Mennyit számít a mondókázás/zéró képernyőidő a beszédfejlődésben?
A csapból is az folyik, hogy a sok-sok mondókázás, hintázás, meseolvasás, beszélgetés, 0 képernyőidő mennyire hozzájárul a megfelelő beszédfejlődéshez.
Én teljesen ebben a szellemben nevelem a kisfiam, 22 hónapos, rengeteget mondókázunk, mesét olvasunk, képeskönyvet nézegetünk, egyàltalán nem néz se tv-t, se telefont, mégis alig beszél még. Vagyis beszél, de mindennek csak az első 2 betűjèt mondja. Ellenben a sógornőm ugyanilyen idős kisfia egész nap nèzi a tvt, youtube videókra alszik el, nem mondókáznak, mégis szinte mondatokban beszél. Akkor hogy is van ez? Van ennek a sok erőfeszítésnek értelme? Kezdek elbizonytalanodni.
"Na, ki száll fel ebben a megállóban? (másfél másodperc csönd). A panda"
Én valahogy így képzelem el a megfelelő módszert. A kérdés elhangzik, de nem követelünk választ. ha kedve szottyan megszólalni, majd bemondja. Úgyis napjában 800x olvassuk neki azt a nyomorult buszos könyvet, szóval azt már most is biztos tudja, hogy a panda az, csak kimondani nem tudja még:D
Oké, de mi nézünk képernyőt! Így nem csak hallgatni szoktuk pl. utazás közben, hanem d.u nézni is.
A mi gyerekeink esetében a többihez hasonlítva azt látom, hogy nyugodtabbak, érdeklődőek és az óvoda szerint is a nagyobbik elég türelmes. Eleve próbálunk lassú ritmusban élni. Ha tv-t nézünk 20 percet utána megyünk ki sétálni, kirándulni. Mindig kiszellőztetjük a fejünket. Napi 2x1.5 órát időjárástól függően kint van a legkisebb gyerek, akivel itthon vagyok.
Azt vettem észre, hogy akikekkel türelmesen foglalkozik a szülője ott nem szokott gond lenni. De vannak ezek a mobil nyomkodós idegbetegek akiknek olyan is lesz a gyerek viselkedése egy idő után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!