Mennyire veszélyes 180-200al közlekedni folyamatosan?
Bírni bírják ezek a százakárhány (170?) lovas 2.0 dízelek. Céges autóval Németországban megnéztem, családi kombi volt.
Jól írták előttem. Mennek annyit, de az a padlógázas tempó. És pörög a motor rendesen. Tudnak menni 200-210-zel, akár huzamosabb ideig is. De nem erre lettek kitalálva, hosszútávon biztos nem tesz jót. Hiába van kenés, meg tökömtudja. 240-ig skálázott autót 210-zel hajtod egy órán át. Az nagyjából maxsebesség, padló gáz. Ne mondja senki, hogy ez jót tesz a kocsinak...
És meg is ragadnám az alkalmat, erre a német autópályás tévhit eloszlatására:
Ne gondold, hogy a német autópályák olyanok, mint azt sokan beállítják, meg ahogy a legendák szólnak. Hogy felmész, és akkor 250-300-zal megy mindenki, 240-nél meg letolnak az AMG Mercik, meg felszáll melletted a kocsi, annyival megy... Ezt azok mondják akik életükbe nem vezettek német autópályán, csak így hallották.
Senki nem fog letolni 200-nál. Ha jön valaki, max elengeded. De engem egy óra alatt 150-200-as tempóval senki nem előzött meg. Én voltam a leggyorsabb... Szóval azért nem egészen az van a német autópályán, mint amit sokan elképzelnek. Igen, bizonyos szakaszokon lehet menni amennyivel akarsz, de akkor is az átlag az 130-170 között közlekedik valahol. Mert nem sietnek, na meg nem mindenki almalmas arra, hogy 200 fölött autózzon, és ezt tudják is magukról. Saját autóval én sem mennék gyorsan.
200 nál már azért figyelni kell ám... Egy óra 200 az mentálisan is megterhel téged is, nem csak az autót.
Na meg ne gondoljuk, hogy ott minden kocsi 500 lóerős. Ugyanúgy vannak ott is 90-110 lovas kocsik. Azok hol mennek tartósan 230-cal? Sehol.
Szóval ja. Azért ki kéne menni egykétszer németbe, hogy lásd, mi is történik ott. Aztán szembesülnél vele, hogy 20 ból egy autó megy 180 felett, a többi ugyan úgy megy mint itthon. Bárki bármit mondd ezekről a nagy, komoly, veretős, dinamikus német autópályákról, oszd el kettővel.
Amúgy meg, nem tudsz olyat csinálni ott sem, hogy felmész, mész 2 órán keresztül 200-zal, majd lejössz. Nincs olyan szakasz, ami korlátlan ilyen hosszú távon. Kanyarokban, alagutakban, útépítésnél, hídon, stb korlátozva van ugyan úgy (80-110-130).
11
Annyival egészítenélek ki, hogy mennek ott sokan 180-200-al, de az van, hogy hopp egy stau (=hatalmas dugó), satufék, aztán utána megint padló, 220. Na ezért tesznek az Audikra akkora féket, és ezért kell a 3 literes motor. Mert a német autobahn most olyan, hogy satufék - padlógáz- satufék, ha nagyon haladni akarsz. Márpedig a tartós 200tól egy dolog nyírja jobban a motort: mikor ki is kell gyorsíts 200ra, na ott vesznek egy a 2.0 dízelek, ilyenkor húzódnak ki a külsőbe. Ezért vettem én is 313 lovas dízelt, direkt pályára, sokat jártam Németbe (is) amíg lehetett. Most áll 2 hónapja, 200 km-t ment összesen :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!