Teszvesz-ező anyukák, apukák! POSTAKÖLTSÉGBE BEFOGLALNI A SORBANÁLLÁST, ÜGYINTÉZÉST? Mi van?
Sztori a következő: Hébe-hóba szoktam rendelni ezt-azt Teszvesz-ről, így van némi tapasztalatom benne. Eddig szerencsére nem volt semmi gondom. Most viszont nagyon kiakadtam. Ha ti azt mondjátok, hogy az eladónak igaza van, akkor elfogadom, mert a szabályzatot nem fújom kívülről, de szerintem ez több, mint pofátlanság.
Szóval rendeltem egy karórát. Egy egyszerű gyerekóráról van szó, ami ráadásul nem is működik megfelelően. Ami miatt viszont írok, az az, hogy postaköltségként 800 Ft-ot kért tőlem ajánlottan feladva. Elfogadtam, de kicsit sokalltam. Mikor megjött a levél, a postaköltség nem volt 400 Ft. (Azt hiszem 395 volt.) Ezt meg is reklamáltam nála, mert ha mind a 10 óráját eladja, csak a postaköltségen 4000Ft-ot nyer. Idézem tőle a magyarázatot:
"Valójában azonban így sem helytálló, hogy a fele lenne, mert bizonyára tapasztalta, hogy nem egy sima borítékban küldtem az órát; továbbá a postai tulajdonképpeni sorban állásért (valójában az egész kapcsolódó ügyintézésrét kb. vmivel több, mint 100 Ft-ot még általában fel szoktam számítani. (Valami olyasmi, hogy odáig el kell jutni - pl. autóval, majd ott sorban állni, és visszajutni.) Remélem, hogy így árnyaltabb a kép, némileg. A valós költség mindenestül kb. 650,- Ft körül van, noha a postán fizetendő díj valóban kb. 400,- Ft volt az Önök esetében."
Egy bubis borítékban adta fel (ami kb. 40 Ft), de én úgy tudom, hogy az ilyet nem lehet felszámolni, főleg nem a felsoroltakat. Sorbanállás, ügyintézés...Ez több mint etikátlan.
Ti hogy reagálnátok erre?
15-ös vagyok, nekem ugyan még csak 100 vásárlásom volt az ebay-en (amerikai, angol, német oldalon), és eladni nem szoktam ott, de eddig bármi problémám volt, mind megoldódott. Úgy is, hogy az eladó nem volt hajlandó segíteni, de az ebay igen.
Hál Istennek én vaterán/teszveszen sem futottam bele egy bunkó emberbe sem, amit vásároltam, az mind a leírásnak megfelelő volt, nem veszett el semmi a postán és én is olyat árulok, ami megfelel a valóságnak.
De ezek szerint a tapasztalatok különbözőek. Az biztos, hogy hiába külföldi oldal, szívesebben vásárolok ebay-en. Volt már 400 angol fontos vásárlásom, ami átszámítva több, mint 130e Ft, egy műszerért, ezt itthon biztosan nem mertem volna megvenni úgy, hogy nem áll mögöttem senki, ha bármi probléma van. Max. mehetek a rendőrségre feljelentést tenni, az meg tudjuk mennyit ér. :-/
Itt van a vaterás kitétel, aki kérte:
Szállítási és egyéb költségek
- Az aukció leírásában nem tüntethető fel semmiféle felár, plusz költség. Ezeket a költségeket minden esetben az eladási árba számoljuk bele!
- Amennyiben a meghirdetett aukcióhoz plusz terméket, szolgáltatást kívánunk értékesíteni, azt külön aukcióban kell meghirdetni.
- A valós szállítási költségen kívül egyéb költség feltüntetése, illetve feltüntetés nélküli felszámítása nem megengedett. Ha a termék átadásával, a vevő részére történő eljuttatásával bármilyen egyéb költségünk merül fel, akkor azt bele kell kalkulálni az aukció indításakor megadott árba. Ennek megfelelően a vevőre nem terhelhető semmilyen egyéb költség (csomagolási díj, tranzakciós költség stb.).
- Postai vagy futárszolgálattal történő szállítás esetén kizárólag az adott szállító érvényes díjszabásának megfelelő összeg számítható fel. A postaköltségre plusz ÁFA felszámítása nem megengedett.
- A Szállítási és fizetési feltételek részben található mezőkben a választott szállítási típushoz tartozó valós összeget kell feltüntetni. Amennyiben a megadott mezőkben szereplő opcióktól eltérő szállítási módot választunk, vagy a postával kötött egyedi szerződés alapján egyedi díjakat alkalmazunk, ezt minden esetben fel kell tüntetni a további szállítási információkat tartalmazó szöveges mezőben.
- A vevő korrekt tájékoztatása és a későbbi félreértések elkerülése végett ajánlott a termék feltöltésekor a pontos várható szállítási költség megadása.
Személyes átvétel esetén szállítási költség nem kérhető, kizárólag akkor, ha arról a felek előzetesen megegyeztek (pl. a megbeszélt helyre gépkocsival történő kiszállítás díja).
Még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek! Tőlem mindenki zöld kezet kapott.
Igen, én is úgy gondolom, hogy a csomagolás, sorbanállás, egyéb költségeket a termék árába kalkulálja bele. A postaköltséget meg egy digitális mérleg és a mindenkori postai díjszabás alapján pontosan meg tudja adni. Igazából a magyarázata az, ami kicsapta nálam a biztosítékot, holott én aztán igazán béketűrő vagyok. A terméklapon pedig nem tért ki rá, hogy a postaköltség nála ilyeneket is tartalmaz. Gondolom, nem véletlenül..
Ma válaszolok neki, eddig vártam a véleményeteket. Köszönöm!
Egyik előző vagyok. Ne abba menj bele, hogy a terméklapon mire tért ki, mert a vatera szabályzata egy az egyben kimondja, hogy csak a posta által meghatározott postaköltséget lehet megadni postaköltségnek és minden egyéb felmerülő költséget (sorbanállás, csomagolási költség, benzinköltség stb.) a termék árába kell belekalkulálni. Tehát az órát kellett volna drágábbért hirdetni, és majd te eldöntöd, hogy megveszed-e annyiért. A vatera szabályzata szerint nem szabályos az ő általa kalkulált postaköltség, és ezért kéred, hogy a különbözetet utalja vissza, vagy pedig negatív értékelés mellett a vaterát is tájékoztatod erről az adás-vételről.
Ám, én a mai világban ilyet nem kockáztatnék, hanem egyből a vatera segítségét kérném. Pár száz forint nem ér annyit, hogy magadra haragíts egy ismeretlent, aki ráadásul a címedet is tudja. :-/
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!