Ki ért egyet azzal, hogy egy ökörség a villanyautó?
"Majd az arab sejkek meg az oroszok mit csinálnak a sok olajjal? Nem fognak ez ellen tenni? Nem biztos hogy fogunk tudni rola csak egyszer mégis megfordul ez az egész valamiért, és a villanyautó el lesz nyomva. Mert ez nem lesz jövedelmező számukra. És szerintem ők jócskán beleszólnak mindenbe. Ja és persze visszatérve az akkura, veszélyes hulladéknak számít."
Egyrészt nem az olajlobbi az egyetlen tényező a világon. Másrészt két kezünkön meg tudjuk számolni azokat az országokat, akik a jelenlegi kitermelési rátájukat fenn tudják tartani a következő ötven évben. (sem az oroszok, sem az USA nincs köztük)
Tisztázzuk az elején: Én se vagyok e-autó párti, sőt, a környezetvédelem is hidegen hagy, révén, hogy egy 35 éves Fordot használok. Ezen kívül semennyire nem hoznak lázba az új autók. Nem azért, mert nincs pénzem rá, hanem inkább azért, mert nem tudnám mire használni őket és ez alól az e-autók se kivételek. Ez nem dicsekvés volt a részemről, de ezt mindenképp le kellett szögeznem a véleményem előtt.
Annak ellenére, hogy semennyire nem érdekelnek az e-autók és a végtelen nyomatékon kívül semmi élvezeteset nem látok bennük és kb. 1 napig érdekelne egy ilyen kocsi, ennek ellenére be kell, hogy valljam én is, hogy az elektromos autóké lesz a jövő. Nem a 2020-as évek, de a 2030-as évek már talán igen, mert addigra lesz annyira kifinomult és olcsó az efféle technológia. Ma még k*rva drágák, körülményes őket használni, többnyire nem élményautózásra építik őket, az energiát meg valóban környezetszennyező módon állítják elő. Ebből kifolyólag az elektromos autók is szennyezik a környezetet, de csak passzív módon. Az akkumulátorokról is azt hallottam, hogy szintén környezetszennyezőek (aktív & passzív értelemben, előbbi azért, mert valami gázt kibocsájtanak).
Egyébként amikor 110-120 éve divatba jött a gépkocsi a fejlett országokban, akkor legalább annyira feszegették az elektromos és a gőzautókat, mint a belsőégésűeket. Csak az első kettő végül teljesen kikopott az 1920-as évek végére. Az 1970-es évektől kezdve újra elővették az elektromos autókat, mert már akkor látták, hogy abban lesz valamikor a jövő. És az a jövő lassan itt van (nem jövő héten, de mondjuk 10 éven belül elérkezhet).
Nekem se tetszik ez a tendencia, hiszen nem azért fogják már építeni az autókat, amit én keresek bennük (stílus, élmény, közvetlenség, mámorító veszély és sebességérzet, stb.), és az a nagyon kevés sportkivitel is csak egy színházterem lesz (gondolok itt a hangszórókra, amik motorbúgást játszanak le), de sajnos el kell fogadnunk, hogy ebbe fogunk bele öregedni. Én nem kívánom az elektromos autók bukását, mert kétségkívül szépen fejlődik a technológia, van rá igény is, és egyértelműen ez lesz az egyetlen (piacilag) hosszútávon működő hajtásmód a szárazföldi járművek esetén. De ahogy mondtam, ez nem holnap fog eljönni, mert rengeteg felhasználó közeg van, ahol még mindig a benzin, vagy a dízel motor jobb, és lesz is jobb egy darabig még.
Elon Musk-ról nincs negatív véleményem, sőt. A csávó bár a leggazdagabb emberek között szerepel, mégis talán ő az egyetlen "emberléptékű gazdag richi", akit valaha láttam. A gyermeki lelkesedéseiből remek ambíciók, majd megvalósítások születtek, és ez nem csak a Tesla, és a SpaceX esetében igaz. A Paypal is hasonló "kétséges próbálkozásként" indult neki, ahogy a Tesla és a SpaceX is, de végül mindegyiket képes volt felfuttatni. Igaz, ez utóbbi kijelentés csak félig-meddig igaz a Teslára és a SpaceX-re, ott saját bevallása szerint is rengeteg kockázat és csőd közeli helyzet fordult már elő. Mindenesetre bár én nem tartok igényt a felső-közép kategóriás e-sportkocsikra és az űrutazásra, ennek ellenére nagyon szimpatikusak a törekvései a csávónak. Hasonló beállítottságúnak tűnik Henry Ford is, akinek Musk-hoz hasonlóan szintén rengeteg buktatón kellett átevickélnie, hogy megalkossa az álmát sorozatosan. Ő is ugyanúgy meg akarta reformálni a közlekedést és képes volt az egész vagyonát kockára tenni ezért. Általában mindig az ilyesfajta gazdagok vitték előre egy lépcsőfokkal az életünket (remek példa még Széchenyi István, meg ugye Henry Ford is).
20/F
9
"Mindent a belsőégésű motorra terelnek ez a másik fő probléma, mikor mennyi sz@r erőmű van, miért nem azokkal foglalkoznak jobban? Az nem gaz gyerekek?"
De az is gáz, valamennyire, de attól még hogy 1 valami gáz, nem lehet a többi gáz dologgal nem foglalkozni. Ez még akkor is igaz, ha éppen nem a legnagyobb problémával kezdjük a dolgot.
A belsőégésű motorok esetén nem is feltétlenül a környezetvédelem az elsődleges szempont, hanem a városok levegője.
14: miért nem értem el semmit? Az már emberek millióinak jelent jobb és egészségesebb életkörülményeket.
Oké, hogy egy modern diesel kevésbé szennyez, mint egy 20 éves, de egy elektromos meg konkrétan nullát a városban...
Nem feltétlenül lesz elektromos kamion vagy traktor, bár ez se kizárt. De ezzel sincs gond, hisz ezek a járművek, csak az egész egy kis része...benzines kamionok sincsenek pl...
Másik szempont: a Föld olajkészletei is végesek.
"továbbá ne mondja senki hogy majd elektromos kamion, traktor, meg kombájn lesz mert esélytelen hogy bevállna."
pedig kamion téren is zajlanak a fejlesztések. sőt, az amerikaiak tavaly megkezdték egy 4400 lóerős akkus tehermozdony tesztjét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!