Harmatgyenge családi autók? Mi értelme?
Mi a véleményetek, az európai vagy az amerikai felfogás a "helyesebb"? Amerikában a családi autókba erős motorokat építenek, hiszen
1) közel 2 tonnás autókról beszélünk
2) egy egész családot hordoz, gyakran 7 embert
3) 7 ember csomagját
4) + egyéb fogyasztók, pl. klíma
Európai felfogás: egy 7 személyes családi autóba elég egy 1.2 literes 3 hengeres motorokat építeni, mert "családi autóval nem száguldozunk".
Plusz az 1.2 literes is simán megeszik 8-10 litert, kb. mint egy 2.0 literes benzines.
#16: igazad van, ez használat kérdése. 100 lóerő könnyedén megmozgat egy 1.3 tonnás 5 személyes autót, de ugyanaz a 100 lóerő talán kevés lenne egy közel 2 tonnás, 7 személyes családi autóhoz, benne 7 személlyel (+400 kg), 7 személy csomagjával, kerékpárokkal, nyáron klímával.
A saját autóm egy 240 lóerős Lexus, és nekem nem nyújt megfelelő biztonságérzetet, hogy egy gyenge (szerintetek erős) családi autónál érezhető a teljesítménycsökkenés, ha bekapcsolom a klímát. Úgy látszik, ez csak szerintem gáz.
(Tudom, a hozzászólók szerint a 110-130 lóerő mindenre IS elég.)
“mert sosem próbáltak még ilyet, “
Dehogynem. Egyszer bérautóként opel moccát kaptam ilyen varrógépmotorral, hannovertől le a cseh határig ambergig, utána meg bochumba (holland határ), aztán vissza hannover. Egy horror volt, hogy van benne 28 sebesség és mindig konstans 4000 körül próbálja tartani a fordulatot, ha automatán van. Kb. 2 mm gázadásnál visszaváltott. És akkor nem is egy nagy autóról beszélünk.
Kérdező!
Mikor volt szükséged egy olyan "erős motoros családi autó"-ra, amivel egy seggel el kellett gurulni pl. egy Massachusetts - San Francisco távolságot?
(ami mellesleg több mint 5ezer km) ;)
Nem kell a rizsa, hulladék az a Lexus. A NEM papaír Sharan már a 90 lovas TDI-vel is király volt, a 110-lovassal meg maga volt az isten! A 131 lovas PD Sharannal Budapest-Debrecen között meg tudtál b@ccni egy vadászgépet, neked meg a csíra 240 lovas japán rozsdaboglya nem harap ha be van kapcsolva a klíma? add el a 'csába és vegyél egy rendesen megírt PÉDÉTÉDÉIT! Annak 120nál odalépsz még a pótkerék is megpördül waze..
Nem véletlenül gyártják az autókat több féle motor és váltó kombinációjában. A 100 lovas egyterűek is teljesen alkalmasak arra, hogy helyben elbohóckojd vele akár 7 személlyel, 50-90-110 -es közlekedésre bőven jók.
Ha te 6 zsírdisznó kőművest hordanál minden nap az építkezére, úgy hogy mögötted van egy autánfutón a betonkeverő meg egy raklap cement és minden nap megmászod az Kárpátokat oda-vissza ,akkor nyilván neked nem a 100 lovas lesz a megfelelő a motorkínaltból. Ezért készülnek az autók többféle motorral, hogy a a gyártók a lehető legnagyobb réteget le tudják fedni egy modellel.
Azt csak halkan teszem hozzá, hogy egy 230 lovas nettó 2+ tonnás Q7-mögé ha felcsattintasz egy 3,5 tonnás futót, akkor azzal simán végigvered egész Európán 130-cal, klímával. Ha meg a 6 tonnához elég a 230 lóerő akkor nehogy már ennek a fele kevés legyen egy 3,5 tonnás autóba. :D
Ha normálisan van áttételezve a váltó akkor NORMÁLIS KÖZLEKEDÉSHEZ a 110-130 lóerő bőven elég ( kicsit sokat fog forogni a motor, ezzel jár ). Ha te jobb gyorsulást akarsz, nagy súllyal pályáznál akkor meg a V8 biturbo is kevés.. :D
Írom ezt úgy, hogy mindkét autóm 260 lóerő fölötti turbóbenzin.
Vicces, hogy úgy állítod be, mintha európai autóból csak 1.2-es 3 hengeres lenne. Ilyen motort csak olcsó, belépőszintű kompakt mpv-kbe raknak pl. Lodgy, C4 Picasso stb. Egyébként ez a kategória az USA-ban nem is létezik.
Akinek fontos a nagyobb teljesítmény, az választhat nagyobb, erősebb motoros típust. Pl. egy Sharannál már 150 lovas 1.4 tsi-vel indul a paletta.
De ahogy amerikában sem csak 500 LE-s V8-asokkal járnak, úgy Európában sem csak 1.2-es 3 hengeresekkel...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!