Autó jobb mint a motor?
Sziasztok. 21 éves vagyok, áprilisban jogsit kezdek.
Eddig A2 motoros jogsit akartam,és motort akartam venni.
De szomorúan látom, hogy minden A2-es motor 800-1 millió körül kezdődik.
800 ezerből már egy nagyon jó autó kijön, tegyük fel 4-es golf, mazda 6 stb.
Motorból 800 alatt nincs is semmi. Drz 400, XT660, Husqvarna stb. Mind 1 milla +
És felmerült bennem, hogy tényleg motor kellene?
Sajnos az A2 motorok nagyon túl vannak àrazva.
Ti mit gondoltok erről? Hosszú távon megéri az a motor?
Természetesen nem érdekel a hely, pakolási lehetőség, semmi ilyesmi. Kifejezetten a fenntarthatósàg a szempont, és az ár.
(Az sem rossz, hogy a motoros jogsi majdnem fele árban van az autóssal)
Várom válaszaitokat :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor vegyél motort.
Ha nem engedheted meg magadnak, akkor az autót sem
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A motorozás költséges hobbi, ugyanúgy mint bármilyen technikai sport.
Hobbi, mert a motorozás az itthoni időjárási körülmények között korlátozott, nem alkalmas mindennapi közlekedésre, még akkor sem, ha nem csak nyáron motorozol.
A motor vételárán kívül még jelentős összeget el lehet költeni a felszerelésre is.
Rajtad múlik, hogy mit tudsz, és mennyit akarsz motorozásra költeni.
Viszont azt se mondja senki hogy egy Suzuki GS500-nál van olcsóbban fenntartható autó..
Maximum egy 1.3 -as Swift..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az autó drágább, vásárlása és fenntartása is.
A motornál a védőfelszerelés és a gyorsan kopó gumi a rejtett költség, de ettől eltekintve olcsó hobbi.
GS500 biztosan nem kerül 800 ezerbe, ez egy tökéletes kezdő motor, mert nagyon könnyen kezelhető (bár kicsit erős, CBF250 jobb lenne helyette).
A motor nem az autó alternatívája. Akinek van motor, általában autója is van. Motorozás legtöbbeknek hobbi és amikor elöször mész 10 fok alatti időben, hamar rájössz, hogy miért van ez így.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Minden A2-es motor 800 ezernél kezdődik? Ez azért egy elég tájékozatlan kijelentés szerintem. Nekem az első A2-es motorom 350 ezer volt. A következő meg 480. Azóta valóban drágábbak lettek, de 4-500 ezer körül egy jó kezdőmotort ki lehet fogni, ami megbízható és az alapok megtanulására teljesen jó. Talán ne Husqvarnával meg XT660-nal kezdj... Nem kell, nem érdemes egyből 35 kW-tal kezdeni, a motorozás nem így működik, sokkal fontosabb része vagy a motornak, mint egy autónak.
Azért van túlárazva a legtöbb motor, mert relatíve ritkák, ami fenntartja az árukat. Piaci alaptörvény kereset/kínálat. Illetve az is segít, hogy kevesebb km-t vannak évente átlagosan használva, mint az autók.
Igen, a motorozás egy drága hobbi tud lenni (akár), illetve nem mindig praktikus, de olcsó is tud lenni. Nekem sose volt még autóm, csak motorom, volt/lesz hogy egyszerre több. Számomra a motor az esetek 95%-ban megfelelő. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogyha esetleg mégis nagyon kellene autó valamihez, több is van a családban, amit kölcsön tudok kérni. Ha nem lenne ilyen opcióm, akkor 2. jármű egy autó lett volna. Általában autót vesz, aki csak 1-et engedhet meg magának és nincs a családban, amit elkérhet, mert praktikusabb.
Viszont még mindig olcsóbb, mintha egy (erőben) hasonló kategóriájú autót kéne fenntartani. Már egy 50 Nm körüli, 48 LE-s motor is jobb dinamikával rendelkezik, mint az itthon úttesten lévő autók nagyon nagy része.
"Autó jobb mint a motor?"
Erre nem lehet válaszolni. Számomra nem, de valószínűleg én vagyok a kisebbségben. Imádok motorozni, most is, télen is megoldom motorral, illetve ha mégsem, akkor van opcióm elkérni családtagtól egy autót. Full szubjektív. Van akinek igen, van akinek nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!