Harmatgyenge családi autók? Mi értelme?
Mi a véleményetek, az európai vagy az amerikai felfogás a "helyesebb"? Amerikában a családi autókba erős motorokat építenek, hiszen
1) közel 2 tonnás autókról beszélünk
2) egy egész családot hordoz, gyakran 7 embert
3) 7 ember csomagját
4) + egyéb fogyasztók, pl. klíma
Európai felfogás: egy 7 személyes családi autóba elég egy 1.2 literes 3 hengeres motorokat építeni, mert "családi autóval nem száguldozunk".
Plusz az 1.2 literes is simán megeszik 8-10 litert, kb. mint egy 2.0 literes benzines.
#41 Vissza kell váltani és fel kell mérni a helyzetet ésszerűen.Én valahogy meg tudom oldani a biztonságos előzéseket kis teljesítményű motorral millió másik emberrel egyetemben.Persze jobb az erősebb autó de ezt mondhatod a médián 200ezres fizetés és 450 forintos benzin országában.
Lehet neked megér annyi pénzt a plusz 2-3 másodperc de a többiek inkább türelmesek és megvárják amíg biztonságosan lehet előzni.
"Lehet neked megér annyi pénzt a plusz 2-3 másodperc de a többiek inkább türelmesek és megvárják amíg biztonságosan lehet előzni."
Bőven megér, lévén nem mindegy hogy a biztonságos előzéshez várnom kell 3-4 percet minden előzéshez.
Érdekes dolog ez az "amerikai álom".....
Nekem is van olyan ismerősöm, akinek a Chevrolet/Plymouth/Cadillac márkanevek hallatán azonnal babarózsaszín mámor önti el az agyát. Azt képzeli, hogy egy V8-as cirkálóban száguld, és Marilyn Monroe ül mellette a jobb oldalon......... miközben szédítő 40km/h -val araszol a körgyűrűn és az anyósát fuvarozza haza a 25 éves Ignissel Dunaharasztiba. :D
Kérdező:
"#31: látom, még nem ültél jó autóban :) A Trabant is megy 130-cal, ugyanaz, teljesen! :D"
Hogyne ültem volna, írtam hogy most is csak 260 lóerő feletti autóim vannak, de most is vna a családban 300 lóerő fölötti, haveroknál meg 400 lóerő fölötti is, amiben nem csak ültem vezettem is Franciaországig és vissza. Hidd el tudom mi a különbség a 4.6 V8 titurbo és a Trabant között. De az átlag magyar család nem - meg a többi sem - utazik naponta több száz kilométereket, hogy ez tényező legyen. Ha ilyen felhasználásra kell, akkor még mindig leg lehet venni a családi autót a legnagyobb elérhető motorral.
Amúgy a trabant kizírozott lejtőn, tornádóval a háta mögött képest 130-ra( mármint a kétütemű ), annak nagyon jól meg kell okosítani a motorját, hogy a tartós 110-et hozza sík terepen :D
#35:
"Mondjuk, hamarabb ott van 130-on?
Azt hiszem a gyorsulást nem korlátozzák még, de várjuk ki a végét."
Mert ez számít egy családi autónál amikor bent ül az asszony meg a három gyerek, a tetőn meg ott van 4 bicikli. Akkor minden fokozatot tiltáson fogsz elváltani igaz? :D ( ezek ott voltak a kérdező kommentjei között)
#44:
"Bőven megér, lévén nem mindegy hogy a biztonságos előzéshez várnom kell 3-4 percet minden előzéshez."
Tehát amikor te egy hét személyes autóval utazol a családdal 3-6 utassal országúton - ahol a kamionok is javarészt 90-nel verik - akkor az évszázad problémája, hogy mikor előzhetsz. Ha valaki nagyon lassú akkor visszaszúrsz kettőt és egy tejfeles dobozzal is meglövöd, ha meg nem annyira lassú akkor mit vesztesz 20 kilométeren emögötte? 2 percet? 3-at?
Itt mindenki Daemon Hill, mindenki siet a 7 személyes családi verdával, mindenki kényszeresen előz aztán csodálkozunk, hogy évente 16 000 személyi sérüléssel járó baleset van.
"Tehát amikor te egy hét személyes autóval utazol a családdal 3-6 utassal országúton - ahol a kamionok is javarészt 90-nel verik - akkor az évszázad problémája, hogy mikor előzhetsz.Ha valaki nagyon lassú akkor visszaszúrsz kettőt és egy tejfeles dobozzal is meglövöd, ha meg nem annyira lassú akkor mit vesztesz 20 kilométeren emögötte? 2 percet? 3-at?"
Nem azokkal van a gond akik 90-el "veretik" hanem azzal a 10-20 emberrel akik 50-60-70-el poroszkálnak 90-helyett, 50Km-re minimum jut 10-ilyen sajnos, nem az évszázad problémája,inkább napi probléma, senki nem szeret egy 1-órás útból 2-órásat csinálni csak azért mert sokan nem mernek/nem tudnak a megengedett sebesség környékén utazni.
"Ha valaki nagyon lassú akkor visszaszúrsz kettőt és egy tejfeles dobozzal is meglövöd"
Nem akkor csak üvöltetni fogod és nem gyorsul szinte semmit, max visít 50-60-nál.
" ha meg nem annyira lassú akkor mit vesztesz 20 kilométeren emögötte? 2 percet? 3-at?"
Többet. Ha mondjuk 90-helyett csak 60-al megy, bár a traktorok például még lassabbak.
"Itt mindenki Daemon Hill, mindenki siet a 7 személyes családi verdával, mindenki kényszeresen előz aztán csodálkozunk, hogy évente 16 000 személyi sérüléssel járó baleset van."
A legtöbb előzéses baleset vagy azért van mert az előzést megkezdi, de az autó képtelen eléggé gyorsulni,nem tudja befejezni az előzést és ugye a szemből jövő ledarálja, vagy abból hogy épp rosszkor kukkant ki a kamion/traktor mögül, a 16000-személyi sérüléses baleseten meg nincs min csodálkozni, bár mondjuk az előzéshezn a nagy részüknek semmi köze.
Amúgy ki ez a daemon hill? annyira fos a netem hogy rékeresni se lehet vele.
46# “ Mert ez számít egy családi autónál amikor bent ül az asszony meg a három gyerek,”
Akkor nem, de van amikor egyedül van az ember. És Nem mindenki teheti meg, és szerintem én sem fogom mindig megengedni magamnak, hogy a kombi diesel mellett legyen egy v8.
Én sem tudom, hogy ki az a daemon hill, és azt sem tudom, hogy hová lett?
Talán a Palik Lászlót kellene megkérdezni....... ;)
Viszonz olyat ismerek, hogy Demon Hill.
Forma 1-ben volt világbajnok....egyszer....régen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!