Ránézésre mennyi az esélye a gazdasági totálkárnak szerintetek?
Tegnap elsodort egy kamion a piros lámpánál indulva (úgy gondolta, hogy a balra kanyarodó sávból ő is jöhet előre, mint én a jobboldaliból), mindketten haladtunk előre, így nem telibe kapta a bal oldalamat, hanem szépen végigkaristolta... Rendőrt hívtunk, elintézzük valószínűleg egymás közt a kamionos céggel, csak még nem tud fogadni a karosszériás, hogy átnézze.
Ami sérült:
Bal hátsó ajtó, horpadt, fényezés, ablak betört:
Bal hátsó küszöbön egy ilyen pici hajlást láttam:
Bal első ajtó, és sárvédő apró horpadások, fényezés hiba:
Jobb első felni (a gumi épnek tűnik, nem eresztett le egy éjszaka alatt sem, nekitolt a járdaszigetnek a kamion):
Az autóval hazamentem a saját lábán, nem folyt el semmi, nem nyílt légzsák. Amit vezetés közben észrevettem, hogy a kormányt kb. 10 fokos szögben jobbra tekerve van egyenesben az autó :(
A bal hátsó ajtóban működik a központi zár...
2005-ös 1.3-as Suzuki Ignis GLX AC
Köszi, ha valakinek van ötlete, véleménye :(
(plusz pikantéria, hogy a kamionon nincs kötelező biztosítás...)
A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy az autó - új alkatrészekkel történő - helyreállítása szakszervizben nem gazdaságos. A javítási költségek ugyanis meghaladnák a gépjármű forgalmi értékét, a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján történő kárrendezésnél pedig nem gazdagodhat a károsult autós ügyfél.
Szerintem ez nem gazdasági totálkáros. Ha nyíltak volna a lufik esetleg akkor.
Az ismerősök a teljes első futóművet is beleszámolták a 2-300k-ba?
Az a "meghajlott" küszöb sem néz ki túl biztatóan...
Nehogy beleszaladj abba, hogy megegyezel a kamionos céggel X forintban, és később a műhelyben derül ki, hogy megrogyott az egész és totálkáros, vagy a futómű kuka és mégis gtk az autó, mert miután kifizették a kialkudott összeget, utólag már úgy hajtanak elé a vérbe, mint szódás a lovát.
Ez szinte biztosan gazdasági totálkár, már csak a hátsó ajtó és a küszöb miatt is. Gyáriban nincs külön küszöb, csak komplett oldalfal, ami önmagában többszázezres tétel. Fényezésről még nem is beszéltünk, ami szintén húzós tétel, és a futóműved sem véletlenül húz el.
Persze egy Ignishez mindig lesz olcsó bontott cucc, és lesz lakatos is, aki ügyesen forgatja a kalapácsot. :-)
Hidd el, nem kívánom, hogy igazam legyen.
Nekem régebben egy Peugeot 207-est törtek meg hátulról, kevésbé volt látványos, mint a tiéd. Sérült a fenéklemez, hátsó ajtó,totálkár (pedig még a csomagtérajtó is csukódott). Majd a szakértő megmondja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!