Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Teljesen kivagyok, úgy érzem...

Teljesen kivagyok, úgy érzem csődöt mondtam nevelésben, mit tegyek?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Sok emberhez fordultam már, de érdemleges, hasznos tippeket nem igazán kaptam

Kislányom lassan 3 éves és születése óta nagyon nehéz vele. Sosem volt az a tipikus jó alvó még újszülöttként sem aludt sokat. Mai napig is kell éjjel. Ez csak a jéghegy csúcsa

Szó szerint kezelhetetlen. Nem fogad szót semmiben és nincs semmi amivel zsarolni lehetne vagy szépen rávezetni a helyesebb viselkedésre. Értem én hogy dackorszak, de őszintén ő mindig ilyen volt, már pár hónaposan is akaratos és makacs. Nem tudunk vele elmenni sehova mert nagyon rosszul viselkedik. A boltban elszalad, a kezemet még soha nem fogta meg sehol, egyszerűen lefekszik és nem kel fel míg el nem engedem, mellettem nem jön, csak rohan el mindaddig míg eltűnik szem elől. Itthon is unatkozik, téblábol, nem foglalja el magát semmivel. Ha be akarom vonni őt főzésbe vagy másba 2 perc után otthagy és nem érdekli semmi. Kint a járdán szalad rohan lefekszik a sárba vagy víz kellős közepébe

Akármit mondok vagy győzködöm vagy ráütök egyszerűen érdektelen.

Voltunk már terápián de csak pénzt hagyunk ott és minden ugyanolyan. Diagnózis nincs, nem is kell, mert nincs semmi baja csak egyszerűen nehezen kezelhető és szófogadatlan mindenben...

Nekem nincs módszerem erre, tippek?


jan. 6. 11:46
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
77%

14-est le lehet pontozni, de sok mindenben igaza van.

Pl. a szakemberek nincsenek azonos véleményen, de nem ám!

Az autizmus súlyosabb esetekben egyértelmű, átmeneti helyzetben lévő gyerekeknél meg nem az! Ez egy spektrumzavar, ami azt jelenti, hogy mindenkinek vannak autista tünetei, csak az a nem mindegy, hogy mennyi.

Aki pl. rendmániás, az egy autista tünet, ha ideges lesz valaki, mert változás történt az életében, az is autista tünet. Viszont amikor kivizsgálják a gyereket, akkor próbálják ezeket a tüneteket összeszámolni, és minden szakember máshová teszi a határt, hogy mikortól számít valaki autistának.

Az én fiamra pl. volt olyan szakember, aki elolvasta az óvodai szakvéleményt, és kijelentette, hogy akkor ad neki egy autista kódot. Miért? Mert az óvónők szerint autista? A Vadaskertben meg azt mondták az orvosok, egy hetes kivizsgálás után, hogy nem az. Szó szerint azt mondta a Vadasban a kezelőorvos, hogyha kellő számú szakemberhez elviszem, előbb-utóbb találok valakit, aki leírja, hogy autista, de gondoljam végig, hogy jó lesz az neki vagy rossz. Ő jól integrálható gyerekeknek soha nem javasolja, mert sok ajtó bezáródik előtte.

A fejlesztésekkel kapcsolatban nekem is vannak fenntartásaim. Én évekig hordtam a gyereket. Gyöngyöt fűztek, kirakóztak, gyurmáztak, társasoztak. Értem én ezeknek a hasznát, de ezeket a dolgokat az óvodában alapban csinálják, mi is sokat foglalkozunk a gyerekkel.

A mozgásfejlesztésen azt mondta a gyógypedagógus, hogy a mai panelos gyerekek csak a tévé előtt ülnek, ezért vannak elmaradva a mozgásban, és neki kell ezeket behozni. Ezzel sem értettem egyet, mi vidékiek vagyunk, a fél napot mindig a szabadban töltötte a gyerekem, már 3 évesen tudott biciklizni!

Persze én nem állítom, hogy nem kell a fejlesztés, ha egy gyerekkel gond van. Szerintem kb. 8 éves korig még van is értelme. Utána viszont semmi. A lányom is adhd-s, hozzá gimibe is kijár egy gyógypedagógus, túlzás nélkül állíthatom, hogy pont ugyanazokat a feladatokat csinálják, mint az óvodában. 15 évesen!!! Péntek 7. órában, azt sem tudja a gyerek, hogy hogyan sumákolja el, pedig egyébként komolyan veszi az iskolát. A figyelemzavar tünetei továbbra is megvannak nála, ezzel sokat nem tudnak kezdeni. Megtanulta kezelni, ebben viszont a gyógypedagógus nem segített. 8 éves kortól inkább tanulásmódszertant kéne nekik tanítani, de sajnos azt nem teszik meg.

jan. 7. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:
14%

"8 éves kortól inkább tanulásmódszertant kéne nekik tanítani"


Akkor miért nem arra vitted?

A fejlesztés nem csak az, amit ingyen kap. 🤦

De tény, hogy azt látom, hogy az átlag szülő beéri azzal, amit az oviban, iskolában kap a gyereke. És ha az nem jó, eszébe nem jut többet kiharcolni vagy magán tovább vinni, hogy tényleg fejlődjön a gyereke.

Egyszerűbb szidni egyöntetűen a fejlesztéseket....

jan. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:
54%

Nem, voltunk fejlesztőházakban is, tudod mi volt? Körbeültek, meg kellett mondani ki min változtatott a megjelenésében(ez olyan játék, amit kb minden jobb oviban/suliban játszanak). Hozzátették, hogy az mehet ki, aki babzsákot kap és tovább kellett adni: Fejlesztés neve: babzsákos szociális kommunikációs fejlesztés. De volt még, ugyanez kérdez felelekkel általános dolgokról, aztán volt még, hogy benyomtak ledes fényeket: Meditáció és fényterápia, csendben feküdtem és mondták a szöveget, hogy így meg úgy lazuljanak el és figyeljenek és gondoljanak valami kellemesre..


Zeneterápia: egyszerre püfölték a hangszereket, miközben próbálta őket meggyőzni a gyógyped, hogy ritmusra csinálják és magyarázott, hogy magasabb meg milyen állat lehet.


Auti fejlesztés: mozgás, mimika utánzás, rajzolás a hetéről, napi történések felsorolása, xyról kapott lapot, hogy kérdezze meg mit szeret és jelölje be, mikor tudta magától is, meg ilyen marhaságok. Nem az volt a hülyeség, hogy hazahozta amiket csinált, onnan is tudtam(meg az elmeséléséből), hogy marhaság. Van pl a symbo(felkapott hely), láttad a füzeteket, amiket töltenek? Sima hétköznapi dolgok elmagyarázva szájbarágósan, belenézett a gyerekem és megkérdezte miért kell ezeket így leírni, nagyon unalmas és egyértelmű.


Próbáltunk mi elég sokmindent, a magán auti gyógyped(aki szerint nem auti a gyerekem, de ő nem pszichiáter, nem adhat diagnózist) is csak feladatokat töltetett, beszélgetett és kicsit tornáztak. Voltunk HRGn, ami menőn hangzik, de csak ovis gimnasztikát végeznek. Voltunk még jó sok helyen, voltunk egymis oviban, voltunk alter magán suliban, az oviba nem írattam be és bár ne tettem volna a suliba se, ahol csak gyógypedek voltak, és csak autis fejlesztők, pár hét után kivettem. Voltunk állatos "terápián" egyszer, az is nevetséges volt, sorban nyúlhattak az állathoz és elvégezhettek vele egy feladatot.. Na és a vadaskertes "profik".. napirend és ugyanezek az ovis feladatok, történetmesélés meg ilyesmi.


Elhiszem, hogy itt magyarázod nekem a szenzorosságot és milyen sokat segít, ha egy gyerek valamire túlérzékeny, akkor apránként szoktatják hozzá, de ezt miért kell ilyen flancosan fogalmazni.. ? Szerinted erre csak gyógyped képes? A legtöbb embernek van ilyesmihez "esze" és nem kell hozzá szakember, de nem írtam, hogy hátrány, ha többen próbálgatják a dolgokat a gyerekeknél, sőt, sokszor a fáradt/ideges szülő helyett sokat segít, akinek nincs idege, türelme, affinitása a gyerekkel foglalkozni, de egyébként nem tudnak semmi olyat, amit ne tudna egy átlagos képességű felnőtt ember. Nem tudom miért gondolod, hogy a magán fejlesztés annyival többet ér, nekem nem volt ilyen benyomásom egyszer sem(ezért mindegyik magánon nagyon rövid ideig voltunk csak symboba az ismertetés és a füzetek megnézése után be sem írattam, olyan nevetségesnek éreztem, a legtöbb gyerek képben van ezekkel). Voltunk magán fejlesztőházak tömkelegében, ilyen magán és állami iskolában/oviban, nem tudom mit akarsz még, 2 éves kora óta bennevagyunk állami téren is. Két dolog van, ami segít a viselkedésen az egyik az idő, a másik a megfelelő(!) gyógyszer. Sok inger, és az idő a legjobb kombó, fene se akarja sokáig gyógyszerekkel tömni a gyerekét, főleg hogy tesztelgetni kell, mi is hat, bár az is igaz, hogy a szedativ szerek egyből hatnak mindenkinek.

jan. 7. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
39%

Én már írtam egy másik kérdéshez is.

Az a véleményem, hogy a fejlesztést nem lehet elég korán kezdeni.

Csak egy jól felkészült, tapasztalt szakember kell hozzá!

Mi ráakadtunk egy ilyen személyre.

Még nem volt diagnosztizálva a kisfiunk. A gyógypedagógus azt mondta, hogy akármi a diagnózis, az agy éretlensége biztos. Ennek a területnek kell a fejlesztés. Mégpedig hat éves korig, mert ekkor ér véget az agy szerkezetének,magvasodásának folyamata.A többi erre épül. Ez után is kell a fejlesztés, csak másként. Mi következetesen csináltuk a TSMT-t. Akár ordított a gyerek, akár nem! Nem adtuk fel!! Irodai széken forgattuk, mindkét irányban és nem szédült el még ötvennél sem. Ez azért volt így, mert az agya éretlenebb volt, mint kellett volna. Tehát kellenek a speciális ingerek, amiket csak szakember tud javasolni!!Nekünk pl. eszünkbe sem jutott volna ezt csinálni. Nem jó irányba megy, aki ezt tagadja. Javaslatom, hogy a megfelelő szakember segítségével el kell kezdeni a megfelelő irányba menni!!

jan. 7. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:
65%

Sorolod, hogy mi nem használt, közben egy sor olyan helyre vitted, ami eleve nem nektek lett kitalálva. Akkor mégis mit vártál?

A hrg egyébként vizi terápia, nem "ovis gimnasztika", úgyhogy azt se tudod, mit beszélsz.

A fejlesztés akkor hatásos, ha 1, tudod, hogy miben szorul megsegítésére, miben kell fejlődnie és 2, arra viszed.

Ha pl: nincs finom motorikus nehézsége, várhatod ám a csodát a gyöngyfűzéstől, csak felesleges.

Az állataszisztált terápia pl: remek beszédindításra, az állatoktól irracionális félelem leküzdésére, szociális interakciók fejlesztésére. Nekünk a legjobb volt.

jan. 7. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:
51%

Hogy ne tudnám, de tudod mennyit voltak vízben? Ott ültek az egymétersincs víz SZÉLÉN a medence partján, köröztek a kezükkel, labdát dobtak karikába, fejkörzés meg ilyenek, terpesz zár. Csak dekoráció volt a víz, tudom, mit beszélek. Mindent megnéztünk, amit kínáltak, kivéve a neurofeedbacket. Klinikai szakpszichológus, alapozó, rengeteg gyógyped 3 fejlesztőház, magánfejlesztő, millió felmérés számtalan szakembernél, hrg, szikra, figyelemfejlesztő, szoc-komm fejlesztés, logopédia, pszichodráma, meseterápia, és ilyen intézmények is, plusz állami fejlesztésből vagy 10 ember. Értem, hogy te személy szerint akarsz ilyesmiben hinni, én is akartam, hogy van ilyen "gyógymód", amivel szintet lép a gyerekem, de mindenben egészen ügyes volt már elsőre, és halálra unta magát. Egyébként azt még megfigyeltem, hogy az egy magán(szikrás) fejlesztőt leszámítva mindenki látta a saját területén a gondot, akkor is, mikor ügyes volt, simán levezették, hogy az a gondja, mittudomén hrgn pl azért nem csinálja, mert nem jó a figyelme(véletlen sem, mert hülyeségnek tartotta) és feszül a karja, tsmtn csecsemőreflexet találtak, máshol meg nem találtak.. Most pl senki szerint nincs figyelemzavara, de valami hülye teszten elbukott más miatt(stressz) és a nő ragaszkodik hozzá, le is írta a szakértőibe. Voltunk még kognitívon is, le van írva, hogy nem működnek nála a kognitív terápia elemei.


Én tudom miben szorul segítségre, nem mindig együttműködő, sokszor gúnyos és utálkozik, elege van abból, amihez nincs kedve, akkor is, ha az ő érdekét szolgálja, a fejébe vesz valamit és tartja magát hozzá, amíg egy "erősebb" akarattal nem találkozik(pl rákiabálsz), vagy valami remek dolgot nem ígérsz, de néha még az sem hat. Ilyenkor kiabál és fizikailag is "harcol"(már csak múltidő), hogy ne kelljen csinálnia, vagy alkudozik vagy hülyének tetteti magát. 8 éves koráig ez volt, aztán már csak nyomokban ilyen a gyerek, mert hatnak rá az észérvek és már tart is fizikai konfrontációtól.


Egyébként már 50 éve is bepörgették a gyerekek a hintát maguktól, ennyit a forgószékes akármiről, amit egyébként szintén csinálnak maguktól, ha nem is mondod az első dolguk a forgószéken való szórakozás, és mivel még kicsik, a fülükben a folyadék kevésbé sűrű(vagy ilyesmi, régen utánanéztem, miért nem bírom már a vidámparkot, mikor régen meg sem kottyant a brakedance(és sosem volt semmilyen nehézségem gyerekként). Mindenki tudja, hogy a gyerekek jóval később szédülnek el, ez természetes, régen halomra mentünk a búcsúkban meg a budapesti vidámparkban rajta, és még rajtunk kívül rengeteg fiatal, az idősebbek meg nem bírták..


Ó mindent kitaláltak, a figyelem, koncentrációra és a "sora kivárására" fűzött gyöngyöt, mert az lassú folyamat.. Bármit beadnak, és logikus is, csak ezek hétköznapi dolgok. 2,5 évesen fűzte egyébként.


A füles cikket bekeresem, mert én is tájékozatlan voltam és könnyebben vezettek meg ilyesmivel.

jan. 7. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:
70%

"8 éves kortól inkább tanulásmódszertant kéne nekik tanítani"

Akkor miért nem arra vitted?

A fejlesztés nem csak az, amit ingyen kap."


Ha nem bírsz elolvasni egy hozzászólást kötözködés nélkül, légyszi inkább pörgess tovább.

Nem írtam le, hogy mi mindenen vagyunk túl. Könyvet tudnék róla írni.


A fejlesztés nem csak az, amit ingyen kap? Hanem az, ahová este 6-kor viszem a gyereket? Mert nap közben a közoktatási intézményekben vannak a gyerekek, mert ez a törvény szerint kötelező. Nem csak azért kéne nap közben az óvodában/iskolában fejleszteni a gyerekeket, mert az van ingyen, hanem azért, mert az az időszak a nap folyamán, amikor a gyerekek leginkább fogékonyak. Nem este 8-kor.

Szóval ez a hozzászólás nem volt igazán hasznos.

Amúgy meg sok szülőnek nincs lehetősége fejlesztésre hordani a gyereket, mert nincsenek forrásai, vagy egyszerűen nincs elérhető szakember a környéken. Le kéne már szokni arról a nézőpontról, hogy csak azért, mert ingyen van, miért is lenne jó? Legyen jó, ha már ott van a gyerek, meg a tanár, különben inkább ne is csinálják.

jan. 7. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
14%

26 De mi a diagnózisotok? Csak mert ennyi helyen voltatok és nem világos miért is?

Látom rendesen lepontoztatok, de ha találtok egy megfelelő szakembert, időben, az eredménynek meg kell lennie!

Valahol a szülő hibája is, ha ennyi szakember nem tud semmi érdemlegeset mondani.Olyan nincs, hogy gond van a gyerekkel, de mégsem!

jan. 7. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:
75%

A pörgetésnél pedig a mennyiség a lényeg, mert persze a gyerek sokat elvisel.

Csak a fejletlen idegrendszerű olyan sokat, amitől egy egészséges már hányna !

Ez nem megvezetés!

jan. 7. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim ***** válasza:
30%
28, pszichopata a gyerek meg az anyja is. Megismerem a stílust. Minden kommentjében ekéz mindent, egy jó szava sincs, közben a gyerekének konkrétan semmi baja orvosilag a rossz nevelésen kívül: pl: empátia nulla kis görcs, aki lenéz mindenkit, közben alkalmazkodni képtelen, forogjon körülötte a világ. Egyedül a poroszos üvöltöző tanárt bírja, vajon miért
jan. 7. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!