Szerintetek 10 év múlva megéri majd elektromos autót venni?
"jó befektetés"
Átlag ember számára egy autó sosem jó befektetés. Egy autó akkor befektetés, ha pénzt tudsz keresni vele közvetve-közvetlenül. Esetleg várhatóan felmegy az értéke mert ritkaság, old-youngtimer, stb.
Kis városi autót megéri venni, ami mellé veszel majd egy nagyobb, utazásra való autót, ami természetesen belső égésű motorral felszerelt lesz. Én speciel mindig is a benzinnél fogok maradni, de igazából városba tényleg jobb lenne egy kis elektromos autó. Úgyhogy igen, megéri majd, ha kicsit lejjebb megy az áruk. Bár mivel az akkumulátor kegyetlen költséges dolog, így soha nem lesznek annyira olcsók ezek, mint amilyennek az átlag laikus pornép képzeli. De talán lejjebb kerülnek egyszer árban. Aztán 3-5 évente meg veheted meg újra az autót, amikor kell bele új aksi, ugyanis az autó árának 90%-át az adja. Ehhez képest ugye egy új belső égésű motorral felszerelt autóhoz 5-7 évig nem kell hozzányúlni, ha szerencséd van 10 évig se, csak apróbb dolgokkal. Szóval azért óvatosan ezzel, hogy anyagiakkal jobban megéri. Nem biztos annyira. 5 évente új autót venni Ausztriában, Németországban szinte alap dolog, Magyarországon azért hatalmas luxus. És az aksi érzékeny dolog ugye, ha használat után rögtön töltőre dobod melegen, akkor is megölöd, ha hidegben áll, megölöd, a gyorstöltés egyenesen kinyírja. Szóval ha mindenre maximálisan odafigyelsz, akkor 5-6 évig bírja az akkumulátor, de ugye így senki nem fog vigyázni az autójára, tehát maradjunk a 3-5 év között. Lesz, aki még hamarabb kinyírja. :D
Ezt most csak azért írtam le, hogy azért tisztában legyél, hogy nem szivárványos autók a villanyautók. Azért több gond van velük, mint élmény. Az meg remélem alap már, hogy tudja mindenki, hogy abszolút nem környezetbarátok, vagy ugyanolyan, vagy még károsabbak, mint a benzinesek, dízelek. Szóval emiatt ne vegyél, mert azt hiszed, hogy "zöld" vagy vele. Amiatt vegyél, mert városban tényleg praktikusabb araszolni vele, bevásárolni menni, halkabb és lokálisan tényleg nincs kibocsátása, tehát a városokban tisztább lenne a levegő, érezhetően. Ez a jó oldala. Fentebb meg ott van a rossz, lehet kicsit mérlegelni. Én szerintem, ha valaki ilyet szeretne, az megteheti, városi autónak jók ezek, de csak akkor, ha megtehetik, hogy 3-5 évente megveszik még egyszer az autót, mert ugye kell bele új aksi. Ha meg nem tudod ezt megfizetni, akkor szerinted egy aksi nélküli elektromos autót mennyiért tudsz eladni? Hát nem sokért. Abból még belépőpénz sem jön ki egy új autóra. Úgyhogy azért gondold át! Azt pedig felejtsd el, hogy az akkumulátorok fejlődni fognak és 10 évig élnek majd meg 5 percet kell tölteni és 1 hétig jó. Mese. 30 éve is mondták, hogy 30 év múlva ez lesz és hű, de jó lesz. Az a helyzet, hogy az akkumulátorok elérték a kémiai és fizikai maximumot, innentől nemigen lesznek jobbak. Pici simítás lehet esetleg, de a jelenlegi adatokon nem fog nagyon változtatni. Szóval gondold át jól!
#1es
#2es
Azért jó befektetés mert havonta 50ezer ftot spórolok az üzemanyagon ami azért nem mindegy :)
Lehet, hogy spórolsz havi 50 ezret benzinen, de egy ilyen kocsi kb 10M, a hasonló méretű benzines pedig 6M.
A töltés se lesz ingyen már sokáig, már ha nem otthon töltöd, akkor meg ugye nincs ingyen.
Az értékvesztés sokkal nagyobb.
Ha hosszabb útra mész, közbe meg kell állnod tölteni, legalább fél órára.
#3
Engem érdekel az elektromos autó téma, emiatt olvasok is róla, nem csak kitalálok hasraütésszerűen adatokat.
Egy Leaf akkucsere 1millió alatt megvan-> nem az autó értékének 90%-a az akku. Ha ez így lenne, az ID3 valahol 60-70millió környékén lenne.
Az akkumulátorok nem érték el a maximális fejlettségi szintet. Pár hete publikáltak egy tanulmányt, amely szerint olyan akkumulátort csináltak ami 4000 töltés alatt maximum 10%-ot romlik (1,6 millió km). A jelenlegi Tesla Model 3 akksik várható élettartama egyébként 480-800ezer km (ez nem 3-4 év...), de a régebbi Model S akksik is átlagosan 90-91%-ot tudnak 300ezer km után. Ha ráguglizol találsz diagramot.
Szóval nem kell cserélni mint az alsógatyát.
Az elektromos autó legyártása károsabb, de 100ezer km alatt visszahozza a hátrányát és kevésbé lesz szennyező a belsőégésű motoros társainál. Mindezt úgy, hogy nincs beleszámolva az olajcsere, az olaj kitermelése (néha szétfolyatása az óceánban), az üzemanyag finomítása és benzinkútra való szállítása.
Úgy gondolom, hogyha nem okoz problémát a hatótáv és van rá keret, akkor megéri elektromost venni. 10 év múlva meglátjuk hogy mennyibe fog kerülni egy akkucsere, mennyi lesz egy új autó/ID3-nál fejlettebb autó és hogy a régebbiekhez adnak-e ki fejlettebb akksikat, szerintem felesleges most azon gondolkodni hogy akkor mit és hogy éri meg megvenni.
Jó kérdés... Technológiailag biztosan; 10 év alatt kiforrja magát és kiépül az infrastruktúrája is.
A másik kérdés az, hogy 10 év múlva megéri-e saját autót venni. Jelenleg rohamléptékben fejlődik az AI, az IOT, igen közel can az önvezető autók kora -és ha figyelembe vesszük, hogy világszerte terjed a carsharing és egyre kevesebben vásárolnak gépkocsit, akkor könnyen elképzelhetőb hogy a jövő a bárki számára elérhető közösségi gépkocsik hálózata lesz; melyekkel bárki közlekedhet de a fenntartási költségek megoszlanak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!