Van jövője a belső égésű motoroknak?
Járműmérnöki szakon vagyok, és hamarosan szakirányválasztásra kerül a sor. Szívem szerint a belső égésű motor mérnöki szakirányon mennék tovább, de megfordult a fejemben, hogy mivel egyre inkább feltörekvőben vannak az elektromos autók, talán szépen lassan kiszorítják a benzin- és dízelmotorokat. Ahogy olvasni lehetett, több autógyár is felhagy a belső égésű motorok gyártásával, és ez némi kételyt ébreszt bennem a választást illetően.
Mit gondoltok, van realitása a dolognak, vagy feltehetőleg továbbra is a belső égésűek lesznek a főszerepben?
Egy újabb technológia fejlesztésében jobb részt venni, mint egy olyanban, amit már nem tudnak hova fejleszteni. Mezőgazdasági gépek nem annyira izgalmasak.... legalábbis nekem. Úgy gondolom az elekromos autók fejlesztéséhez több embert fognak keresni, mint a belőégésű motorok gyártásához, az már telített.
Kaptál váaszokat, de sokkal előrébb nem jutottál.
Az elektromos autóban az "újdonság" főként nem gépészeti, hanem inkább villamosmérnöki. Egyetlen komoly megoldatlan probléma az akku és töltés témaja.
Az önvezetés viszont meg gyerekcipőben jár, ott várható a legtöbb mérnöki feladat, szenzorok, képfeldolgozás, algoritmusfejlesztés, infrastruktúra fejlesztés, stb... Mellesleg végzett mérnökként arra mész tovább amerre jól esik, ha jó vagy a szakmában 5 év múlva pont leszarják milyen papírod van. Ha nagyon kell a papír, a cég ki fogja fizetni az oktatásodat.
az önvezetésben pont az lesz a poén, hogy kisebb sebességgel is hamarabb odaérsz, mert az autó kommunikál az infrastruktúrával, és a járművek egymással is, így kevesebb dugó lesz, mem lesz indokolatlan fékezgetés a követési táv nem tartása miatt. zöld jelzésre el tud indulni az egész sor egyszerre, kb 1.5x annyi autó fér át egy cikluson, persze ez nem 20 éven belül fog bekövetkezni.
az eléugró vadat és gyalogost hamarabb észre fogja venni mint te, a hőkamera és a radar többet lát mint. persze mire ide eljutunk lesz sok baleset és haláleset, de minden fejlődésnek ára van. ha megnézed a jelenlegi kísérleti kárművek mennyi balesetet okoztak (mind benne volt a hírekben) és hány km-t "vezettek" le, az emberi sofőr már most alul marad.
Én nem szálltam be a fenti vitába, de ez a cikk érdekes.
Szerintem meg kudarc az egész! Mondjátok hova lesz téve az a sok elhasznált veszélyes hulladék 5-10 év múlva a sok akkumulátor? Hova lesz téve az a sok tölteni akaró jármű?
Az USA xarik rá a normákra semmit nem tesznek, India, Kína és Japán is. Indiában és Kínában több millió kisebb jármű van robbogó amik sokkal károsabbak, mint egy autó.
Szerintem most érték el az autók a legkisebb teljesítmény/erő átmenetet.
Gondolok itt az 1,2 Suzukikra meg 1,4 Turbó motorral... hova tovább 500cm3 + 3 turbó 🤣🤣🤣🤣
Kérdező nyugodtan menj el erre a szakra.... még nem világos mi és, hogy lesz a jövőben.
"Az akkumulátor nem veszélyes hulladék, újra fel lehet hasznosítani. Az alapanyagokat ki lehet nyerni és új aksikat csinálni belőlük."
Elvileg gondolom lehetséges, gyakorlatilag viszont sehol sem csinálják, mert nem gazdaságos (sőt, lehet hogy az elérhető technológiákkal még szennyező is). Nagyon kevés olyan termék van, amit újra lehet gazdaságosan hasznosítani, még olyan egyszerű anyagoknál is rengeteg a probléma, mint a papír.
Azt szokták hangoztatni, hogy ezeket az elhasznált aksikat majd házaknál fogják hasznosítani (pl. háztetőkön lévő napelemek által termelt energiát éjszakára is raktározza). Majd meglátjuk, hogy ennek van-e létjogosultsága és gazdaságosan megvalósítható-e.
Másrészről nem értem, hogy miért mindig az elektromos autókat szapulják ezzel, hogy "mi lesz az aksival". Miért, a hagyományos autókban lévő aksival mi lesz? Mi lesz kompletten az egész autóval, ha gazdasági totálkáros lesz és mgy a bontóba? Az is ugyan úgy a napon fog rohadni kb. az örökkévalóságig...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!