Van kérdésetek a gyermeketek beszédfejlődésével kapcsolatban?
Az én kisfiam 22 hónapos! Mióta megszületett énekelek neki, beszélek folyamatosan! Nem akar beszélni!!! Ma volt nálunk a védőnő és azt mondta, ha nyárig nem lesz változás, akkor menjünk el egy logopédushoz, beszédmegindító terápiára! Igazság szerinte mindent ért, megmutat, megcsinálja amit kérek tőle. Amiket mond: anya-apa-mama-papa add ide- hoppá (opp)- hapci (pci). Ennél többet viszont nem akar mondani. Nem is erőltetem neki, de őszintén mondom, hogy az agyamra megy hogy mindenki azt kérdezi, hogy miket mond!!! Nekem sem túl jó érzés, hogy folyton ünget és mutogat!!!
Hozzátartozik a dologhoz, hogy iszonyú jó a kézügyessége, a finom motorikája a kezének és az ilyen jellegű dologgal szívesen foglalkozik! A könyvekben is mindent felismer, de igazából az állathangokat sem utánozza, pedig azt is mióta megszületett mondogatom neki. Van egy 11 hónapos kis tesója, lassan már ő fog elkezdeni beszélni! :)
Amennyiben van még énrám is ideje, szívesen venném a válaszát/válaszodat! Nagyon jókor jött ez nekünk!!! Üdv: Barbara
Jaj de örülök hogy megtaláltam ezt a kérdést:)
A kisfiam 4 éves lesz a jövő hónapban. 1 éve óvodás. 2.5 évesen indult a beszédje előtte semmi értelmes szót nem mondott, mutogatással kommunikált és babanyelven halandzsázott. 2.5 évesen elindult a beszédje a közösség hatására (bölcsibe került). Logopédussal beszéltünk akkor erről hogy ha nem indul be akkor beszédindító terápiát tudna csinálni neki itthon heti 2x20-25 percet. Ez anyagilag is elég megterhelő lett volna (3000 ft/alk.) így örültem hogy beindult a bölcsiben.
Az oviban tovább javult a helyzet de mondatokat nem mondott, kérdésre visszakérdezett rengeteg hangot nem ejt tisztán.
Ragokkal képzőkkel helyhatározókkal folyamatosan gond van.
Mivel más egyéb dolgok is eltérőek voltak (magával kapcsolatos ismeretei, hol lakik, szülők, tesók neve, életkor, illetve echolálás, a rajzolás minimális mértéke (utál és nem is tud rajzolni) ) ezért vizsgálatokra mentünk Nev.Tan. és Pszichiátria (vadaskert).
Kiderült, nem autista, nem hiperaktív nem figyelemzavaros, hanem ún. nem meghatározott nyelvi fejlődészavara van.
Egyenlőre a heti 1 alkalom logopédiát írták elő neki.
Kérdésem az lenne hogy ez elég? Nem lehet másképp is fejleszteni a beszédjét? Mindent meg szeretnék tenni hogy utolérje társait. Történetet még mindig nem tud elmesélni bár már használ összetettebb mondatokat.
Kicsit dadog és hadar is ha nagyon mondani akar valamit.
Árt e a tévé? Mikor nem akart elindulni a beszédje (olyan 18-20 hónapos korában) azt javasolták egyáltalán ne nézzünk tévét, így le is szoktunk róla (addig se ment álló nap csak napi 2-3 órát) .
Most nagyon megszerette a meséket a tévében, Bob mester, Tűzoltó Sam,Vuk, Thomas...ezeket akármeddig elnézné. Most hétköznap napi 2 részben állapodtunk meg (ez 2x10 15 perc) hétvégén pedig 3 részt.
Nagyon sokat tanul belőle, használja az ott hallott szófordulatokat, beépíti a szókincsébe hallom hogy játék közben is "újra játssza" a meséket.
Olvasok is neki esténként de csak nagy képeskönyvből élvezi és nem tudom mennyire figyel a szövegre és mennyire inkább a képeket nézegeti.
Jó így vagy egyáltalán ne nézzen tévét?
Heti egy logopédia elég lehet?
Hibás hangjai : c,cs, h,l (bizonyos szavakban), ny, r, s, ty,zs.
Köszönöm előre is a választ!!!
Magdi
Nekem csak egy olyan kérdésem lenne, hogy igaz, hogy egy 2 éves gyermek beszédkövetelménye hogy 10 szót tudjon érthetöen tisztán kimondani amiben nem lehet benne mama és papa szó. és ha kétnyelvü a gyermek akkor az egyik nyelven.
most tanultuk egy kurzuson (külföld).
van olyan gyerek aki nem mond ki félszavakat, hanem rögtön mindent egészben érthetöen mond?
kislányom még csak 15 hós, babanyelven nyomja megállás nélkül.
de meglep néha. oda jön megfogja a kezemet húz és mondja gyere.
vagy adogatta a kiskanalakat a mosogatógépböl és minden kanál után azt mondta tessék vagy néha tessé.
aztán apa elvette a cumiját (ez egy játék köztük) és mondta neki addoda.
ritkán mond valamit de akkor teljes egésszében nem darabol, teljesen érthetö.
lehet nem is fog darbolni? mindent egészben fog kimondani?
kétnyelvü, mindegyik nyelven mond néha 1-1 szót amit aztán nem ismétel meg, de mindig funkcionális szót mond.
kutya meg ilyeneket nem mond.
Szia!
De aranyos vagy,hogy segítesz!Egyenlőre azért írok,hogy később megtalálhassalak,mert biztos,hogy lesz kérdésem!
Nagyon köszi!
Kedves Adri!
Köszönöm szépen a válaszodat, megnyugtattál!:)
Kedves Barbara!
Mintha az én kisfiamat írtad volna le. :) Engem is folyton zaklat a környezetünk, hogy miért nem beszél még. Mert nem. És kész. Nincs elkésve egyáltalán.
Az ilyen jó mozgású, érdeklődő gyerekeknél nem probléma, ha csak később kezdik magukat szavakkal kifejezni, hiszen a beszédértésük meg bámulatosan fejlődik napról napra.
3 éves kora előtt én nem vinném sehová (nem is fogom az enyémet), úgyis csak azt tudják megállapítani, hogy az értelmi fejlődése rendben van. Az meg nem jellemző, hogy beszédindító terápiára 3-4 éves kor előtt felvegyenek valakit.
Azon kívül, hogy továbbra is sokat verselsz, énekelsz, mondókázol vele és beszélsz neki mindenről, amire felfigyel, mást nem tudsz tenni. Próbálj megnyugodni, és figyelmen kívül hagyni mások tolakodó kérdéseit.
Írj majd, hogy hogyan alakultak a dolgaitok.
Szép ünnepet kívánok!
Adri
Kedves Magdi!
Ennyi tévézéssel biztosan nem ártasz, főleg, hogy általad választott mesét néz, és nem mindenféle reklámot, meg filmet, ami éppen van.
A vizsgálati anyag ismerete nélkül nem tudok neked konkrét gyakorlatokat ajánlani otthonra, de ha a fejlesztést vezető logopédussal beszélsz, ő biztosan ellát majd tanácsokkal, feladatokkal, amivel kiegészítheted és javíthatod a terápia hatékonyságát. Sőt, így hatékony csak igazán, mert a heti 1 alkalom nem a gyermek szükségletéhez, hanem az intézmény lehetőségeihez van szabva sajnos.
4 évesen ennyi hang hibája nem olyan sok, de nem tudhatom, mely részképességek gyengébbek nála, akadályozza-e valami a fejlődést, így nem tudok jósolni, hogy mennyi idő alatt állnak majd helyre.
A kérdésedre válaszolva: a heti 1 alkalom kevés, de ha otthoni napi 5-10 perces gyakorlással kiegészítitek majd (a logopédustól kért feladatsorral), akkor megfelelő lesz a gyermek fejlesztése.
További szép napot kívánok, és érdeklődve várom majd, hogy hogyan alakulnak a dolgaitok.
Üdv.
Adri
A 15 hónapos, két nyelvű kislány anyukájának:
Én ilyen beszédkövetelményről nem tudok. Szerintem irreális.
Igen, lehetséges, hogy ő nem fog szótagokat használni. Nagyon változó lehet, hogy melyik gyermek beszéde milyen módon indul meg.
A kétnyelvűség miatt ne csodálkozz majd azon sem, ha esetleg kicsit kitolódik a mondatalkotás ideje, ill. ha bizonyos nyelvtani elemeket egyik nyelven már használ, a másikban pedig nem még (pl. ha az egyikben a helyhatározók bonyolultabbak, és nem használja még, az nem azt jelenti, hogy nem érti, amit jelent). Ezek ilyenkor normálisak.
Üdv.
Adri
Kedves Adri!
Köszönöm szépen megnyugtató szavaidat!!! Mindenképpen írok, hogy miként alakultak a dolgok! Tegnap óta próbál utánozni szavakat amiket mi mondunk!:) Jókat nevetünk, mert csak a kezdőbetű szokott stimmelni! :) Továbbra is olvasunk, mondókázunk, éneklünk, zenélünk!!!
Békés, Boldog Karácsonyt kívánunk!!!
Tessék, már itt is van az áttörés:) Remek. Jó eséllyel ő most gyorsan fog fejlődni ezen a téren.
Én is békés, áldott ünnepeket kívánok nektek!
Adri
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!