Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van jövője a belső égésű...

Van jövője a belső égésű motoroknak?

Figyelt kérdés

Járműmérnöki szakon vagyok, és hamarosan szakirányválasztásra kerül a sor. Szívem szerint a belső égésű motor mérnöki szakirányon mennék tovább, de megfordult a fejemben, hogy mivel egyre inkább feltörekvőben vannak az elektromos autók, talán szépen lassan kiszorítják a benzin- és dízelmotorokat. Ahogy olvasni lehetett, több autógyár is felhagy a belső égésű motorok gyártásával, és ez némi kételyt ébreszt bennem a választást illetően.

Mit gondoltok, van realitása a dolognak, vagy feltehetőleg továbbra is a belső égésűek lesznek a főszerepben?



2019. okt. 5. 17:41
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
100%
Arra menj, ami a legjobban érdekel. Te attól még ugyanúgy egy járműmérnök leszel, hogy a belsőégésűre szakosodsz. Továbbképezni magad pedig bármikor megtudod. Akár MSC-n is. Itt most azt válaszd, ami a legjobban érdekel, mert amikor majd igazán megszopatnak, akkor ez a motiváció fog átsegíteni a holtpontokon. Persze nem árt gondolni a jövőre, de jelenleg rengeteg belsőégésű motorral szerelt autót gyártanak még. És mérnökként akkor sem halál éhen, ha holnaptól már nem tennék. Ez csak egy BsC szakirányválasztás, itt most a szívedre kell hallgatni. Ja, és nem kell a gyártók összes marketing szarságát feltétel nélkül elhinni 😉
2019. nov. 8. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 Morzsi007 ***** válasza:
40%

Egy újabb technológia fejlesztésében jobb részt venni, mint egy olyanban, amit már nem tudnak hova fejleszteni. Mezőgazdasági gépek nem annyira izgalmasak.... legalábbis nekem. Úgy gondolom az elekromos autók fejlesztéséhez több embert fognak keresni, mint a belőégésű motorok gyártásához, az már telített.

Kaptál váaszokat, de sokkal előrébb nem jutottál.

2019. nov. 11. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%

Az elektromos autóban az "újdonság" főként nem gépészeti, hanem inkább villamosmérnöki. Egyetlen komoly megoldatlan probléma az akku és töltés témaja.

Az önvezetés viszont meg gyerekcipőben jár, ott várható a legtöbb mérnöki feladat, szenzorok, képfeldolgozás, algoritmusfejlesztés, infrastruktúra fejlesztés, stb... Mellesleg végzett mérnökként arra mész tovább amerre jól esik, ha jó vagy a szakmában 5 év múlva pont leszarják milyen papírod van. Ha nagyon kell a papír, a cég ki fogja fizetni az oktatásodat.

2019. nov. 11. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
86%
Az elektromos közlekedés egyetlen kihívása a jövőben a minél hatékonyabb akkuk kifejlesztésében kimerül. Ha szeretnél ezen a területen kísérletezgetéssel bíbelődni, akkor egyértelmű a kérdésedre a válasz. Az önvezetést baromságnak tartom, főleg, ha nagysebességű közlekedésről van szó. A jelenlegi úthálózat döntő hányada még alkalmatlan ennek a fajta vezetési stílusnak a megvalósítására.(Amikor pl. nagysebességnél a kocsi elé ugrik egy őz, vagy nagyobb vad, esetleg ember, az önvezető jármű sem fogja tudni elkerülni az ütközést, ameddig ilyen marad az úthálózat amilyen most.)
2019. nov. 13. 05:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
87%

az önvezetésben pont az lesz a poén, hogy kisebb sebességgel is hamarabb odaérsz, mert az autó kommunikál az infrastruktúrával, és a járművek egymással is, így kevesebb dugó lesz, mem lesz indokolatlan fékezgetés a követési táv nem tartása miatt. zöld jelzésre el tud indulni az egész sor egyszerre, kb 1.5x annyi autó fér át egy cikluson, persze ez nem 20 éven belül fog bekövetkezni.

az eléugró vadat és gyalogost hamarabb észre fogja venni mint te, a hőkamera és a radar többet lát mint. persze mire ide eljutunk lesz sok baleset és haláleset, de minden fejlődésnek ára van. ha megnézed a jelenlegi kísérleti kárművek mennyi balesetet okoztak (mind benne volt a hírekben) és hány km-t "vezettek" le, az emberi sofőr már most alul marad.

2019. nov. 13. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
63%

Én nem szálltam be a fenti vitába, de ez a cikk érdekes.

[link]

2019. nov. 13. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
24%
A legjobb választás a transzportálási - teleportálási szak lenne, annak van jövője! :-)
2019. nov. 20. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
73%

Szerintem meg kudarc az egész! Mondjátok hova lesz téve az a sok elhasznált veszélyes hulladék 5-10 év múlva a sok akkumulátor? Hova lesz téve az a sok tölteni akaró jármű?


Az USA xarik rá a normákra semmit nem tesznek, India, Kína és Japán is. Indiában és Kínában több millió kisebb jármű van robbogó amik sokkal károsabbak, mint egy autó.



Szerintem most érték el az autók a legkisebb teljesítmény/erő átmenetet.


Gondolok itt az 1,2 Suzukikra meg 1,4 Turbó motorral... hova tovább 500cm3 + 3 turbó 🤣🤣🤣🤣



Kérdező nyugodtan menj el erre a szakra.... még nem világos mi és, hogy lesz a jövőben.

2019. dec. 26. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
70%
Az akkumulátor nem veszélyes hulladék, újra fel lehet hasznosítani. Az alapanyagokat ki lehet nyerni és új aksikat csinálni belőlük.
2019. dec. 26. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
20%

"Az akkumulátor nem veszélyes hulladék, újra fel lehet hasznosítani. Az alapanyagokat ki lehet nyerni és új aksikat csinálni belőlük."


Elvileg gondolom lehetséges, gyakorlatilag viszont sehol sem csinálják, mert nem gazdaságos (sőt, lehet hogy az elérhető technológiákkal még szennyező is). Nagyon kevés olyan termék van, amit újra lehet gazdaságosan hasznosítani, még olyan egyszerű anyagoknál is rengeteg a probléma, mint a papír.

Azt szokták hangoztatni, hogy ezeket az elhasznált aksikat majd házaknál fogják hasznosítani (pl. háztetőkön lévő napelemek által termelt energiát éjszakára is raktározza). Majd meglátjuk, hogy ennek van-e létjogosultsága és gazdaságosan megvalósítható-e.

Másrészről nem értem, hogy miért mindig az elektromos autókat szapulják ezzel, hogy "mi lesz az aksival". Miért, a hagyományos autókban lévő aksival mi lesz? Mi lesz kompletten az egész autóval, ha gazdasági totálkáros lesz és mgy a bontóba? Az is ugyan úgy a napon fog rohadni kb. az örökkévalóságig...

2019. dec. 26. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!