Iskola választás. Hogy döntenél?
Kisvárosban élünk, ahol van helyben iskola. Sok rosszat hallani róla, leginkább azért, mert körzetileg több olyan település is hozzá tartozik, ahol zömével hátrányos helyzetűek vannak, rossz szociális környezetben.
Persze zömében teljesen normális, átlagos család gyermekei járnak oda is; csak elég, ha 1-2 ilyen problémás bekerül, és máris megkeseríti az osztály életét...
Adott egy másik iskola, csupa jó véleménnyel, két tannyelvű, kis létszámú osztályok, de messzebb. Az oda-vissza út, amit nekünk napi 2x kéne megtenni 60 km. Havi szinten 2500 km lenne ez az ingázás.
A helyi iskolába több ovis társa is menne a gyermekünknek, így könnyebb lenne beilleszkednie, és ebben az évben sokat is járnak át az iskolába, hogy fokozatosan szoktassák, megismerhessék az iskolai életet.
Itt nagyon hamar, akár már az első osztálytól kezdve önálló lehetne, mivel egy háztömbnyire lakunk az iskolától. A reggelek is könnyebbek lennének, jobban ki tudná pihenni magát a gyermekünk.
A másik iskolába 3/4 órával előbb kéne elindulni, és a haza vezető út is lerövidítené a délutánját.
Viszont jobb oktatást kaphatna ott.
Ti hogy döntenétek?
Én a közelebbit választanám, szerintem alsóban boldognak és kipihentnek kell lenni a suliban, nem jó oktatást kapni.
Ha ügyes, esetleg felsőbe máshova iratnám, hátha addigra a költözés is megoldható, hogy ne kelljen ingáznia.
Volt olyan gyerekem aki a legjobb budapesti sulik egyikébe járt alsóban, és volt olyan, aki a kerületben a legközelebbi suliba. Nincs különbség a tanulmányi sikerességüket illetően.
Helyi iskola. Mindenképpen. Meg az én gimnáziumba járó 17 éves gyerekemnek is nagy sokk lenne napi 2x60 km. Borzasztóan fárasztó.
És simán lehet hogy egy csodás osztályt fog ki aranyos tanító nénivel. Ha baj van, ti is könnyen át tudtok menni a közeli suliba.
Semmiképpen nem vinnem még 20 km - re se, nemhogy 60-ra.
Helyi. Vagy: költöznêk. 2*60 km-t ingázni kisgyerekkel szerintem embertelen.
Egyébként nem kell, hogy erős legyen egy suli. Alsóban semmiképp. Ami sokkal inkább számít: a tanító személye. Mennyire tudja motiválni a gyerekeket, megszerettetni a tanulást, felkelteni az érdeklődést. Versenyistállóba sose írattam volna a gyerekemet, hiába jó képességű. Az arra érzékeny gyereknél ugyanis pont meg lehet ölni a lelkesedést a versengéssel, örökös hajtással.
Alsóban csak szeresse meg az iskolát, utána lehet tovább lépni, ha kevés.
A helyi iskolába menjen.
Folyton jön a p*csogás, hogy nem az életre készít fel az iskola, de ha már csak egy valami nem tökéletes, elvinnél két településsel arrébb. A pedagógusok felelőssége, hogy 1-2 gyerek ne tehesse tönkre mindenki más munkáját. Egyébként meg egykori tanárként úgy gondolom, túl van ez dimenzionálva, pedig tanítottam nagyon kemény iskolában.
Sajnos el kell, hogy keserítselek, semmi garancia nincs arra, hogy a távoli, jó nevű iskolában nem lesz problémás gyerek. És az sem törvényszerű, hogy a szegényebb családból származó, esetleg kisebbségi gyerekekkel lesz probléma.
A lányomnak volt 2 roma osztálytársa, igazából semmi gond nem volt velük.
Az sokkal nagyobb előny, hogy közel van. Akár már második osztálytól tud a gyerek egyedül közlekedni, azért az nagy előny. Te 8 évig fogod tudni kocsival hordani? Erre semmi garancia nincs, szerintem. Egyébként meg ha nem tetszik, később még mindig lehet váltani, de én mindenképpen a közelebbi sulit választanám.
A 6-sal maximálisan egyetértek.
Mi is 50km-re járunk suliba (bár mi más miatt) és gyilkos. Szóval ahogy tudunk, költözünk. De ha nem muszáj, ne tedd ki az ingázásnak a gyereked!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!