Ránézésre mennyi az esélye a gazdasági totálkárnak szerintetek?
Tegnap elsodort egy kamion a piros lámpánál indulva (úgy gondolta, hogy a balra kanyarodó sávból ő is jöhet előre, mint én a jobboldaliból), mindketten haladtunk előre, így nem telibe kapta a bal oldalamat, hanem szépen végigkaristolta... Rendőrt hívtunk, elintézzük valószínűleg egymás közt a kamionos céggel, csak még nem tud fogadni a karosszériás, hogy átnézze.
Ami sérült:
Bal hátsó ajtó, horpadt, fényezés, ablak betört:
Bal hátsó küszöbön egy ilyen pici hajlást láttam:
Bal első ajtó, és sárvédő apró horpadások, fényezés hiba:
Jobb első felni (a gumi épnek tűnik, nem eresztett le egy éjszaka alatt sem, nekitolt a járdaszigetnek a kamion):
Az autóval hazamentem a saját lábán, nem folyt el semmi, nem nyílt légzsák. Amit vezetés közben észrevettem, hogy a kormányt kb. 10 fokos szögben jobbra tekerve van egyenesben az autó :(
A bal hátsó ajtóban működik a központi zár...
2005-ös 1.3-as Suzuki Ignis GLX AC
Köszi, ha valakinek van ötlete, véleménye :(
(plusz pikantéria, hogy a kamionon nincs kötelező biztosítás...)
Sajnos megjött a hivatalos (nem márkaszerviz) árajánlat.
530ezer
Két sárvédő, a bal hátsó küszöbbel ugye, felni, bal hátsó ajtó ablakkal, lemezfelni, futóműbeállítás, fényezés, + munkadíj.
Csak a fényezés és a munkadíj 300ezer belőle. És ez nem a legdrágább műhely.
Nem kell ezen agyalni, az a sok nem a te zsebedet terheli.
Benyújtod a számlát a kamionos cégnek, hozzácsapod az autóbérlés díját arra az időre, amíg szervízben van az autó, és kifizetik. Te nem idegeskedsz, nem buksz semmit, ők meg még mindig jobban járnak, mintha hivatalos útra terelnéd a dolgot.
Nem tudom miért kéne neked színazonos ajtót venni meg sufniban javíttatni.
A károkozó fizesse ki a javítást, és kész. Ha nem hajlandó akkor polgári per.
Ne hagyd magad megkárosítani.
Nyilván senki nem akar majd 530e fizetni viszont a javítás pont ennyibe kerül.
Azt is számold bele ha bontóba megy az autó és másikat veszel annak is lesznek költségei. Pl eredetiség vizsgálat átírás, adó stb. Az sem a te részed mert önhibádon kívül keletkezett.
Na, hát ha még itt van valamelyikőtök. Fejlemény:
NEM vette GTK-ra a kárszakértő.
A MABISZ 405ezret ad a javításra (számla nélküli kárrendezésre vette fel a kárszakértő), tehát mindenképpen ennyit adnak, ha 350-ből tudom megcsináltatni akkor is.
A ronccsal azt kezdek amit akarok.
Ti mit csinálnátok? Egyszerűen nem tudok dönteni... Javíttassam meg 530ezerből, és buktam 125-öt, vagy vegyek "új" autót (másik Ignist néztem 680ezerért), +60 átírás, kötelező első szervizek (olajcsere), és adjam el a roncsot valami roncsautófelvásárlónak bagóért (100-150-eket ajánlanak érte, már kértem pár ajánlatot)...
Úgy érzem, hogy az "új" autó vásárlásával kb. 200+-t bukok, a javíttatással pedig ugye kb. 120-150-et.
Viszont mindkettőnek van előnye-hátránya... Mi van ha soha többé nem lesz olyan az összetört autóm mint volt? Mi van ha az "új" autóra még rá kell locsolni 1-200ezret javításra (ami ugye simán benne van).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!