Miért ragadtak le az emberek a német autógyárak (Merci, BMW, Audi) magasztalásánál, ha a japán technológia (Toyota/Lexus) már utolérte, sőt, beelőzte őket?
Úgy érzem, hogy jelenleg mindössze azért van még ekkora presztízse ezeknek a német márkáknak, mert 20-30 évvel ezelőtt még valóban jobb minőséget képviseltek a japán autóknál, azóta azonban ez már nem állja meg a helyét, és az emberek mintha leragadtak volna az előző évezredben.
Ilyen kommenteket olvasok még mai napig is, hogy egy Lexus sehogyan nem említhető egy lapon egy Mercivel...
Ha csak a saját tapasztalatomból indulok ki, én gépészmérnök vagyok és dolgoztam már több autóipari/német multinál, és hát az egyikben például azt láttam, hogy tesztelik a konkurens japán technológia egyik alkatrészét és nem értik, hogy az miért bírja azt, amit az övék nem.
A megbízhatósági statisztikákról ne is beszéljünk, a Lexus már rég lekörözi bármelyik német autógyártót, ez is egy szempont a sok közül. Ráadásul egyes típusaiba még a prémium üzemanyag sincs megadva javasoltként, még egyszerű kommersz üzemanyaggal is több élettartama van, mint a BMW a legkímélőbb, legdrágább, legprémiumabb üzemanyaggal...
Ár is egy szempont, ebben is kedvezőbbek a japán autók.
Igazából nem értem ezt, hogy miért tartják még mindig a németeket menőnek, amikor a japán is hozza összességében azt a minőséget. Bizonyos dolgokban az egyik jobb, bizonyos dolgokban a másik.
Persze nem mindegy, melyik gyártóról beszélünk, itt is - ott is van kevésbé prémium márka, de azt az Opelhez kell mérni.
"A 20 éves német kocsik pont nem jó példák, azóta sokat javítottak a megbízhatóságon."
"
A 20 éves BMW-k pont nem csörögnek, csattognak, mert azokban még jó motorok voltak. Volt 20 éves BMW-m, ami azóta 24 és a családban maradt. Köszöni, jól van. Ez a fele ennyi idősekről már nem mindig mondható el."
Még táboron belül sincs egyetértés...?
Nekem egy 21 éves Mazda 323 autóm van. Hét és fél éve. Addig azt se tudtam, mi fán terem a Mazda. A japán autókról szinte semmit nem tudtam. Én is azt gondoltam, hogy a megbízhatóság garanciája, hogy német autót vegyél.
Aztán amióta megvan ez a Mazda, elkezdtem érdeklődni a japán autók iránt... Most már azt mondom: ha ezt lecserélem, csakis japán vagy dél-koreai autó jöhet számításba. A német autóipar "remekeire" nem vagyok kíváncsi! És amikor autószerelőkkel beszélgetek erről, egytől egyig igazat adnak nekem. Gyakorlatilag mindegyik a Toyotát és a Hondát tartja a csúcsnak.
Na azért nem kell elajulni pont a lexustol, a gs450h és gs300ban lévő motorok vezérlése pont olyan hulladék mint sok német autóe, 2.2es Toyota Diesel , gondolom mindenki tudja, 1.33 az benzines motor, ismerős mi ? :) , Is 250 automata váltója se az örök élet , és ezek csak fodarabok.
Lehet utána olvasni.
Ettol függetlenül én szeretem a japán autókat de nincs ott csoda
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!