Mennyire veszélyes 180-200al közlekedni folyamatosan?
Figyelt kérdés
Sok autó simán képes ilyen utazótempóra autópályán. Stabil futómű, erős motor. Mennyire lenne veszélyes ennyivel menni? Egy ütközés ilyen tempónál biztos hogy halálos?Gyorsabban kell reagálni mindenre? Gumik bírják ezt a tempót tartósan?Egy középkategóriás családi autóval ha valaki így közlekedne akkor kihívná maga ellen a sorsot?
Kicsi forgalom esetén autópályán nem gond. Ésszel kell közlekedni, alkalmazokodni kell a környezethez.
2020. máj. 14. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 anonim válasza:
Esetlegesen német autópályán, de mindenképp csak akkor, ha a sofőr tapasztalt (nem csak gondolja magáról) és a kocsi is bírja, itt a kormányzásra, stabilitásra, és fékekre gondolok.
Mivel gyorsabban mész, értelemszerűen gyorsabban is kell reagálni.
Nem tudom melyik középkategóriás családira gondolsz, de valószínűleg kivívnád a sorsot azzal szerintem. Kivéve ha nem átlagos az a családi, hanem csak családinak kinéző brutalitás.
2020. máj. 14. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
3/13 anonim válasza:
Nem kell félni, ennél nagyobb sebességgel is szoktam közlekedni. Követési távolság fontos illetve igen, gyorsabban kell reagálni a szituációkra. Lehetőleg ne egy 1.6-os motorral akarj mindenkit letolni, amúgy meg mást nem kell nagyon nézni. Esetleg a visszapillantót, mert 200-nál sincs bérelt helyed a belsőben!
2020. máj. 14. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 anonim válasza:
áh, az semmi. Én 300zal szoktam közlekedni, városban 150 a minimum. Parkolóban azért ésszel, csak 70nel.
Mondjuk nekem nem családi kocsim van 2.0 tdivel.
G65 AMG
M. Lőrinc.
2020. máj. 14. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
5/13 anonim válasza:
Középkategóiás családi autók nem alkalmasak a tartós 200-ra. Még a korai generációs 220 lovas 3.0 TDI Audinak is nehezére esett, mikor éjszaka már több órája nyomtam neki 200-al, mert reggelre Párizsból haza akartam érni. 2.0 dízeleknek pedig ez már majdnem padlógázas tempó, nagyon megterheli a motort. Nem véletlenül találták ki a németek a V8 dízeleket (A8 4.2 TDI, BMW 740D, stb), ezek amelyek tényleg könnyedén bírják a 200-at akár órákon keresztül is (ugye Németországot is 3-4 óra alatt végigszeled ekkora tempóval, de csakis éjszaka). Egyébként autópályán nem veszélyes tempó ez, ha nincs nagy forgalom, még Magyarországon is elmegy a 180-200 a kevésbé forgalmas pályákon (M3 keleti része, M7 Balatonon túl, M6 végig). M1-en pl éjjel nappal túl nagy a forgalom még a 140-hez is, most nem tudom mi a helyzet, hogy nem járnak a románok.
2020. máj. 14. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/13 anonim válasza:
Főleg, hogy már a 740 is 6 hengeres. :) Amúgy meg a kérdésre válaszolva, ha a technika bírja, akkor nem lesz ilyen téren gond, és az sem okozhat gondot ha a motort magas fordulaton forgatják nagy terheléssel, ha van kenése és a hűtés is rendben akkor semmi bajt nem okoz vele az ember.
Sokkal jobban számít inkább az, hogy az ember észnél legyen, 200 nál picit gyorsabban történnek a dolgok, pláne ha pillanatok alatt kell dönteni.
2020. máj. 14. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 anonim válasza:
"Főleg, hogy már a 740 is 6 hengeres. :)"
Ez igaz, de a korábbi szériákban volt V8, pl a faceliftes E38-ban is, és a Merciben is. Mostmár egyedül az Audinak van V8 turbódízelje, az A8ba még mindig rendelhető.
Egyébként azt írod, hogy nem okoz gondot a magas fordulat és terhelés... De, nagyon nagy gondot okoz, ha rendszeresen 200-al padlózol egy gyenge motort.
2020. máj. 14. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
8/13 A kérdező kommentje:
Egy 2.2 170-180 lóerős dízelnek ezt bírni kéne nem?
2020. máj. 14. 23:13
9/13 anonim válasza:
Mégis milyen gondot okozna? Ha a kenése és a hűtése rendben van akkor ki fogja bírni, pirosba forgatni meg talán senki nem olyan őrült, hogy ott tartsa folyamatosan.
2020. máj. 14. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 anonim válasza:
Azt, hogy nagyon nagy terhelést kap a motor. Hiába van hűtés, meg ilyenek, nemcsak ebből áll egy motor. Ismétlem, ha egyszer-kétszer haza kell sietned Németországból, az még nem hagy maradandó nyomot, de ha minden nap így utaznál a munkába egy 150 ló alatti autóval 100 kilómétert például, akkor nem jósolnék több, mint 150 ezer kilómétert a motornak.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!