Mennyi idő után költöttétek rá az autótokra a vételárát? Van esetleg egy "időkorlát" amelyen belül már gazdasági totálkárnak számít?
Kettő és fél éve vásároltam a jelenlegi autóm, 700.000 forintért. Minden szervizköltséget vezettem egy kis noteszbe, és a tegnapi szervizzel most járok az autó vételáránál. Ez évekre lebontva 280.000 / év. Ez egy átlagos, 17 éves autónál normálisnak számít? Egy 1.4 benzin, teljesen hétköznapi autóról van szó. Ennek az összegnek nagyjából a 40% ment el a klíma teljeskörű felújítására, így ha a klímától, amely egy kényelmi funkció, eltekintek, akkor a kötelező szervizekkel + alkalmi, váratlan javításokkal egész "barátira" jön ki az ár. Plusz ebbe benne van a vásárlás utáni kötelező vezérlés csere stb.
Köszönöm a válaszokat!
Mi?
280 ezer oer év?
Te hülye vagy?
Öreg, használt autóknál simán lehet készülni néhány költségesebb javításra.
Sokan ezért adják el.
Nekem is lesz még nagyobb kiadásom, de ezeket letudva tisztában vagyok az állapotával, és évekig nem kell majd ezekre költenem.
#1-es: Nem hülye, hanem karbantartja az autót.
2 milla körül volt astra g 1.7 isuzu dízel 2006-ban. 2001-es. Azóta kb 300-400 ezer ment rá egész élete során😀. Olajcseréket és fékcseréket nem számoltam.
Kb 2x 90 ezer volt a legnagyobb kiadás. Komplett lengéscsillapító csere, illetve isuzu betegségek javítása.
Volt egy Mazdám 323f nagyjából fél évig 350ért vettem talán. Ráköltöttem 600at szervizben és lehetett volna még duplázni.
Jól befürödtem vele. A mostani autóm pedig nincs meg olyan régóta hogy a relatív magas kezdetleges költségek mellett legyen normális adat
Egy autó mint olyan, sosem térül meg. Bizonyos kor felett, különösen egyszerű népautóknál, a kocsi eurotax szerinti értéke lassan felülről közelíti az éves fenntartási költségeket. Nincs ezzel semmi baj, úgy kell felfogni, hogy az autódat bérbe veszed az Amortizáció, Természetes elhasználódás nevű szörnyetegtől, amit ráfordítasz, sosem fog megtérülni, csak használható marad az autód. Nekem egy 17 éves kocsira évi 160-300 között változik az éves egyéb - nem üzemagyag költség. Ebben benne van a 30 körüli kötelező, a 10 körüli teljesítményadó, a többi a konkrét ráköltés az ablakmosótól az olajcserén át a gumik cseréjéig.
Nagy átlagban havi 15-20 ezerrel számolhatsz, ennyit tegyél félre a kocsira a tankoláson kívül, és akkor nem fog meglepetés érni.
Nem mondanám, hogy *kimagaslóan* sok az a 280e/év egy olcsó 700 ezres átlagautóra, bár mindenképp a spektrum felső felében helyezkedik el ez az összeg.
Annyiban nem mondanám normálisnak, hogy "normális" esetben (vagy inkább általában) nem költenek rá ennyit, de a legtöbbször nem azért, mert nem kell, hanem mert nem akarnak, vagy csak simán nem tudnak. Te nyilvánvalóan költesz az autóra és megadod neki, amit kér. Ez nem általános.
Ahogy te is leírtad, az összeg nagy része a klímára ment el. Ezt elég gyakran nem javítják meg, elromlik és úgy hagyják ha drága lenne a javítása. Inkább izzad az ember. Olajcseréket is ki szokták tolni "amennyire lehet", szóval igen, kevesebbet költenek egy ilyen autóra átlagosan, mint 280e/év, de szerintem ez nem pozitívum.
Elméletben lehet, hogy jobban jártál volna inkább venni egy másik autót, de szerintem határeset. Ha jobban is jártál volna, a különbség nem lenne egetrengető. Ugyanakkor az is benne van a pakliban, hogy inkább veszel egy másik autót, aztán azon ugyanúgy el kell végezni ezeket a javításokat.
Összefoglalva a 280e/év szerintem akkor nem sok, ha cserébe egy kiváló állapotú autód van, komoly strukturális hiba nélkül, amivel akárhová elmehetsz aggodalom nélkül, akár külföldre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!