Egy tanárnak mibe fájt volna megadni a kitűnőt?
Én magam is oktatok felnőtt!képzésen és csak jó osztályzatokat adtam. ... Ezt hívják pedagógiának
Utólag ne magyarázkodj, ugyanis korábban ezt írtad. Szívás és bukta.
Nem, de azt tényleg magyarázd meg, hogy tudsz jobb jegyet adni a megérdemeltnél (hogy felnőtteket motiválj, Úristen!). A technikai részén túl még az is érdekelne, hogy egy felnőtt embert miért a tanárnak kéne motiválni a tanulásra? Csak kérdezem.
Alsóban sem az motivál, hogy nem megérdemelt jegyet kap, ámbár amit leírtál, az alaapján megérdemelte volna az 5-öst a gyermeked.
Motiválni egész évben kell millió módon, azért, hogy a gyerek saját magából a legtöbbet legyen képes örömmel kihozni. Nem év végén a jegylezárásnál kell motiválni, ott a valós teljesítményt kell értékelni.
33, nesze, törvény:
(5) Az egyes tanulók év végi osztályzatát a nevelőtestület osztályozó értekezleten áttekinti, és a pedagógus, az osztályfőnök, gyakorlati képzés szervezője által megállapított osztályzatok alapján dönt a tanuló magasabb évfolyamba lépéséről.
(6) Abban az esetben, ha az év végi osztályzat a tanuló hátrányára lényegesen eltér a tanítási év közben adott érdemjegyek átlagától, a nevelőtestület felhívja az érdekelt pedagógust, hogy adjon tájékoztatást ennek okáról, és indokolt esetben változtassa meg döntését. Ha a pedagógus nem változtatja meg döntését, és a nevelőtestület ennek indokaival nem ért egyet, az osztályzatot az évközi érdemjegyek alapján a tanuló javára módosítja.
Ha indokolni tudja a tanár, akkor az átlagtól lényegesen eltérő jegyet is adhat.
Persze. De mondj egy ilyen elfogadható indokot, ami nem a tanár addigi munkáját minősíti.
Rosszul állította össsze a dolgozatot, rosszul határozta meg, hogy melyik feladat hány pontot ért, ezért aki 5-öst kapott az nem tudja 5-ösre az anyagot? Össze-vissza adott motiváló ötösöket, és amikor meglátta az év végi átlagokat, akkor esett le, hogy teljesen irreálisan jó jegyek születnének így?
Kérlek, írj egy életszerű példát, amikor egy nevelőtestület elé állva egy tanár meg tudja magyarázni, hogy a matematikai átlagtól miért tér el jelentősen az év végi jegy?
Abban viszont igazad van, hogy a "jelentősen" szó elég komoly mozgásteret ad a tanárnak, csak szerintem ezzel nem kéne sem visszaélni,sem egyáltalán élni, és akkor nincs vita, nincs sértődés. Ismétlem: év közben kell minden jegynek reálisnak és megérdemeltnek lennie, ez mindenki számára sokkal jobb, mint a sok potya jó jegy, ami után meg a tanár mégsem akarja megadni a jobb jegyet.
Illetve ha nem potya jó jegyek vannak mögötte, akkor szerintem egyszerűen nem helyes 4,6 ára nem adni ötöst.
Szegény gyerek! Őszintén sajnálom, hogy ilyen anyja van..
Megkérdezted, hogy miért nem adta meg az ötöst? Lehet, hogy négyes a tudása valójában, csak a kisdolgozatokból írt ötöst. Egyébként most jobb, hogy kiírtad gyakorira, holott semmi értelme nem volt?
Ne haragudj, de egy négyes nem a világ vége. Ha emiatt te rosszul érzed magad, akkor sajnálom. Viszont azzal, hogy a tanár előtt is valószínűleg így hisztizel, azzal csak rontasz a helyzetén a gyerekednek. Ezek után majdnem biztos vagyok benne, hogy jövőre szigorúbban fogja értékelni a gyerekedet ez a tanár. Sajnálom, hogy ilyen anyák vannak..
47-es: nem cáfolja, ellenkezőleg. Van előírás és van kiskapu. Van, aki él a kiskapuval, van, aki nem. Aki él vele, az számíthat szülői elégedetlenségre és arra a vádra, hogy a gazdag szülők gyerekei gyengébb átlagra kapják meg a jobb jegyet, míg az iskolát nem támogató szülők gyerekei meg nem. Amelyik kollégának ez jó, az haszanálja a kiskaput, amelyik meg semmilyen vitába nem akar beleszállni, és ezt a gyerekekkel (és akár a szülőkkel) is már az első tanórán tisztázza, annak ilyen jellegű problémája évek alatt sincs.
Hozzáteszem, sokkal nehezebb és nagyobb felelősség minden egyes dolgozatot úgy összeállítani, hogy az előre megadott százalékhatárt elérve biztosan reális jegyet kapjon mindenki, mint minden egyes dolgozatnál utólag módosítgatni a ponthatárokat ugyanezért, de megéri a befektetett pluszmunka, és tényleg az a tapasztalat, mhogy mind a szülők, mint a gyerekek inkább hálásak a következetességért és kiszámíthatóságért, és fel sme merül a kivételezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!