Miért ragadtak le az emberek a német autógyárak (Merci, BMW, Audi) magasztalásánál, ha a japán technológia (Toyota/Lexus) már utolérte, sőt, beelőzte őket?
Úgy érzem, hogy jelenleg mindössze azért van még ekkora presztízse ezeknek a német márkáknak, mert 20-30 évvel ezelőtt még valóban jobb minőséget képviseltek a japán autóknál, azóta azonban ez már nem állja meg a helyét, és az emberek mintha leragadtak volna az előző évezredben.
Ilyen kommenteket olvasok még mai napig is, hogy egy Lexus sehogyan nem említhető egy lapon egy Mercivel...
Ha csak a saját tapasztalatomból indulok ki, én gépészmérnök vagyok és dolgoztam már több autóipari/német multinál, és hát az egyikben például azt láttam, hogy tesztelik a konkurens japán technológia egyik alkatrészét és nem értik, hogy az miért bírja azt, amit az övék nem.
A megbízhatósági statisztikákról ne is beszéljünk, a Lexus már rég lekörözi bármelyik német autógyártót, ez is egy szempont a sok közül. Ráadásul egyes típusaiba még a prémium üzemanyag sincs megadva javasoltként, még egyszerű kommersz üzemanyaggal is több élettartama van, mint a BMW a legkímélőbb, legdrágább, legprémiumabb üzemanyaggal...
Ár is egy szempont, ebben is kedvezőbbek a japán autók.
Igazából nem értem ezt, hogy miért tartják még mindig a németeket menőnek, amikor a japán is hozza összességében azt a minőséget. Bizonyos dolgokban az egyik jobb, bizonyos dolgokban a másik.
Persze nem mindegy, melyik gyártóról beszélünk, itt is - ott is van kevésbé prémium márka, de azt az Opelhez kell mérni.
Szerintem annyira vagy gépészmérnök, mint én űrhajós. :)
Ez közel sem annyira evidencia, mint az, hogy a tej fehér. Tudom, hogy a gyártók ezt állítják, de ha megnézed, a MOL üzemanyagban most már intelligens adalék van, ami megkeresi a lerakódást. Érted, ott kóricál a motorban, hogy no, hol az a fránya kosz? Azt is elhiszed?
Én pont a másik oldalon, az üzemanyag oldalon dolgozok. Az injektorok élettartamában lehet leginkább különbség. Az nem a motor, hanem annak egy alkatrésze. A szelepeken pedig kevesebb lehet a lerakódás. Tegye fel a kezét, akinek elfosta magát a motor a szívószelepeken képződő lerakódásoktól!
De hogy ne csak kötekedjek, hanem a kérdésre is válaszoljak: A Lexus általában kevésbé felel meg az európai ízlésvilágnak, és nincs akkora történelme, mint a német triónak. Presztízsben ez sem mindegy, hogy az adott márka mekkora múltra tekint vissza, és mit tud felmutatni. Lásd, az Audi egyik névjegye a B csoportos rally után híressé vált Quattro hajtása. Az akkori eredményeknek szerintem a mai napig hatása van a képre, ami az emberek fejében él a márkáról.
#41 Na, a kommented második felében teljesen jól elmondtad azt, amire én is gondoltam. Valójában a múlt miatt jobb a megítélésük, nem a jelen miatt.
Ha azt nem hiszed el, hogy gépészmérnök vagyok, mint mondtam, az a te bajod. De annyit leszögezek, hogy eleve tévhit az, hogy azért, mert valaki mérnök, már többet kell tudnia. A legtöbb autószerelő simán jobban ért az autókhoz, mint a gépészmérnökök többsége. De ugyanez igaz a képzetlen, gyári betanított munkásokra is. Mi mérnökök számtalanszor megkapjuk tőlük, hogy nekünk mindent tudni kell, ha ezt vagy azt nem tudjuk, akkor miért kapunk háromszor annyi fizetést, stb... eleve sokféle mérnök van, és amelyik területhez az egyik ért, ahhoz egy másfélének semmi köze nincs.
Valójában a szerelők általában jobban értenek az alkatrészek felépítéséhez. A mérnökök pedig sokkal átfogóbb képet kapnak, számokat, teljesítményadatokat, élettartam becsléseket, statisztikákat, anyagjellemzők magas szintű számszerűsítését és azoknak a terhelésekre adott válaszát, és hasonlókat, például, de attól függ, ki milyen szakterületen van. Vagy hogy éppen a lefuttatott teszteken hogyan teljesít a konkurens alkatrésze, és hogyan a saját. Ilyenbe például a szerelők nem láthatnak bele. És bizony ezek nagy részének semmi köze ahhoz, hogy a motor hogyan működik és az élettartamára hogyan hat a prémium üzemanyag.
Oké, így már elhiszem. :)
Én is sokat kérdezek az operátoroktól, mert náluk van a gyakorlati tapasztaltat. Azt az egyetemen nem lehet megtanulni. Nem mondom, hogy ez így van jól, de ma már sajnos így működik. Sokszor látom az elkúrt döntéseket, mert valaki már annyira elszakadt a valóságtól, hogy fogalma sincs, mi történik az üzemi területen, kérdezni meg nem tud.
43-as, ezt most azért írod, mert más is tett fel itt hasonló kérdést, vagy azért, mert itt a kommentekben túl sokszor mondtam ugyanazt?
Ha előbbi, akkor csak simán óriási ostobaságot írtál, mert én még nem tettem fel itt ilyen kérdést. Ha utóbbi, akkor a válaszadók kérdőjelezték meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!