Aktuális Tesco láncreakció e-kupon kód?
Kedves 410!
Elnézést kérek, hogy összekapcsoltam 396-tal. Így nevek nélkül kissé nehéz megállapítani, hogy melyik hozzászólást ki írta.
Mint azt már írtam, a "kiskapu" megszüntetése bonyolult és költséges feladat lenne, így ez nem igazán fog megtörténni. A kiskapuzásból adódó "veszteség" relatíve elég kicsi, ha akár napi több tíz milliós forgalmat nézünk csak egy-egy áruházra, vagy az egész bolthálózatra eső napi bevételt. Maga a kiszállítás egyébként sem azért van, mert annyira megéri. Persze, egyik feléről nézve igen, mert aki házhoz szállíttat, az legalább a tesconál költi a pénzét, és nem a konkurens cégeknél. Másfelől viszont, gondoljanak bele, mi pénz ezt az egészet üzemeltetni. Fel kell építeni az áruházon belül az egész dotcom osztályt, hűtőkkel, fagyasztókkal, informatikával, eszközökkel. Kellenek autók - 14,5 millió egy-egy darab -, hozzá személyzet - egy kocsihoz minimum kettő, de inkább három sofőr kell, hogy a kocsi egész nap mehessen, és az sofőrök ne dolgozzanak többet, mint amit a törvény megenged. Továbbá egy kocsi viszonylatában legalább három összeszedő - picker - kolléga, hogy a termékek időre össze legyenek készítve a vásárlóknak. Az autókat évente műszakiztatni kell, plusz további engedélyekre van szükség -évente -, mivel élelmiszert szállítanak. Az esetleges javításokat még nem is említettem, plusz a tankolást, ami nem csekély, mivel a fogyasztás - a hűtők miatt - kocsinként minimum 13 liter! Egy kocsi egy nap átlag 25 címet rak le, ami jó esetben - ha nincs kedvezmény a kiszállításra - napi maximum 20 ezer forintnyi kiszállítási díjbevételt jelent. Ez egy hónap alatt mondjuk 600 ezer forint bevétel autónként. Ebből a pénzből kellene fizetni a hat ember bérét, aki a kocsihoz van rendelve, szervizelni, tankolni az autót, és még kitermelni az egész infrastruktúrába befektetett pénzt.
Ami meg a jogi oldalát illeti, egy-egy emberrel pereskedni szintén nem éri meg. Tegyük fel, hogy x idő múltán a cég pert nyert, hogy Gipsz Jakab jogtalanul vette újra igénybe az első vásárlónak járó - vagy más, egyéb - kedvezményt, 1000 és 5000 forint közti összeggel. A bíróság kötelezi Gipsz Jakabot a kár megtérítésére, ami kamatokkal együtt legyen mondjuk maximum 10 ezer forint. Gipsz Jakab fizet, és többé nem vásárol a cégtől, mert kiakad. Sőt, esetleg lebeszéli még egy-két ismerősét is. Így a cég nyer 10 ezret, és veszíti ennek többszörösét, mert vásárlót veszít. Ennyi.
Ami meg a kiszállítást illeti, nem azért került az idősáv végére, mert újra regisztrált. Az útvonalat egy program rakja össze, a címek és súlyok viszonylatában egy olyan logika szerint, ami miatt némelyikünk legtöbbször kihajítaná a számítógépet az ablakon, annyira értelmetlen. A késések pedig annak tudhatók be, hogy ugyanez a csodaprogram általában túlvállalja magát. Két cím közt annyi időt hagy a sofőrnek, hogy a közlekedési szabályokat betartva, üres úton zöldhullámban a cím előtti üres parkolóhelyekkel és legfeljebb egy kilós csomagok az autótól maximum egy méteres kézbesítésével pont oda is érne mindenhova időben :) Csak hát általában a forgalom zsúfolt, parkoló sincs mindig, és ritka az egy kilós csomag is. Az emeleteket meg már nem is mondom... Az alap felállás szerint egy kocsi egy kiszállítási körben - átlag négy óra - nyolc címet kellene, hogy kapjon, hogy mindenki időben megkapja a megrendelését. Ezzel szemben nem ritka, hogy egy idősávban - két óra - kap ennyit...
Kedves Stormtrooper!
Nyilvánvaló volt, hogy a kezdeti árakkal (amikor simán lehetett 300 forintokért rendelni), de még a mostani megemelt árakkal sem éri meg üzemeltetni ezt. Viszont ezzel az agresszív terjeszkedéssel (a riválisoknál szignifikánsan olcsóbb kiszállítás) gyors piacszerzésre képesek (most nézem, hogy a Groby-nál kénytelenek voltak a Tesco miatt lejjebb vinni a kiszállítási díjat, 1150-ról 990-re).
Gondolom amióta van online, jelentősen bővült a Tesco-vásárlók száma, nem véletlenül terjesztik ki a szolgáltatásukat az ország több részében. Mint olvashattuk nyugaton szűkül a piaci lefedettsége, és az anyavállalatnak pedig minden pozitív számra szüksége van, hogy a részvényárfolyama stabilizálódjon. Sokkal drágább nyugaton visszaszerezni az elveszített piacot, mint keleten nyerni, úgyhogy most a prioritás a nem telített piacok gyors lefedésén van. Én így értelmezem legalábbis ezeket az olcsó kiszállításokat és kuponokat.
Szegény kiszállítókat sajnálom, páran a nagy sietségükben nem is vették észre hogy van lift, és felcipelték a második emeletre az ásványvizekkel megpakolt csomagot. Azóta figyelek arra is hogy egyszerre ne rendeljem a maximum ásványvíz mennyiséget, inkább hetente rendelek kevesebbet.
"410"
Nincs bünti, nyugi. Esetleg nem érvényesül a kedvezmény.
A feketelistára is csak azok kerülnek, akik nagyon problémásak. Nos, ők egy idő után nem, vagy csak bizonyos feltételekkel vannak kiszolgálva. A problémás NEM az ójra regisztrálót jelenti. Azok a problémásak, akik rendszeresen sérült, romlott, hiányzó termékekre panaszkodnak, és természetesen nem tudják bizonyítani ezen állításaikat tényekkel (értsd: termékekkel).
Az egyik kedvenc például az az eset, mikor a vásárló olyan panasszal jött, hogy három napja lejárt szavatosságú volt a hús - ebből kifolyólag romlott s büdös. Sajnos szombat este akarta előkészíteni, hogy a vasárnap hozzá érkező vendégeknek ebéd legyen. Nem tudott főzni, így taxival kellett a vendégeket egy étterembe vinni és megvendégelni. Szerette volna az éttermi számlát és a taxiköltséget - meg persze a husi árát - visszakapni. A husi nem volt már meg - egyébként CSAK azt térítettük volna -, ahogy a számla sem. Utána nézve a mi számlapéldányaink közt a reklamációra vonatkozó hétvége előtt KÉT héttel vásárolta a kérdéses husit :) No comment...
Kedves 410!
Tökéletes a meglátásod az üzletmenet kapcsán. Ami meg a kiszállítókat illeti, igen, néha tőlterheltek, de minden dolgozó tudta, hogy mire jelentkezett. Többségünk szereti csinálni ezt a munkát, a nehézségeivel együtt, mert akad azért sok szépsége is. Köszönöm a kollégák nevében is, hogy Te személy szerint próbálsz emberként - és nem holmi kiszolgálórobotként, ahogy sajna sokan teszik - tekinteni ránk, és könnyíteni a munkánkon. :)
Én meg inkább elmegyek a rendelésemért, mert tudom hogy nehéz a mi címünkre eljutni, nagyon meredek hegyen lakunk :)
Szeretem ezt a szolgáltatásotokat, kisgyerek mellett nagy segítség.. Ha meg egy kis kedvezményhez is sikerül néha jutnom, az maga a paradicsom :D
Nekem nagyon picike negativ tapasztalatom volt, azt hiszem egyszer nem az az íz volt a zacsiban, ami számlázva lett, a másik meg egy lekvár bontva volt.. De eszembe nem jutna vagdalkozni ezért. Mindenki hibázhat, főleg abban a hajtásban amit ott látok.. Amúgy maximálisan pozitív a véleményem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!