülve, hogy ennél többet vezess nulla megállással?
Egy kávéra, egy nyújtózkodásra?
Most 5 perc alatt tankolsz, aztán utána cseszel el félreállva 15 percet a kúton.
Akkor majd végig a konnektoron lesz a kocsi, ennyi a különbség.
"Ja és sokan gondolják, hogy a töltés ingyenes, nagy tévedés."
Nem ingyenes. De a legdrágább töltőkön kerül MAJDNEM annyiba, mint adott távra szükséges benzin, a többségén félár, ha otthon töltesz, negyedár.
"Ráadásul mi állítja elő azt a rengeteg áramot hozzájuk?? Na az is terheli a környezetet."
Ja, csak nem mindegy, mennyire.
Ma, itt Magyarországon is már, a magyar, részben fosszilis árammal is kevesebb egy eV teljes élettartam-emissziója, mint egy benzinesek vagy dízelnek. Pl. Albániában még a leggazdaságosabb dízelek kicsit jobbak. Albániában, ahol az áram kb. 85%-a fosszilis.
"Hidrogén hajtás az 5 perces tankolásával sokkal inkább ésszerűbb és mi távozik a kipufogón? Víz, ami nem káros.2
Az elektromos autóból meg SEMMI sem jön ki, az mitől rosszabb?
A hidrogén előállításához is ÁRAM kell, az áramból hidrogén - hidrogénből áram hatásfok-vesztesége miatt jóval több, mint elektromos autóhoz.
"Ráadásul egy átlag méretű elektomos autó akkupakja kb 800kg, amit mindig vihetsz magaddal."
Hát nincs 800 kg. De tényleg nehéz. Viszont mindig ugyanannyi. Na és?
Ha ennek ellenére sokkal kisebb az energiafogyasztása mint a könnyebb benzinesnek ,akkor ki a frászt érdekel?
"Ha tönkremegy, akkor meg még nincs megoldva az újrahasznosításuk. "
De, mag van oldva. Amikor elöregszik autós használatra, még egyszer annyi évet megy szigetüzemű napelemes rendszerekben tárolóként, utána 95-98%-ban újrahasznosítható.
" Toyota az egyedüli tudtommal, aki kezdeményezett újrahasznosítást. De az összes többi gyártóról nem tudok ilyet."
Akkor olvass utána.
"Nem kell mondanom, hogy a földön fetrengő 800kg vagy feletti akkuk mekkora környezetterhelést jelentenek majd."
Nem kell, mert nem fognak.
"Mikorra lesz olyan hálózatunk, hogy képes lenne ellátni a világ összes autóját az eddig energiatranszport mellett?"
Addigra, mire lesz elegendő ellátandó EV, röhögve lesz.
Előzetes kalkulációk szerint Európában 2050-re átlagosan 9%-ot fog nőni az elektromos energiaigény az EV-k miatt.
"Ezzel szemben már elég sok elektromos autó gyulladt ki és ezek nem olyan tüzek, amiket el lehetne oltani."
Ember, tudod, hány benzines kocsi gyullad ki naponta a világban?
:D
Csak az olyan gyakori, hogy abból nem lesz újsághír.
Az sem tudod, ha tőled két falura ég le egy benzines autó, de azt olvashatod, ha USA-ban kigyullad egy Tesla.
"Dízelek szoktak kigyulladni, nem a benzinesek, csak szólok, hogy te is tudd."
Hollywoodnak is szólj, hogy mikor azokat a látványos - és persze némiképp túlzó - autós üldözéses jeleneteket forgatják ahol a főhős csak rálő a tankra és levegőbe repül a járgány akkor csak diesel üzemű járművekkel lesz hiteles a jelenet. A benzin ég, s a benzines autók rendszeresen kiégnek: akár egy kis robógón is lehetnek olyan üzemi körülményen kívüli feltételek, hogy lángra tud kapni az üzemanyag, de minél nagyobb a teljesítmény, annál gyakoribb: Ferrariknak, Porschéknak és más sportautóknak rendszeres gyári hibája az elégtelen hűtés miatti különféle tűzesetek. Az autósport királykategóriáiban pedig rendszeresen történnek olyan látványos balesetek, hogy lángra kap a benzin: a Formula 1-ben konkrétan azért tiltották be a tankolást, mert belátták, hogy nem teljesen igazságos, hogy szórakozásból 2 hetente megsütnek egy-egy szerelőt benzinlángon és azt kockáztatják, hogy leég az egész boxutca sok millió dolláros kárt okozva (legyünk őszinték: az anyagi veszteség lehetősége jobban zavarta a szabályalkotókat, mint egy esetleges személyi sérülés).
A diesel atmoszférikus körülmények közt nem lobbanékony, így akkor kezdtek el a diesel üzemű járművek is nagy számban kigyulladni, mikor a közös nyomócsöves befecskendezéstechnika lehetővé tett 1000-2000 bar-os nyomásokat az üzemanyagrendszerben, de azt hangsúlyozni kell, hogy általában ezeknél a tüzeknél is szükséges az, hogy további éghető anyag legyen a kiindulási pont közelében, mint pl. valami szigetelő réteg, vagy eltakarítatlan olajsár, mint sok haszonjármű és busz motorterében, ahol vastagon áll a szutyok.
Nem mérvadó becslés, de szerintem a közúton kigyulladó járművek 2/3-a - 3/4-e még mindig benzines, s a diesel még mindig biztonságosabb tűzvédelmi szempontokból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!