Mi lesz a hagyományos autógyártók sorsa? A Tesla rövid idő alatt mindent meg fog változtatni.
#24
Ha autóba kerül az a lítium akkor az egy hihetetlenül rossz dolog, de ha telefonba, laptopba hogy tudjunk írni a gonosz elektromos autókról az már rendben van. A belsőégésűeknél miért nem jut eszébe senkinek az óceánokba folyt olaj? Az nem baj ugye, legalább nem nyikorognak a pingvinek.
Mennyi szemetet gyárt a műanyagipar? Ha belsőégésű autóról van szó akkor nem kell bele műszerfal vagy mi?
A szénerőműveket fokozatosan visszaszorítják atomenergiával, megújuló energiával, sőt most a fúziós erőműveken dolgoznak. Az elektromos energia miatt nem aggódnék, de persze nem megy minden egy csettintésre. Bár... az elektromos autóknál mindenki elvárja hogy a legelső már mindenben jobb legyen a belsőégésűeknél.
Mekkora környezetterhelés az elektromos autó kikukázása? Jaaa, hogy újra lehet hasznosítani és a következő elektromoshoz már nem is kell lítiumot bányászni?
"És azért ne felejtsük, az üzemanyagokon elég magas az adóteher,ami bevételi forrás, és ha kiesik,előbb utóbb az állam valahogy a villanyautókat is bevételi forrássá fogja tenni."
Ez evidens. Ha tömegesen elterjed az elektromos hajtás, a szénhidrogének kieső jövedéki adója egyenlő lenne az államcsőddel. Ne legyen senkinek illúziója, állambácsi nem fog jótékonykodni, ugyanúgy ki lesz vetve a jövedéki adó a töltőáramra is!
Este már nem volt kedvem leírni, így #24 megelőzött. Szerintem fogalmad sincs milyen környezeti hatásai vannak az elektromos autózáshoz szükséges ritka fémek, pl. lítium előállításának. Vagy éppen mennyire nem megoldott, és mennyivel problémásabb az akkuk megsemmisítése (netán újrahasznosítása, mint egy belsőégésű motoré. A villamos energia előállítása szintén a világban rengeteg helyen nem megújuló forrásból történik, és még lehetne sorolni. Az elektromos autó jó, van számos előnye, de most leborulni Musk előtt és mint egy világmegváltó messiást isteníteni túlzás.
Írtál valami olyat, hogy ha annyit fejlődött volna az orvostudomány, mint az autóipar, akkor kihalnánk. Elég gyenge lábakon álló koncepció valami istenkomplexusos baromtól. Sokra menne az orvostudomány, ha a fejlesztéseit nem tudná eljuttatni a betegekhez vagy a beteget az ellátáshoz.
Nincs új a Nap alatt.
Kb.15-20 évvel ezelőtt egy japán "őrült" fejébe vett egy "villany"autót.
Felkereste a legjobb villanymotor építőt és spéci, 6 db. motort csináltatott.
Mert minden kerékagyba rakott egyet.
Ja! Mert 6 kereke volt az autónak, mert nem tudott a 4 motor annyit, amennyit kellett volna.
Megcsinálta, át kellett hozni Európába, mert csak itt volt pálya a teszteléshez.
Merthogy 370km/órát tudott. Láttam róla egy rövid filmet.
Ha visszamegyünk, több, mint 120(?) évet az időben, a 100km/órás sebességet először egy villanyautóval érték el.
Nincs új a Nap alatt, legfeljebb a mennyiség a különbség és az ebből fakadó fejlesztett technológia.
#31 az a helyzet hogy nem vagyok az a fajta ember aki évente telefont cserél, és dobálja ki a régieket hogy menő legyen, laptopom sincs, soha nem is volt.
De az a mennyiség amit én elhasználok gombelemből, akkukból éves szinten elenyésző mennyiség egyetlen villanykotla akkupackjához mérten.
Műanyagipar kell, ez tagadhatatlan, de, nézd meg hogy bármelyik 30 éves autómban mennyi műanyag van. (van nyilván bőséggel) és egy modern vacakban mennyi van (minimum 2x annyi). Ja és a kocsikat sem dobálom ki 5-10 évesen, ergo miattam nem kell újragyártani, megsemmisíteni ezeket. De most nem ez a fő probléma, engedjük is el.
Erőművek, nos a legújabb divat szerint a sötétzöld népek szent meggyőződése, hogy az atomerőmű mind rossz mert úrissten minden egyes erőmű az úgy végzi mint chornobyl, vagy mint fukusima, vagy three miles island, bármikor, elkerülhetetlenül mindenképpen, és kapcsoljákkiőket, azonnal!!. aztán ülnek otthon, a betonházaikban, járatják a légkondit, amit szénerőműből táplálnak.
"Mindegy ,ha Ö nincs most is a jó öreg 130 éves "ottó"-val járnánk,amiben az elv nem változott az idők során,csak toldották-foldották."
Most is a jó öreg ottóval járunk, egy kezemen megtudom számolni, hogy hány Teslát láttam eddig Budapest utcáin.
Kedves mindenki,
Köszönöm a válaszokat,megkaptam az össztüzet,mint annak idejében a Bismarck csatahajó,amikor a fél angol flotta egyszerre vette tűz alá.
Ez is valami olyasmi,mert az teljesen világos,hogy a leíratok szerint az elektromos autó egy zsákutca,és az egész egy "újrafeltalált"valami,aminek semmi előnye sincs.Lényegében a megírtakból ez jön le.
Gondolom azért Musk,és a csapata mielőtt ezzel a kérdéssel elkezdett komolyabban foglalkozni azért végezhetett éppen elég gazdasági,és környezetvédelmi számítást,hogy az autózásnak erre az irányra terelése a
későbbiekben milyen hasznokat hozhat a környezetvédelmi,és egyáltalán a
fejlődés további lehetőségeit mutatva.
Már bocsátassék meg,de azért egy 130 éves technológia toldozás,foltozása
úgy gondolom ne a jövőt fogja nekünk szolgálni.
Ez egyszerüen nem fog menni.Amit az ember egyszer kipróbált,beleült,és megtapasztalta annak az előnyeit,akkor azért nem szívesen fog visszaülni a "múltba.",bármilyen kényelmes is volt.
Ez már egy más érzés.Az egyik ismerősöm mondta,pedig nem Teslája,csak egy Zoéja van,hogy a besorolás,és a körforgalomba történő behajtás ezzel a kis
villannyal egyszerűen nem ügy,nem kell stresszelni,hogy be tud állni,vagy
nem tud beállni.A nyomaték azonnal ott van,rendelkezésre áll,nem kell azt a morornak felépítenie. Ez a titok,azonnal ott van!
Ez az egyik legnagyobb előny a rugalmasság,emellé jön a fillérekből való autózás,majd a szervizigénye is alacsonyabb,mert nincsenek forgó,mindenütt mozgó,kenni itt-kenni ott Kr.előtti alkatrészek,ami állandó odafigyelést,"dédelgetést igényel",mert ha nem csinálod,nem jársz szervízbe otthagy. A belsőégésű ott fog hagyni.Ez csak idő kérdése.Tehát a belső égés egy nagyonis drága technológia,ami odafigyelést kíván.
Félreértés ne essék,nekem sincs jelenleg pénzem egy elektromosra,de értem annak a jövőbeni lehetőségeit,és látom annak előnyeit.Ezért sem értem miért nem látható a jelenlegi autósok zömének ennek a technológiának az elfogadésa,és a jövő felé való törekvés.
Ezt viszont nem értem,és el is ítélem,mert ez butaság,és annak egy súlyos változata.Attól,hogy nincs rá pénze valakinek,még lehetnek millió előnyei.
A régi gyártók zöme is érzi a problémát,és próbál lépni,bár 10-15 évet elkéstek,és addig belépett a piacra Tesla.Egy év alatt értékesebb vállalattá lépett,mint az utána következő három.Akkor most mi van,a piac azért érez itt valamit,hogy nagyon másképp kell már gondolni az autózás jövőjét,valamint ha egy élhetőbb világot akarnánk az utódainknak itt hagyni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!