Autó jobb mint a motor?
Sziasztok. 21 éves vagyok, áprilisban jogsit kezdek.
Eddig A2 motoros jogsit akartam,és motort akartam venni.
De szomorúan látom, hogy minden A2-es motor 800-1 millió körül kezdődik.
800 ezerből már egy nagyon jó autó kijön, tegyük fel 4-es golf, mazda 6 stb.
Motorból 800 alatt nincs is semmi. Drz 400, XT660, Husqvarna stb. Mind 1 milla +
És felmerült bennem, hogy tényleg motor kellene?
Sajnos az A2 motorok nagyon túl vannak àrazva.
Ti mit gondoltok erről? Hosszú távon megéri az a motor?
Természetesen nem érdekel a hely, pakolási lehetőség, semmi ilyesmi. Kifejezetten a fenntarthatósàg a szempont, és az ár.
(Az sem rossz, hogy a motoros jogsi majdnem fele árban van az autóssal)
Várom válaszaitokat :)
Akkor vegyél motort.
Ha nem engedheted meg magadnak, akkor az autót sem
A motorozás költséges hobbi, ugyanúgy mint bármilyen technikai sport.
Hobbi, mert a motorozás az itthoni időjárási körülmények között korlátozott, nem alkalmas mindennapi közlekedésre, még akkor sem, ha nem csak nyáron motorozol.
A motor vételárán kívül még jelentős összeget el lehet költeni a felszerelésre is.
Rajtad múlik, hogy mit tudsz, és mennyit akarsz motorozásra költeni.
Viszont azt se mondja senki hogy egy Suzuki GS500-nál van olcsóbban fenntartható autó..
Maximum egy 1.3 -as Swift..
Az autó drágább, vásárlása és fenntartása is.
A motornál a védőfelszerelés és a gyorsan kopó gumi a rejtett költség, de ettől eltekintve olcsó hobbi.
GS500 biztosan nem kerül 800 ezerbe, ez egy tökéletes kezdő motor, mert nagyon könnyen kezelhető (bár kicsit erős, CBF250 jobb lenne helyette).
A motor nem az autó alternatívája. Akinek van motor, általában autója is van. Motorozás legtöbbeknek hobbi és amikor elöször mész 10 fok alatti időben, hamar rájössz, hogy miért van ez így.
Minden A2-es motor 800 ezernél kezdődik? Ez azért egy elég tájékozatlan kijelentés szerintem. Nekem az első A2-es motorom 350 ezer volt. A következő meg 480. Azóta valóban drágábbak lettek, de 4-500 ezer körül egy jó kezdőmotort ki lehet fogni, ami megbízható és az alapok megtanulására teljesen jó. Talán ne Husqvarnával meg XT660-nal kezdj... Nem kell, nem érdemes egyből 35 kW-tal kezdeni, a motorozás nem így működik, sokkal fontosabb része vagy a motornak, mint egy autónak.
Azért van túlárazva a legtöbb motor, mert relatíve ritkák, ami fenntartja az árukat. Piaci alaptörvény kereset/kínálat. Illetve az is segít, hogy kevesebb km-t vannak évente átlagosan használva, mint az autók.
Igen, a motorozás egy drága hobbi tud lenni (akár), illetve nem mindig praktikus, de olcsó is tud lenni. Nekem sose volt még autóm, csak motorom, volt/lesz hogy egyszerre több. Számomra a motor az esetek 95%-ban megfelelő. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogyha esetleg mégis nagyon kellene autó valamihez, több is van a családban, amit kölcsön tudok kérni. Ha nem lenne ilyen opcióm, akkor 2. jármű egy autó lett volna. Általában autót vesz, aki csak 1-et engedhet meg magának és nincs a családban, amit elkérhet, mert praktikusabb.
Viszont még mindig olcsóbb, mintha egy (erőben) hasonló kategóriájú autót kéne fenntartani. Már egy 50 Nm körüli, 48 LE-s motor is jobb dinamikával rendelkezik, mint az itthon úttesten lévő autók nagyon nagy része.
"Autó jobb mint a motor?"
Erre nem lehet válaszolni. Számomra nem, de valószínűleg én vagyok a kisebbségben. Imádok motorozni, most is, télen is megoldom motorral, illetve ha mégsem, akkor van opcióm elkérni családtagtól egy autót. Full szubjektív. Van akinek igen, van akinek nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!