Mi lesz a hagyományos autógyártók sorsa? A Tesla rövid idő alatt mindent meg fog változtatni.
Téged fizetnek azért hogy ezt a xar propagandát told mindenhol?
Kb olyan mintha azt próbálnád megmagyarázni az embereknek hogy amint megkóstoltad egyszer a meleg, szénsavmentes kólát, soha többé nem kell majd hidegen frissen bontva :D
Az ismerősöd meg adja le a jogsiját, ha egy körforgalom is akadály neki. Én sohasem aggódtam a 300 lóerős Mitsubishiben hogy jajj, be fogok tudni hajtani a körforgóba? lesz elég nyomatékom? de 75 lóerővel sem volt soha gond. viszont cserébe nem vinnyog alattam egy műanyag bódé mint a kezdő buuzik az első gangbangbulin. :D
Az kifejezetten vicces amikor jönnek a rózsaszín pólós kisköcsögök a háztartási szemétből készült i3-ban és elhiszik hogy megy az a virsligumis kacat, aztán a következő pirosnál már nem olyan boldogok. :D
"Ez is valami olyasmi,mert az teljesen világos,hogy a leíratok szerint az elektromos autó egy zsákutca"
Szerintem senki sem gondolja, hogy zsákutca. Inkább arról van szó, hogy 3x nagyobb a hype körülötte, mint amennyi indokolt lenne.
"Gondolom azért Musk,és a csapata mielőtt ezzel a kérdéssel elkezdett komolyabban foglalkozni azért végezhetett éppen elég gazdasági,és környezetvédelmi számítást"
Ha érdekelné a környezetvédelem, akkor olcsó, 100-150 lóerős tucatautót gyártana, 10 millió forintért, nem egy gagyin összerakott luxus autót 40-ért. A gazdasági számítások meg eddig nem nagyon jöttek be. Ha nem lenne 3x nagyobb a hype, és kevesebb befektető tolná pénzzel az egészet, már 10 éve csődbe ment volna az egész.
"Már bocsátassék meg,de azért egy 130 éves technológia toldozás,foltozása
úgy gondolom ne a jövőt fogja nekünk szolgálni."
Az elektromotor meg még régebbi technológia, mint az otto. Maga a motor elve nem változott 150 év alatt, csak az energia tárolása oldódott meg.
"Ez egyszerüen nem fog menni.Amit az ember egyszer kipróbált,beleült,és megtapasztalta annak az előnyeit,akkor azért nem szívesen fog visszaülni a "múltba.",bármilyen kényelmes is volt."
Én visszaültem a múltba, mert agyvérzésem volt a töltőért való sorbanállástól, meg attól, hogy nem tudtam gyomorgörcs nélkül levezetni 120 kilómétert, klímával.
".A nyomaték azonnal ott van,rendelkezésre áll,nem kell azt a morornak felépítenie. Ez a titok,azonnal ott van"
Igen, kb 60 km/h-ig. Afölött elfogy a kisebb elektromos autók tudománya.
"Ez az egyik legnagyobb előny a rugalmasság,emellé jön a fillérekből való autózás,majd a szervizigénye is alacsonyabb,mert nincsenek forgó,mindenütt mozgó,kenni itt-kenni ott Kr.előtti alkatrészek,ami állandó odafigyelést,"dédelgetést igényel",mert ha nem csinálod,nem jársz szervízbe otthagy. A belsőégésű ott fog hagyni.Ez csak idő kérdése.Tehát a belső égés egy nagyonis drága technológia,ami odafigyelést kíván."
A fillérekből való autózáshoz számold már bele a háromszoros vételárat egy azonos kategóriájú benzines autóhoz képest. Meg azt is számold bele, hogy az áram sincs ingyen (igaz, olcsóbb, mint a benzin). A megbízhatóságról annyit, hogy nemrég volt egy MűhelyPRN-s adás, ahol egy taxi Teslát vizsgáltak, és kiderült, hogy már kellett motort cserélni benne, 5 évesen! Ennyit a megbízhatóságról. A dögnehéz súlyról ne is beszéljünk, ami gyilkolja a futóművet és a gumikat (ja, hogy azt úgysem cseréli egyik e-autó tulaj sem, mert nincs pénz Bécsbe kivinni a Teslát?).
"Ezért sem értem miért nem látható a jelenlegi autósok zömének ennek a technológiának az elfogadésa,és a jövő felé való törekvés."
Mert jelenleg ez "csak" a jövő, és egyik autótulajdonost sem érdekli a sötétzöldek okoskodása azzal kapcsolatban, hogy mi lesz 20 év múlva.
"Egy év alatt értékesebb vállalattá lépett,mint az utána következő három.Akkor most mi van,a piac azért érez itt valamit,hogy nagyon másképp kell már gondolni az autózás jövőjét,valamint ha egy élhetőbb világot akarnánk az utódainknak itt hagyni."
Csak a tőzsdén értékesebb, egyébként eddig vastagon ráfizetés a Tesla, még nyeresége sem nagyon volt.
Ja nem tudtam,hogy neked a Tommy Makinnen féle 1997-es EVO-d van!
Azzal biztos nem gond,de az átlagnak azért sokszor gond.
Azért azt ajánlom,hogy a pirosnál ne versenyezz villannyal,mert meglepődhetsz,a 300 LE ellenére is.
Huh kérdező, mennyi hülyeséget összehordtál megint. Volt szerencsém full elektromos autóhoz, még ha nem is Tesla volt. Ez az egyből ott van az erő dolog, ez csak annak újdonság, aki eddig egy 65 lóerős kisautóban nyomult. Az automata is egyre elterjedtebb, így kb egy épkézláb teljesítményű, automata robbanómotorossal szemben rugalmasságban nincs előnyben az elektromos normál felhasználásban. És ugye elmerül a kérdés, hogy annak aki egy átlag Swift-et engedhet meg magának, az mikor fog Zoé-t venni...
A fillérekből autózásra le volt írva sokszor, csak össze kellene rakni a képet, nem autózol fillérekből az elektromossal sem, csak máshol és máshogy jelentkeznek a költségek (pl a jóval magasabb vételár, amortizáció). Ahogy emelkedni fog az elektromos autók aránya, úgy fog elemelkedni az üzemeltetési költség, mert az állami bevételek nagy részét adják az autósokra kivetett adók. Az akksi élettartamáról, csereköltségeiről pedig alig-alig van információnk még.
Jössz többedszerre ezzel a krisztus előtti beszólással, de felhívnám a figyelmed, hogy az elektromos autó is rengeteget fejlődött az utóbbi időben, ott nem gond, hogy a kezdeti koncepciót továbbfejlesztették? Jó lenne a 30 km full elektromos hatótávval is az autó?
A többi gyártó nincs elkésve semmivel. Ahogy többször le lett írva, a Tesla egy lufi, ami mögött nincs stabilitás. A többi márka valójában nincs lemaradva, stabil háttérrel a már jobban működő technológiára alapozva tudnak kijönni az elektromos modellekkel és jönnek is. Akár Tesla ár alatt is. És ez egy nagyon jól bevált módszer. Ha kicsit kutakodsz az autóipar múltjában rájössz majd, hogy a VAG csoport pl. rengetegszer eljátszotta ezt. Nem úttörők, hanem amikor stabilizálódik egy új technológia, akkor kapcsolódnak be és letesznek valami igazán jót az asztalra, amivel elviszik a piac egy jó nagy szeletét.
Alapvetően külön kellene választanod végre a témában a Musk felé mutatott csodálatodat és a Tesla mint vállalat és mint autómárka iránti elkötelezettségedet, valamint az autózás jövőjét leíró elképzeléseidet. Ezt a négy dolgot próbálod összemosni, nem meghallani az ellenérveket és ellenvéleményeket.
42/ Ja ha csak valamiben valaki csak a rosszat látja,azzal nincs mit vitatkoznom,szűk látókörrel rendelkezik az egyén.
Mellesleg a 41-es kollegához: a Mitsubishi egy régen a csőd szélén táncoló márka,amit a Renault-Nissan húzott ki a szarból,és alig van új fejlesztésű új modellje,ami piacképes.Egy csecsről táplálja a Renault.
Összegezve a régi márkák jó nagy szarban vannak,ez akkor mitől van?
"42/ Ja ha csak valamiben valaki csak a rosszat látja,azzal nincs mit vitatkoznom,szűk látókörrel rendelkezik az egyén."
Az volt az alap kérdésed, hogy mi lesz a többi gyártóval, merthogy Tesla így meg úgy...előbb jussunk el oda, hogy termeljen profitot a Tesla, és ne legyen vastagon veszteséges, ne csak a befektetők csecsén tudjunk túlélni. Az elektromos autó a jövő, de nem a jelen, aki ezt nem látja, na az a szűk látókörű "konzumidióta".
44/ Jó lenne,ha elolvasnád a cikket,amit küldtem,akkor nem írnál le ilyen sületlenségeket.Azt hiszitek,hogy mindenki 300 LE autóban ül,azoknak lehet,hogy nem nagy dolog egy villany,meg a gyorsulása is hasonló,de az ára is hasonló,és akkor nem beszélve arról mit okád ki magából....Hány gr lehet a CO-ja,hogy ugyanazt nyujtsa mint egy villany?
Itt azért erről is kell szólni,nem?
"Mi lesz a hagyományos autógyártók sorsa?" - kérdés
"A Tesla rövid idő alatt mindent meg fog változtatni." - kijelentés.
A feltett kérdés a jelek szerint másodlagos, a kijelentéssel vitába szállókkal leálltál vitázni, holott azt már a vita kialakulása előtt kitárgyaltuk, hogy a Tesla pillanatnyilag nem több, mint egy felfújt lufi, ami lehet sikeres lesz hosszú távon, de ki is durranhat, mert valójában nem tudja azt, aminek alapján beárazták a befektetők, akik egy jövőkép mögé sorakozta fel.
És, ha nem tudják a terveket, vagy még csak elképzeléseket a gyakorlatba átvinni?
Ez nem kijelentő mód, ez egy kérdés, de a Tesla jövője kérdések sorozatára épül.
A cikk indította el bennem ezt a kérdést. Mi lehet a következő években a hagyományos gyártókkal,ha a Tesla piaci részesedése így folytatódik?És ehhez hozzájön még a többi felfutóban lévő kínai elektromos autó gyártó,amiről mi itt Európában vajmi keveset tudunk,és sejtelmünk sincs.
Itt maga a technológia nyert csatát.Ahogy Musk mondta:A 2020-as év volt a belső égés halálának a kezdete.Innen csak az agónia ideje a kérdéses.
Meddig toldozzák-foldozzák még az "öreget" a konvencionális gyártók.
Az elektromos autózás jövője korántsem ilyen bizonytalan,ahogy itt a hozzászólók ezt lesajnálkozva leírták?
Miért, mire kéne büszkének kenni itt,arra hogy belefulladunk a városban a szennybe,amit ezek a régi mindenféle gyártási évből külföldről behordott
belső égésű "öregecske" autók képviselnek?
Jó nagy löket,megy mint a barom..és milyen áron kérdezik egyre többen.
Erre keres többek közt a Tesla,és a többi elektromos gyártó választ,hogy egy más technológiával ugyanazt az utazási élményt nyujthassa a felhasználóinak,mint a konvencionális gyártók.
Igen,ez a technológia sokunknak még anyagilag elérhetetlen,de attól még ez müködik,és ez lesz a jövő.Jelenleg a befektetők is ebben érzik a jövőt,és ez okozza a Teslához hasonló cégek szárnyalását a piacokon!
Az a legmegdöbbentőbb,hogy a Tesla értékesebbnek találtatott jelenleg,mint az összes német gyártó együttvéve.Erről szólt a cikk,amelyre a kérdésemet tettem.
"Összegezve a régi márkák jó nagy szarban vannak,ez akkor mitől van?"
Összegezve egyáltalán nincsenek szarban. Sokszorosa autó mennyiséget értékesítenek és vezetik be profittal az új elektromos modelleket. Stabil háttérrel rendelkeznek. Ezek egyike sem mondható el a Tesla-ról.
Az elektromos autó lehet a jövő a következő pár évtizedben, ha nem sikerül az üzemanyagcellás technológiával utolérni előbb.
Ebben lehet, hogy Musk volt az úttörő, de nem ő egy személyben a megváltó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!