Mi lesz a hagyományos autógyártók sorsa? A Tesla rövid idő alatt mindent meg fog változtatni.
"Miért, mire kéne büszkének kenni itt,arra hogy belefulladunk a városban a szennybe,amit ezek a régi mindenféle gyártási évből külföldről behordott
belső égésű "öregecske" autók képviselnek?"
Tényleg, mennyivel jobb lesz az erőművek többletkibocsájtása miatt fuldokolni, és a történelmi belvárosban 2 méterenként a rendkívűl környezetbarát módon (se) készült gyorstöltőket bámulni...mennyivel jobb, tényleg. Járj már utána, hogy az autók károsanyag kibocsájtása mennyit nyom latba más szennyező dolgokhoz képest. Egyébként az LPG és CNG autóknak még kevesebb az öko lábnyoma, átlagos felhasználókhoz mérten, mint az e-autóknak.
"Az a legmegdöbbentőbb,hogy a Tesla értékesebbnek találtatott jelenleg,mint az összes német gyártó együttvéve.Erről szólt a cikk,amelyre a kérdésemet tettem."
De miért nem érted meg, hogy ez csak a tőzsdére vonatkozik? Adott néhány amerikai milliárdos, akik tolják bele a pénzt, de se eladásokban, se profitban sincs fasorban a német gyártókkal a Tesla.
#45 ja mert teee ezzel a "cssakavillany" propaganda dumával nem vagy ugye szűklátókörű, igaz?
Amúgy meg hol érdekel engem hogy most a csőd szélén állnak? régen voltak jó autóik, 25 éven keresztül.
Amúgy hozzáteszem nagyon kevés olyan gyártó maradt aki csinál bármi olyat amiben van valami izgalmas.
a 90%-a a ma futó modelleknek, egyenforma tucat prolikocsi gyártótól függetlenül, vagy pedig ilyen hülye gazdagoknak baromisok pénzért eladható wellnesshotelnek látszó kamuluxusvalami. az izgalmas rétegmodellre kisebb a kereset.
Amikor az izgalmas gépeket gyártották akkor még épp felnőtt egy autóimádó generáció.
A mostani generációnak az autó, és maga a közlekedés egy nyűg, nem szeretnek vezetni, nem érdeklik őket a kocsik, legfeljebb egy pénzmennyiség indikátornak tekintik, semmi másnak.
Hol látsz egy mai gyerek falán valami dögös verdáról posztert?
Manapság ezek a rózsaszínpólós tinitaknyok meghalnak ha koszos lesz a kezük, ergo nem bütykölgetnek kocsikat, csak sminkben szelfizgetik magukat instára. :D
Én imádom a 20-30 éves gépeket, imádok velük foglalkozni, jó őket életbentartani, vagy megmenteni a roncstelep elől és újjá varázsolni. És azáltal hogy 20-30 éves autókat tartok életben, ennyivel is kevesebb ilyen modernkori xarságot kell környezetszennyező módon legyártani, vagy éppen semlegesíteni. :)
Amúgy 75 lóerővel sem okozott gondot a körforgalomba behajtás. ;)
52/Nekem a hozzászólásod oké,én sem vagyok egy "vaskalap",és a régebbi kocsikat többre tartom,mint az újakat.Azokban volt fantázia,a mostaniak mind egyformák,mert ezt dobja a számítógép.
Itt most elsősorban a technológiaváltáson volt a hangsúly ebben a kérdéssorban,amiben a villanyautózás jövőjét boncolgattuk.
A régi márkák nálam is okék,főleg mert azon tanultam vezetni.
Ettől még ugyanúgy tolod a xar propagandát. Fizetett bérpropagandista vagy, nem több.
Írhatunk neked 1000 érvet hogy miért technológiai zsákutcák ezek a mosógépek, kezdve a környezetszennyezési rátáktól egészen addig hogy milyen selejt emberek járnak ilyennel akik egymás vackait húzkodják le a töltőről, meg jelentgetik fel egymást, te csak mantrázod ugyanazt hogy eez micsoda királyság, és minden más az xar.
Ja, hogy az a jó autó amilyen az oktatónak volt, meg a Tesla?
Mi ez akkor? 17 évesen tanultál vezetni egy gyenge kisautón, aztán a Bieber poster alatt meg álmodozol egy Tesla-ról, mert tetszik Musk karizmája?
Fizetett bérpropagandista :DDD
Én inkább arra gondolok hogy nem zsigerből elutasította hanem bejutott valami információ a szürkeállományba ami felkeltette az érdeklődését és utánaolvasott.
Ez már nem a jóhangú vényóc, nem brummogsz vele a városban (mondjuk amúgyis inkább 3 hengeresed lenne) és megértem hogy teljesen más mint amiben felnőttünk, amit megszerettünk, de sajnos(?) változik a világ.
Jönnek a hangzatos ellenérvek de nem olvastok utána, hallottátok valakitől és tuti úgy van, hiszen az elektromos autó szar. A másik probléma hogy a jelenben éltek és nem látjátok hogy mi fejlődik az elektromos autókon kívül.
CO2: igen, ha szénerőművel állítod elő az áramot, akkor az eleltromos is szennyez, giszont nem a körúton a gyereked orra alá tolja a rákkeltő részecskéket. Másrészt a jelenlegi EU-s energiamix mellett kb 120e km-től (a gyártást is beleszamítva!) tisztább az elektromos. Azt se felejtsük hogy gombamód szaporodnak a napelemek tehát míg a belsőégésű kopik, kiszedik a katalizátort, részecskeszűrőt, lefalazzák az EGR-t és fokozatosan romlik a kibocsájtásuk, addig a megújuló energiaforrások terjedése mellett az elektromos autó környezetszennyezése a használat mellett csökken! Na meg ugye.... a technológia fejlődik és mint korábban említettem most a fúziós erőműveken dolgoznak, az gyakorlatilag károsanyagmentesen ingyen elektromos energia.
Az ipari forradalom előtt a levegőben található szénrészecskék mennyisége 200ppm körül volt, amikor utoljára pálmafák voltak az északi sarkon akkor 300ppm körül volt, most 420-nál veretjük. Még rövid ideig segít a sarki jég, de rohamosan fogy és hamarosan megszívjuk. A változás olyan gyorsan történt amit nem tudott követni a bolygó, a fagyasztóajtót kinyitva sem olvad ki minden hirtelen, de ha nyitva a hagyjuk bizony idővel ki fog. Mi éppen hajszárítóval melegítjük a fagyasztónkat és mi vagyunk a hús aminek nem kellene kiolvadjon, ezért kellene mindent megtenni a pazarlás visszafogásáért és zsigerből elutasítás helyett legalább utánaolvasni annak amiről fröcsögünk.
Akkuk: igen, van amelyik idejekorán elromlik (belsőégésű autóban is a motor), de a statisztika elég jó. Tesla bőven elmegy 300e+ km-t. És ugye bejelentették az 1millió mérföldes (1,6m km) akksit, tehát ezalatt nem fog 90% alá esni a kapacitása.
Mindemellett a lítium, kobalt arányát is fokozatosan csökkentik.
A Toyota a szárazakksit fejleszti, ez sokkal gyorsabban tölthető, nem kell olyan sokáig a kábelen lógni. A többóras várakozás meg: már általános a 30perc 20-ról 80%-ra, emellett otthon is töltheted (aki tudja) míg alszol tehát nem kell emiatt kútra járni, kitérővel hazamenni, sorbanállni.
Másrészt az akkuk újrahasznosíthatóak, sőt akár a pakkok felújíthatóak is, tehát több használt akkupakkból összerakhatóak jó akkupakkok is, így sokkal kevesebb újrahasznosítandó keletkezik.
Kobalt: az a gonosz dolog amit az afrikai gyerekek sírva kaparásznak (ami egy tanulmány szerint nem is igaz...). Az akksik mellett kőolajfinomításra is használják hogy tankolhass a kocsidba.
Lehetséges mesterséges üzemanyagot előállítani a levegőben lévő szen megkötésével, így egy kört alkotva nem további szenet nyomsz a levegőbe, egyelőre több energiával jár mint amit megtermelsz. Arra jó hogy túltermelés esetén a felesleget elhasználd, de arra nem hogy erre álljon át a gazdaság. Ha fúziós erőművekkel fogunk energiát termelni akkor már mindegy lesz, a "bármennyi" energiából nyugodtan lehet pazarolni, de mi értelme telefüstölni a városokat hogy ne kapjunk levegőt?
Alternatíva lehet a hidrogén, meglátjuk hová fejlődik de nem szívesen ülnék egy 600 baros tartályon.
Az értelmetlen hülyeségekkel való dobálózás előtt legalább olvassatok.
Azért annak a koromszennyezésnek tizedét teszi ki az autóforgalom. (mondjuk a globális teherszállítás azért már jelentősebb, mert a villanykocsihoz, is legyártanak egy csomó cuccot kínában, hajóval elviszik a bolygó másik felére, ahol előszerelik, majd a fél kocsikat átszállítják 3 országgal odébb végszerelésre, aztán exportálják ismét szanaszét.)
Jelentősebb hányada származik abból hogy mennyien fűtenek szeméttel!! Még elit környékeken is.
És mivel hogy az ember veszettgyorsan szaporodik, terjed a bolygón mint valami vírus így ezen nem nagyon kell csodálkozni.
Az általad említett ipari forradalom előtt mekkora volt a bolygó lakossága? most mekkora?
És persze minden egyes felnövő generáció majd minden tagjának persze hogy új lakóparkokat KELL építtetni, újabb erdőket, zöldterületeket kell lebetonozni, beépíteni, egyze kevesebb zöld, egyre több télen fűtendő házikó, egyre több szegény ember aki bakanccsal fűt, igaz egyre több ember is aki kocsikázik.
Amúgy a cementgyártás is szennyező ha jól tudom.
Igazából a bolygónak sokat segítene a regenerálódásban ha az emberek számát kompletten megfeleznénk. vagy leharmadolnánk.
Amúgy az Ethanol pl egy jó alternatíva volt, de itthon begyalulták. ahogy a napelem is minden lehetséges módon akadályozva van a mezei felhasználó számára, szélerőművet nem telepíthetsz lakott terület 12 km-es körzetében..
Teljesen igazad van, a teherszállítás, a szemétgyártás sokkal több károsanyagkibocsátással jár, de nem jó mindig másra mutogatni. Az autókkal is foglalkozni kell, a teherszallítással, a repülőkkel, a fűtéssel, a tehenekkel, mindennel.
Abban is teljesen igazad van hogy az emberiség egy rohadt vírus a bolygón ami tönkreteszi a gazdatestet, így viszont magát is kipusztítja. Sűrgősen minimum felezni, de inkább harmadolni-negyedelni kellene az emberek számát. Békésebben születésszabályozással, ha tönkretettünk mindent és a vízért, ételért fogunk harcolni akkor csúnyább módszerekkel. Mindeközben mi megy? Toszóhitel hogy szapodjon a magyar. Brazilia sem jobb, esőerdőket gyújtanak fel hogy legyen megművelhető földterület, ez az emberi gyarlóság és közben egymásra mutogatunk.
Az etanol nem jó, megművelhető földterületet vesz el az élelmiszeripartól. Amíg arról van szó hogy van egy kis felesleges terület ahova elszórjuk a kukoricamagot és etanolt állítunk elő addig nincs gond, viszont amennyiben ez egy jó üzlet úgy a nem felesleget területet is feláldozzák a célra (élelmiszer helyett, erdőírtás)
Az egyik skandináv ország büszkélkedett néhány éve hogy sok benzint váltottak ki etanollal. Braziliában erdőket írtottak ki azért hogy a helyükön kukoricát termesszenek és az ott előállított etanolt olajzabáló hajókkal Skandináviába (talán Svédorszag?) szállították.
55/ Nem 17 évesen,de 1979 óta van jogsim,és legalább azóta a munkámból,és a magánindíttatásból kifolyólag legalább 40 féle autót vezettem,valamelyiket több évig,mást néhány hétig,de volt hogy csak több napig.
Van bőven tapasztalatom,és annak a tudatában vetettem fel a kérdést,hogy nagy átalakulás előtt áll a piac,a belsőégés valószinüleg fokozatosan a háttérbe kerülhet. Most teljesen mindegy,hogy a MUsk,vagy más miatt,és ki fogja majd ezt az utat megtenni.Itt a szellem kiszabadult a palackból,és nem lehet már visszatömködni,lehet itt nosztalgiázgatni a belső égés mellett,de megjelent valami más,ami felé egyre több ember nyitottabb lesz.
Egy sokkal halkabb,kevésbé szennyező,emberbarátibb technológia felé kezd haladni a világ.Ennek a szavát lehet meg nem érteni,lehet ezt leszólni,de
az előnyeit-akik használják már-mindenki fogja tudni értékelni.
A befektetők már értékelik is-mert ahogy a cikk végében is íródik-vagy a cégvezetők fognak egy Teslához hasonló szép píros csíkot a befektetőknek bemutatni-vagy elhúznak piros csík nélkül a pic..... sába.Mert a részvénye sek diktálnak,és az eredményeket egy cégnél a jövőben nem az emissziós értékek meghazudtolásával kell majd hozni/meg hogy nyitva van a e motorháztető,vagy zárva van éppen a VAG AG.esetében,mindenkit becsapva/,hanem a motor mindenkori,és minden körülmények közötti valós értékei lesznek az irányadóak.
Sajnos a belső égésű technológia határai már nagyon közel vannak,hiszen a
mostani 95 gr/km CO2 kibocsátáshoz 4,5 lit/100 km fogyasztást kell tudni hozni,és ezt 2025 után tovább szigorítanák 85 gr/km-re,ami már 3,5 lit/100
jelenhet.Milyen motorok fogják ezt tudni,még a japánok sem,akiket fogysztásban mindíg nehéz lesz lepipálni./?/ Itt már régen nem az a fő gond,hogy a belső égés nem gyorsul,nem elég robbanékony,és a végsebességük is megfelelően magas/hol lehet már annyival tartósan büntetés nélkül menni?/,hanem a kibocsátás.Ennek a korlátait kezdi most elérni a jelenlegi technika,és ez hozta fel az eddig teljesen tárgytalan elektromos autók nagy keresletét,és jövőjét.Erre érzett rá a Tesla,de mondom itt nem a név,hanem az elv a lényeg.
Az a baj hogy nem látod a fától az erdőt.
És hiába magyarázzuk hogy hülye vagy, nem esik le épp azért mert hülye vagy.
Az egyik fő gond ott van hogy 5 évre tervezett kocsik készülnek manapság. nem 20 évre készülnek, ergo hiába bocsát ki lokálisan kevesebbet, de 3x annyi példányt kell legyártani.
A másik hogy az eu teljesen dilettáns szabályozást próbál ráerőltetni mindenkire járműügyekben, viszont közben tulajdonképpen bárki üzemeltethet otthon hobbikrematóriumot amiben elégeti a háztartási szemetét, és a lukasbakancsot..
Beviz Elek úrral egész jól egyetértünk viszont a leírtakban, talál csak az etanol kérdéskörében nem, de szerintem azt is be lehetne lőni egy egészséges szintre. :)
Egyébként lehet a bolygó éppen most jelzi a lakosságának hogy kicsit sok lesz, és épp próbálja "lerázni" magáról a túlnépesedést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!