Környezetbarátabb-e egy modern elektromos autó, mint egy belsőégésű?
Mindet összevetve nem feltétlenül.
Viszont a közvetlen környezetet nézve egyértelműen egészségesebb, ha nem a percenkénti 100 melletted elmenő autó által kibocsájtott gázokat tüdőzöd le, hanem a relatív tiszta levegőt.
Egy kölni prof. megmondta:
Én hajlamos vagyok elhinni. Nincs annyi szél, meg annyi napsütés amennyi elvinné a Föld közlekedését.
Mi következik ebböl? Vagy elégetünk valamit, vagy nukleáris energiaforrást használunk. Csak ez nem olyan látványos az aljanép számara, mint a sok auto a kipufogóval.
A város szélén az erömüböl kiokádott széndioxid, meg az atomhulladék csak keveseket érdekel.
Más tanulmányok pedig pomt az ellenkezőjét mondják. Azt se felejtsük el hogy Németországban a megújuló energiaforrások térnyerésével párhuzamosan atomerőműveket állítottak le, tehát sok szenet nem spóroltak, Angliában viszont a szénerőműveket állítják le és ott pl nagyon sokat nyernek így.
Összességében az elektromos autó sokkal jobb mint egy belsőégésű.
Eyg taulmány em mondja az ellenkezöjét, maximum kihagy részleteket. Nyilván ha azt nézem hogy az autó kipufogóján mennyi gáz jön ki, nyilván semmi, mert nincs neki kipufogója.
Ez olyan mint az einsteini fizika Sem mondja hogy hazudik a klasszikus fizika, csak kibövíti.
Nyilván pl. ha csak egy behatárolt sebességtartományt nézünk, akkor F=m*a, de a fénysebesség felé ez már nem lineáris.
Ez így van ezekkel a tanulmányokkal is. Mindenki az a részt veszi figyelembe, ami az ö iparának jövedelmezö.
Kérdéseim:
1. Mennyire környezetszennyezö az akkuk elöállítása? Mennyi az életciklusa? Újrahasznosítható?
2. Mennyi autóra elég a Föld lítiumkészlete?
3. Mennyi szélkerékre lenne szükség? Mennire fogják meg ezek a szélparkok a természetes uralkodó szelet, és ez hogy hat az idöjáraásra?
4. Mennyi napelemet lehet telepíteni úgy hogy ne vegyük el a területet a mezögazdaságtól?
Mellesleg pont németeknél dolgoztam 4 évet acéliparban, villamos területen, ahol Volt némi közünk az energetikához.
Amióta több az alternatív energia, "lágyabb" lett a hálózat.
Sokkal nagyobb fesz ingadozást okoz a környékbeli hálózaton, ha indítottunk egy elektromos kemencét, vagy motort, ahol megawattokról beszélünk, és sokkal több zavart okozott az elektronikus dolgokban miután kiszálltak az atomeneriából.
Abból a szempontból igen hogy nem lélegzed be a kipufogógázt és ezzel sem szennyezed a környezeted. Viszont ez csak a használat terén környezetbarátabb. Az előállítása ugyanúgy gyárban történik mint minden más autó stb... Aztán ott van az ha összetörik, tönkremegy stb... tehát a megsemmisítés. Ugyanúgy veszélyes hulladékanyaggá fog válni a nagy része. Itt mondjuk az üzemanyagrendszer nem, mert az nincs de lesz helyette akkumulátor ami 4 év után tönkre fog menni, és cserélni kell. Az szintén veszélyes hulladék már eleve és gazdaságilag nem éri meg 4 évente több millió forintos akkut tenni egy elektromos autóba aminek az árából már újat megfogsz venni nagy valószínűleg.
A kérdésedre válaszolva valamivel környezetbarátabb de maximum a használati része az ami környezetbarátabb, a szállítása, gyártása, megsemmisítés stb... az kb semmivel.
A töltése még ami felvet egy kérdést hogy ahhoz ugye áram kell. Akár valaki otthon vagy nyilvános töltőhelyen teljesen mindegy a hálózati áramot fogja elhasználni erre mert ha telepítenek is a közelébe napelemes rendszert az kevés lenne napi 10 autóra már így egy komolyabb erőmű kell ahhoz hogy napi 100 autó töltését most csak példát írtam eltudja látni. Ha meg belegondolunk ez már nem környezetbarátabb mert oké hogy itt a zöld energia, de javarészt nem minden erről megy.
A város levegője mindenképp tisztább lenne elektromos autókkal. Fel szokták még hozni érvként az elektroszmogot, bár annak káros hatása jóval kevésbé bizonyított, mint a kipufogógázoknak.
A villanyautók mellett szóló érv még az állítólagos hosszabb élettartam, kisebb szervízigény. Van aki 500 ezer kilométerrel számolja az akku élettartamát, így magyarázva, hogy kisebb az életciklusra jutó környezetterhelés. Csakhogy az átlag autótulajdonos nem megy évente 30ezer kilométert, csak 15-öt. 10 év után újabb autót vesz. Egyrészt megunja a régit, másrészt a korrózió az elektromos autót is kikezdi.
én csak azt nem értem, hogy honnan jön ez a 4 év után cserélni kell az akksit, amikor jelenleg is már 6-7 éves autók is futnak az utakon, és normális elhasználódás miatt még nem soknál kellett cserélni...maximum meghibásodás miatt.
szerintem ezt a kérdést így nem lehet megválaszolni, mert mindenben ott lesz az ellentmondás.
a laikus ember ha meghallja azt, hogy valami környezetbarát, akkor csak a végletekben gondolkozik, és ebből jön az ki, hogy hát helyben nem szennyez az autó, dehát az áram előállításánál meg igen, meg a gyártásnál is stb. tehát akkor nem is környezetbarát, mert szennyez.
mindent egybevéve kellene nézni, hogy az milyen kihatással van a könyezetre, aminek a közlekedés csak egy nagyon kicsi tényezője.
Kérdezö, én átlag autos vagyok, de 35 ezret simán mentem évente az utóbbi 4 évben.
Országfüggö is, németeknél nagyobb távokat autóznak pl., és jobban el is rángatják az embereket a lakhelyüktöl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!