Van jövője a belső égésű motoroknak?
Járműmérnöki szakon vagyok, és hamarosan szakirányválasztásra kerül a sor. Szívem szerint a belső égésű motor mérnöki szakirányon mennék tovább, de megfordult a fejemben, hogy mivel egyre inkább feltörekvőben vannak az elektromos autók, talán szépen lassan kiszorítják a benzin- és dízelmotorokat. Ahogy olvasni lehetett, több autógyár is felhagy a belső égésű motorok gyártásával, és ez némi kételyt ébreszt bennem a választást illetően.
Mit gondoltok, van realitása a dolognak, vagy feltehetőleg továbbra is a belső égésűek lesznek a főszerepben?
2021-től jönnek az EU-ban az új károsanyagkibocsájtási kvóták, ezeket már benzinüzemi motorok nem fogják tudni teljesíteni, még az egy literes szívó benzinesek se. A turbódízelek még esetleg (ezeket viszont nem veszik a dízelbotrány óta).
Szerintem a következő 10-15 év a hibrideké, aztán lassan annyi a hétköznapi közlekedésben a belső égésű motoroknak. Az iparban, tömegközlekedésben, versenysportban biztos megmaradnak még, de az már koránt sem akkora piac.
A személyautózásban közép és hosszú távon viszont ma már úgy látom, hogy mindenképp bekövetkezik az elektromosok térnyerése. Sőt, ha kiépülne egy normális töltő infrastuktúra, akkor már a mai elektromos autók jobbik fele is elég a majdnem kompromisszummentes autózásra.
Én a helyedben nem mennék erre a szakirányra. Az autóipar nagy átalakulás előtt áll és sajnos a hazai gazdaság húzóágazata pont az autógyártás. Szinte biztosan meg fogjuk ezt szívni.
Egy aktuális írás a helyzetről: [link]
Sorban egymás után jelentik be a nagy márkák, hogy nem fejlesztenek több új belső égésű motort. A meglévő modelleket csiszolgatják még, de új generációk nem lesznek már.
Az alternatív hajtások felé menj. Nincs jövője a belső égésű motoroknak, ez egyértelműen a múlt. Lehet hogy még vagy 10 évig tákolgatják a meglévő konstrukciókat hogy legyen valami amíg teljesen átveszi a helyét az elektromos, de te most a következő 50 aktív évedről döntesz, és ebből 40 már nem a belső égésű motorokról fog szólni.
Ebben a videóban a jövőt boncolgatja Gajdán tanár úr.
https://www.youtube.com/watch?v=WAKHAbVno-I
Eszerint 2047 és 2048 között jön el a fordulópont, amikor már több elektromos autó lesz, mint belsőégésű motoros.
De ha az akkumulátor techológiában hamarabb jön áttörés, akkor ez a fordulat jóval hamarabb bekövetkezhet.
Gajdán tanár úr? Mitől tanár? Ő egy újságíró, akinek van régről egy mérnöki végzettsége és ennyi.
Nem néztem meg a videót, ezt az állítást lehet sokféleképp csavarni, hogy az jöjjön ki hogy igaz legyen. Például a világon összeségében forgalomban lévő autókra lehetséges hogy igaz, viszont az új autókat nézve már pár év múlva is necces az igazságtartalma Európában.
Még egyszer írom: pár év és szinte kizárólag a hibridek (és elektromosok, meg talán dízelek) fogják tudni teljesíteni a károsanyagkibocsájtási normákat. Továbbra is lehet majd belső égésű autót árulni, de a rájuk rakódó büntetések miatt közelíteni fogják árban már a tisztán elektromos modellek árát is.
annyiban tanár, hogy az autós újságírók között kivételes tudással rendelkezik, és nagyon jól magyaráz. én szoktam nézni a videóit, még ha az "anyag" nagy részét már előre tudom, akkor is.
kopogós műanyagozás és érintőképernyő tapogatás helyett a lényeges dolgokról szólnak.
Nos 5 éve ugyanerre a kérdésre azt mondtam volna, hogy hülyeség mert alig van 1-2 elektromos autó és azok is drágák. Anno csak a Tesla, Prius volt inkább.
Ma már sok gyártó előállt a saját elektromosával és aki nem ilyen téren fejleszt elmaradt a többiektől.
Tanulás terén is erre figyelné.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!