9db 5-s jegy és 6db 4-es jegyre ti hányast adnátok év végén felső tagozatban matematikából?
Ez az egyetlen tantárgy, ahol két jegy között van, ezen múlik a gyerek kitünő bizije. Sokat küzdött ezekért a jegyekért, azelőtt csak ötösei voltak, ez az első évfolyam ,ahol becsúsztak a 4-sek.
A tanár új, aki most először tanít felsősöket, ezt el is mondta a szülőin és a gyerekeknek, hogy elnézést, nem tudja még jól tanítani a felsős anyagot.
Ezek fényében, megadnátok az ötöst év végén? Lányom aggódik, hogy nem kapja meg. Nem tudom, hogy lenne-e értelme írni neki. Még nem voltam ilyen helyzetben és számomra úgy tűnik, hogy ez a lányomnak fontos, nekem nem lenne annyira, mert a 6. osztályos bizit sehol sem fogják nézni.
számomra az a furcsa, hogy átlagot számolnak, holott az ötös jegyekből több van
igen,és? Nehogy azt mondd, hogy ha van 9 ötös meg egy négyes, az azonos szint a 9 ötös 8 négyessel... na, ezért van átlag.
Nyisd meg a krétát ls a tantárgyi értékeléseknél látod a jegy mellett a súlyozást (%) is.
4,5-4,75 között főszabály szerint a szaktanár döntése.
A fiam ugyanilyen 4,6 átlagra az egyik természettudományos tárgyból (ráadásul kettes számú kedvenc a tárgy!) egyik felsőben (kisgimis osztály) nem kapja meg év végén az 5-t és nem is háborgunk.
Életében először nem lesz kitűnő és még ennek ellenére is bízunk a tanárában, iskolában és jogos is a 4.
Az átlagában ugyanis pont témazárók lettek 4-esek, órai munkák, projectek, felelés stb 5- így tökéletesen jogos és engedtessék már meg a szaktanárnak, hogy nem egyértelmű helyzetekben (a 4,6 pont ilyen!) önállóan döntsön.
Mi nem háborgunk, hanem egyetértünk és majd jövőre esetleg a gyerek jobban odateszi magát vagy nagyobb szerencséje lesz a dolgozatokkal stb. Tényleg nem sokon múlott (85% feletti lett minden írásbelije így is)- de a 4 az jót jelent, lehet, kell rajta esetleg csiszolni, de nem rettenetes hiányosság.
Van, amikor nem jön össze minden…
Írom ezt az ország top3 hatosztályos gimijében tanuló fiam hasonló körülményeiről.
Szóval nem, nem adnám meg és nem rendeznék cirkuszt sem. Elfogadnám, elfogadjuk. Azért is, mert - ahogy a te esetedben is, azért nem csak egy hajszál hiányzik és nehogy már azzal presszionáljon bárki is egy szaktanárt, hogy “miatta” nem lesz Mucika kitűnő. :)
Ha a gyereked egy normális, jó iskolába jár, általában odateszi magát a tanulásba, vannak értelmes céljai, jó gyerek, akkor inkább dicsérd meg így is, mert átlag feletti ez a teljesítmény.
Nálunk benne van az iskola szabályzatában, hogy x,6-tól adják meg a jobb jegyet. Ha pl 4,59, akkor nem. Ezt minden év elején elmondják, év közben is nyomatják. Minden gyerek számolgatja a Krétában, meg a szülők is, hogy hány 5-ös kell, hogy meglegyen a jobb jegy. De!! A tanárok eu
Zt nem tudják! Hogy ott ki lehet számolni. És amikor a gyerekem látja, hogy még 15 db 5-ös kell a jobb jegyhez, és tudja, hogy annyi már nem lesz meg, és nem küzd, akkor elkönyvelik lustának. Amelyiknek meg csak 1 kell, azt elkönyvelik szorgalmasnak, mert hát ő küzd a jobb jegyért! Utálom ezt. Egyszer tuti megmondom nekik, hogy ki lehet ám számolgatni a Krétában, ne mondogassák már, hogy küzdjön, meg nem szorgalmas, mikor csak egyszerűen ő sem hülye, látja, hogy nem lesz meg a jobb jegy, akkor lenne hülye, ha ezek után küzdene!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!