Egy 250 lóerős autó valóban ennyire veszélyes?
A páromnak van egy ócska 30éves mazdája (tipust nem tudom, 2személyes nyitott tetejű bukólámpás) amit nagyon félt. Alig jár vele, az utóbbi 2 télen darabokban állt a garázsban, és csak nyáron jár vele néha versenypályára. Vannak papírjai, de utcára nagyon ritkán viszi, néha pályára is trailerrel megy. Minden pénzét rákölti, még egy új cipőt is sajnál venni magának.
Nemrég elromlott az autóm, és gondoltam elkérem a mazdát mivel úgysem jár vele, de nem hajlandó ideadni, mivel szerinte nekem túl veszélyes lenne a 250 lóerő.
Az egy hidro kézi lesz. Gondolom több átépítés van az autón, ami nem szerepel a forgalmiban. Azért félti, mert kap egy közúti ellenőrzést és le is veszik a rendszámot, majd mehet szigorítottra.
Illetve ha valóban 250le, az a kis kasztni, szinte elektronika és menetbiztonsági felszerelések nélkül, simán meg tud úszni a hátulja egy nagyobb gáznál. Főleg, ha slick vagy kopott gumi van hátul.
Szép sport ez, én is csinálnám, de nem úgy, hogy ne tudjak cipőt, vagy egy közúton használható kisautót venni…
Visszatérve az eredeti kérdésre: egy 250 lóerős hátsókerékhajtású autó minden biztonsági elektronika nélkül, bizony veszélyes lehet.
Ha valakinek nincs a vezetésében gyakorlata. Elég egy necces szituáció, egy kis ijedtség, egy nagyobb gázadás. Kitör a hátulja és leszalad az útról.
Versenypályán gyilkolja, de közútra nem nagyon meg ki vele?! Nekem ez furcsa, mert gondolom a pályán sem sétatempóban kocsikázza körbe a köröket.
Nekem csak kerek 200 lóerős az autóm 1,3 tonnában, de nem érzem úgy hogy bármilyen speciális tudás kellene a vezetéséhez. Na meg a 250 lovat sem kell feltétlenül maximálisan kihasználni. Azaz nem kell feltétlenül paldógázon gyorsítani és tiltáson elváltani a fokozatokat, lehet azzal is papásan közlekedni.
"Nekem csak kerek 200 lóerős az autóm 1,3 tonnában, de nem érzem úgy hogy bármilyen speciális tudás kellene a vezetéséhez."
És hátsókerékhajtású? Mert ez itt a lényeg. A nagy teljesítmény/nyomaték és a hátsókerék együtt.
Ezenkívül rendszeresen vezeted, nem egy-egy alkalomról van szó.
Azért az 1.3tonna / 200le / elsőkerék és a 950kg / 250le / hátsókerék között hatalmas különbség van.
Olyan, mintha az 1.3tonnás autó 342le lenne. Nem tapasztalatlan sofőr kezébe való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!