Az a trend, hogy a lányok deszkavékonyságúra akarnak fogyni, míg a fiúk téglafal hasat akarnak gyúrni, felgyorsult vagy épp ellenkezőleg?
Szerintem ez már úgy 20 éve lecsengett.
A lányok vagy a kifejezetten vékony pasikat kedvelik, akik egy bevásárlótáskát alig bírnak behozni a kocsiból, vagy a 110 kg+ hegyomlásokat.
A fiúknak meg annyi az elvárása, hogy ne legyen kövér, de néha még ebből is engednek.
#22 ha nagyon érdekel a téma, nézz utána a "heroin chic" kifejezésnek/divatnak. Valóban a 90-es kétezres években élte virágkorát (Paris Hilton kb, meg az összes hasonló kaliberű sztár, a csípőgatya korszak, ilyesmik). A telt alakot a Kardashien család kezdte behozni. De ha megnézel róluk egy képet pár évvel ezelőttről, és most, hatalmas különbséget fogsz látni. BBL eltávoltítva, kockás has, beesettebb arc. Persze, lehet legyinteni, hogy mit érdekel ez minket, és valahol meg is értem, mivel valamelyest elszigetelt ország vagyunk, főleg az ilyen trendek tekintetében, egészen addig, amíg egész Hollywood rá nem áll (amit kb mindannyian fogyasztunk filmek, reklámok formájában). Ők pedig afféle "divatdiktátor" család (meg sok más), hiába kedveljük/nem kedveljük őket. Így nyilván hatásuk van ezekre valamilyen mértékben. Nálunk a FA/body positivity sem túl erőteljes, és nyilván azok vannak jobban kitéve ennek, akik több külföldi médiát olvasnak, hallgatnak. Ez pedig leginkább a fiatalabb generáció lesz. Nem tudom, ki hány éves itt, én a harmincas éveim elején vagyok, de emlékszem, hogy tiniként mennyire vékony alkat volt a divat, és hogy a legtöbben diétáztak, vagy próbálgattak. Most is inkább a tini korosztályt fogja érinteni valószínűleg. Nyilván messze nem biztos, hogy most is olyan erőteljes lesz, mint anno, ez majd kiderül. De határozottan sok arra utaló jel van, hogy erre halad a divat.
Bár én személy szerint abszolút egyetértek abban, hogy a test, alak nem divatkellék. Az nyilván jó, ha az ember mozog, jól étkezik, nem esik szélsőséges tartományba, és abban is hiszek, hogy lehet alakot formálni. Viszont tagadhatatlan, hogy mivel fogyasztói társadalomban élünk, itt mindent is árucikknek tekintenek. Így a kérdés mindig az lesz, mit lehet jobban eladni, vagy mivel kapcsolatban lehet több terméket eladni. A plasztika virágzott a Kardashienék által feltámasztott követelmények miatt, most változtattak ezen, ami a követőiket arra fogja sarkallni, hogy megint csináljanak xy dolgot a testükkel, fogyasszanak amolyan termékeket. És igen, itthon ez továbbra sem annyira sarkalatos, mint Amerikában, de nem is mi vagyunk a fő célpontja ezeknek a reklámoknak (esetünkben szerencsére).
Egyáltalán nem divat a vékony a nőknél, sőt egyre több az elhízott, már az enyhén túlsúlyost mondják soványnak.
A ruhaméreteknél is látszik, feleségem 2 évtizede ugyanannyi kiló, eleinte S-esr hordott, most már leggyakrabban XXS-t, mert minden méretet növelnek ahogy hízik az átlag nő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!