Miért ragadtak le az emberek a német autógyárak (Merci, BMW, Audi) magasztalásánál, ha a japán technológia (Toyota/Lexus) már utolérte, sőt, beelőzte őket?
Úgy érzem, hogy jelenleg mindössze azért van még ekkora presztízse ezeknek a német márkáknak, mert 20-30 évvel ezelőtt még valóban jobb minőséget képviseltek a japán autóknál, azóta azonban ez már nem állja meg a helyét, és az emberek mintha leragadtak volna az előző évezredben.
Ilyen kommenteket olvasok még mai napig is, hogy egy Lexus sehogyan nem említhető egy lapon egy Mercivel...
Ha csak a saját tapasztalatomból indulok ki, én gépészmérnök vagyok és dolgoztam már több autóipari/német multinál, és hát az egyikben például azt láttam, hogy tesztelik a konkurens japán technológia egyik alkatrészét és nem értik, hogy az miért bírja azt, amit az övék nem.
A megbízhatósági statisztikákról ne is beszéljünk, a Lexus már rég lekörözi bármelyik német autógyártót, ez is egy szempont a sok közül. Ráadásul egyes típusaiba még a prémium üzemanyag sincs megadva javasoltként, még egyszerű kommersz üzemanyaggal is több élettartama van, mint a BMW a legkímélőbb, legdrágább, legprémiumabb üzemanyaggal...
Ár is egy szempont, ebben is kedvezőbbek a japán autók.
Igazából nem értem ezt, hogy miért tartják még mindig a németeket menőnek, amikor a japán is hozza összességében azt a minőséget. Bizonyos dolgokban az egyik jobb, bizonyos dolgokban a másik.
Persze nem mindegy, melyik gyártóról beszélünk, itt is - ott is van kevésbé prémium márka, de azt az Opelhez kell mérni.
#10 Igen, egy 20 éves Lexus még jó, kivéve amelyik nem :)
#9 Milyen munkahelyi titok? :DD Csak azt ne mond, hogy autógyárban dolgozol, pláne hogy a Suzukin kívül egyik japánnak sincs gyára az országban :DD
#14 - Nem ezzel van a gondom. Kinek mi. Valaki ezt szereti, valaki azt. Ez így rendben is lenne.
Én azért vetettem fel a kérdést, hogy miért van az, hogy 20-ból 19 ember a németet gondolja jobbnak. Még sokan azok közül is, akik a pénzügyi korlátok miatt a japán mellett döntenek, azt hiszik, hogy egyébként a német a jobb.
Azon is lehetne vitatkozni, hogy a gyártóknál mennyire szempont, hogy az autó 20 év múlva milyen állapotban legyen.
Nem csak Lexust gyártanak a japánok, hanem Mazdát is, ami kb 10 év alatt szétrohad, mégsem mondanám, hogy minden Mazda rossz.
A német prémiumoknak a fiatalok körében van egy imázsa, amit idővel sokan kinőnek.
Ezt leszámítva én kb hasonlónak látom az "erőviszonyokat", ami úgy néz ki, hogy dízelből német, benzinesből japán, és van egy harmadik csoport, ahová a "többi" tartozik
#15 Ez a történet csak ott hibádzik, hogy egyik gyártó sem a gyárban tesztel, hanem Németországban a fejlesztési központjukban, Münchenben, Stuttgartban és Ingolstadtban, oda pedig nem jut be egy betanított munkás. Márpedig japán autórajongóként kétlem, hogy olyan magas végzettségig küzdötted volna fel magad, hogy bejuss egy olyan helyre.
De ha te mondod, elhiszem hogy áhított szemmel néznek egy japán féltengelyt, hogy mitől nem esik atomjaira.....😂😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!