Miért sír mindenki hogy nem talál munkát, mikor pl én 19 évesen semmi szakmai tapasztalattal rengeteget találtam?
#29
"Igen ez sok, de kotve hiszem hogy kevesebb a fizetes ezeket levonva mint a segely. Csak az kenyelmesebb."
Nem térített utazás 50km-re 42900Ft a Nettó minimálbér 73 000. Óránként 204Ft-ért (8órás munka havi 21 munkanappal) nem éppen éri meg.
"Borsodbol pestre a tavolsagi busz kb 8-9ezer forint egy honapra"
Heti egyszer?
Mert a havi bérlet az 144 300Ft 200km(Miskolc-BP)-re még a diákbérlet is 14 400Ft
[link] a menetidő pedig minimum 4 óra, ami napi 8 ez enyhén szólva sem fenntartható.
Legalább ne ekkorát csúsztass.
#30
"Képzeld, nálunk nem áll meg az IC, de még a gyorsvonat sem, így bizony nekem személyvonattal kell utazgatnom, azt pedig ne akard nekem bemesélni, hogy ezen a vonalon a vonatok gyorsabban járnak, mint máshol."
Ne akarjam "bemesélni", hogy az ország egyetlen 160km/h-val járható vonala a 160km/h-val közlekedő személyvonatokkal gyorsabb, mint máshol?
A szegedi 8 előtt beérő egyetlen vonat 4:36-kor indul.
"Korábban volt egy előadás erről az egyetemen, hogy a magyarok nagyrészének azért nincs munkája, mert nem mobilisak, sajnos ez igaz. Nehogy azt higgyétek, hogy külföldön nem szoktak ingázni, olyanról is hallottam már, aki két ország között, repülővel ingázik és még él."
Azokban a bizonyos külföldi országokban nem szüntetik meg az első/utolsó buszt/vonatot így valamivel könnyebb ingázni, de legalábbis lehetséges.
Amikor én ingáztam egyetemre, akkor a 8-as órára a "szülő bevisz kocsival a közeli városi állomásra" lehetőség nélkül nem tudtam volna bejárni, akkor sem ha 1:00-kor kelek. Más órákra be lehetett, de a legtöbb munkahelynél elég akadályozó. (100-120km/irány)-t ingáztam naponta.
Én is ingáztam, ingázok, és nem is "riadok vissza" most sem tőle, de egyes esetekben nem a "nem akarat", hanem a "nincs lehetőség" kérdése, egyébként pl ha az egyetemi városomba ingáznék munkába minimálbéren nagyon nem érné meg.
Tudom, hogy milyen ingázni, de azért nem ingáznék, hogy a "nettó 0-t " megkeressem, és megértem azt, aki ugyanerre a következtetésre jut, vagy nincs lehetősége bemenni a "8-ra beérő csatlakozási lánc miatt"
Akinek megéri, az csinálja is, mint te, vagy én, vagy a párod, akit említettél, és még sokan. Többen "hibrid" módszerrel, de egyszerűen egy településről egy bizonyos távot csak egy bizonyos fizetésért lehet, és ezt a "bizonyos távot" leginkább a közlekedési infrastruktúra állapota, és az utazás ára határozza meg.
Akinek nincs munkája egy ideje, annak a "költözz el" elég durva kérés.
"Ne akarjam "bemesélni", hogy az ország egyetlen 160km/h-val járható vonala a 160km/h-val közlekedő személyvonatokkal gyorsabb, mint máshol? "
Nem járnak a személyvonatok 160 km/h-val, ennek nézz nyugodtan utána, ráadásul hegyek között, kanyargós síneken lehetetlen ennyivel menni, maximum a Tata és Almásfüzitő közötti egyenes pályán, de ott sem szoktak élni a lehetőséggel. Elég gyakran meg kell állnia, tehát érdekes lenne, ha ennyivel menne. Az autó is tud ennyivel menni, mégsem száguldozol vele a lakott településeken 160 km/h-val :) Pl. a Győr-Budapest vonalat (131 km-t) 2 óra 6 perc alatt teszi meg, míg a Szeged-Budapest a 191 km-t 2 óra 20 perc alatt, tehát magyarázhatod a veled együtt gondolkodóknak, hogy bizony itt extra sebességgel járnak a vonatok, de mint a tényeket is láthatod, a menetidő ellened szól, sőt talán a szegedi gyors gyorsabban halad, mint az itteni "extrasebességű" :) személyvonatok.
"A szegedi 8 előtt beérő egyetlen vonat 4:36-kor indul."
Aki akarja, megoldja, mint sokan mások, nem muszáj bemenni a Nyugatiba, leszállhatsz Kőbánya-Kispesten is, ahonnan metróval eljuthatsz simán. Ha úgy lenne ahogy írod, azaz megoldhatatlan, akkor nem lenne korán reggel tele a szegedi vonat :) Persze kifogásokat könnyű találni, de én se azt mondom, hogy utazzon mindenki napi 200 km-t vonattal, de azért akinek a 35 km (mint az egyik kedves hozzászólónak is) gondot okoz, ott az illetővel van a gond sajnos, hiába is próbálod mentegetni.
"Akinek nincs munkája egy ideje, annak a "költözz el" elég durva kérés."
Az említett szegedi ismerősömnek sem volt olyan megterhelő, pedig 1 éve nem dolgozott. Győrbe költözött, mivel Szegeden sem volt munka (igaz a felutazáshoz kellett kölcsön kérnie, de az első fizuból visszaadta). Sok olyan állás van, ahol adnak ingyen szállást (pl. nemrég láttam egyet Nyergesújfalun), ő is hasonlót keresett és talált is. Munkásszállón volt, a cég fizette, nem szerette ugyan annyira, de legalább tudott dolgozni és mikor kicsit talpra állt el is költözött.
Persze az igaz, hogy vannak olyan esetek, ahol nagyon rossz a tömegközlekedés, ilyet is ismerek. 5-en összeálltak és egy autóval járnak be, így olcsóbban is jönnek ki, mintha tömegközlekedéssel járnának, de sok helyen jár céges busz is, na meg persze van kerékpár is, nem kötelező, hogy a szomszédban legyen a buszmegálló/vasútállomás.
Egy győri ismerősöm naponta átteker Győr nyugati részéről az ipari parkba a hidegben is kb. 6-7 km-t, mert nem bírja a tömegközlekedést autóval meg drága bejárnia, mert csak a tömegközlekedéssel történő bejárást fizetik. Ott dolgozik 4 éve...
Ebből is látszik, hogy aki akarja az megoldja, aki nem az otthon pihenget és sajnáltatja magát.
#32
Itt követheted is őket.
És mennek annyival, elég jó a gyorsulásuk.
UIC-kód: 94 55 5341 032-1
Vonatazonosító: 00-2016.01.06. 4926
Induló állomás: Budapest-Déli
Érkező állomás: Győr
Menetrend
További képek
Kép feltöltése
Név
Érték
Pillanatnyi sebesség: 158 km/h
Külső hőmérséklet: 4 C
Tessék
"Az említett szegedi ismerősömnek sem volt olyan megterhelő, pedig 1 éve nem dolgozott."
Attól függ, hogy mennyi pénze van, neki volt elég.
"Sok olyan állás van, ahol adnak ingyen szállást"
Azért nem olyan sok az.
6-7km-t azért tekerek, hogy a településközpontba bejussak, nem ezek a távok a problémásak senkinek.
"de sok helyen jár céges busz is"
Mármint a kellően nagy cégeknél, akik a foglalkoztatotti létszám 30%-át foglalkoztatják. Az autós eset is inkább ilyen cégeknél megy (mivel nagyobb cég több ember egy helyről, és akkor össze is tudnak fogni)
"de azért akinek a 35 km (mint az egyik kedves hozzászólónak is) gondot okoz, ott az illetővel van a gond sajnos, hiába is próbálod mentegetni. "
Leírtam, hogy a probléma miben van, ha nem olvastad, akkor olvasd el, ha nem értesz egyet azzal, amit írtam, akkor reagálj arra. (Csak azt ne, hogy napi 70km-t is le lehet tekerni)
Mint említettem igazad van abban, hogy tényleg megy ennyivel, de mint láthatod a többi vonat sem marad nagyon alul, hiszen a többi is épp halad 130-150 km/h sebességgel (jelenleg a térkép szerint). Egyébként jó, hogy épp kifogtál egy olyat, ami épp gyorsan megy, nehogy azt hidd hogy végig a pályán ennyivel repeszt, mint említettem, nem mindenhol lehet, hiszen pl egy kanyargósabb pályán ha gyorsan megy előfordulhat hogy kisiklik. Próbáld ki, ülj fel egyre és nézd meg, mikor milyen gyorsan halad én napi szinten tapasztalom, hogy bizony gyakran nem megy ennyivel. Jelenleg a térképen az említett vonalon 59 és 130 km/h sebességgel haladnak, de van olyan is ami épp áll ;) Egyébként erre a térképre ne nagyon alapozz, mert volt már rá példa, hogy míg a vonatom a térkép szerint 20 perce elindult, addig a vonatom 20 perce az állomáson állt, mert épp késett, vagy úgy érzed teleportáltam? :)
Illetve, hogy beláthasd végre nincs igazad abban, hogy a többi pályán lassabb a menetidő, visszatérve a szegedi vonatra, mivel magyarázod, hogy az a 191 km-t csak 14 perccel teszi meg gyorsabban, mint a Győr-Budapest személyvonat a 131 km-t? 60 km-t behoz 14 perc alatt, szóval mutogathatod nekem a térképeket, meg hogy mennyivel megy a vonat, nincs igazad.
""Az említett szegedi ismerősömnek sem volt olyan megterhelő, pedig 1 éve nem dolgozott."
Attól függ, hogy mennyi pénze van, neki volt elég. "
Drága, épp ezt magyarázom, hogy neki sem volt pénze, se munkája, épp ezért hagyta ott Szegedet a győri munkáért. Kölcsönből, érted?? Kölcsönből!! utazott fel, mert nem volt pénze. Dolgozott egy évet úgy, hogy fizették a szállását csak kajára kellett költenie (persze tudjuk, hogy cafeterián belül ennek egy részét is térítik), majd 1 év után már a saját albérletéből járhatott be dolgozni.
"
Mármint a kellően nagy cégeknél, akik a foglalkoztatotti létszám 30%-át foglalkoztatják. Az autós eset is inkább ilyen cégeknél megy (mivel nagyobb cég több ember egy helyről, és akkor össze is tudnak fogni) "
Először is kezdjük ott, hogy aki "elhagyatott" településen lakik és még munkába se képes járni az szerinted milyen végzettséggel rendelkezik? Gondolhatod, hogy nincs diplomája, de még érettségije se biztos, tehát simán elmehet egy nagy céghez operátornak, hiszen végzettség nélkül máshová úgysem nagyon vennék fel még ha egy nagyváros belsejében lakna akkor se. Na jó, takarítónak vagy gyors éttermi büfésnek lehet :) Azért remélem nem szeretnéd nekem bemesélni, hogy csak ezen a környéken vannak olyan cégek, akik járatnak céges járatokat? Az ország más részén is vannak ilyenek, nagy cégek, mi speciel egy kis faluban lakunk, mégis legalább 4 cégnek a járatai nap mint nap jönnek a munkásokért, pedig van, hogy csak 2-3 ember száll fel, a cégnek mégis megéri a céges buszt üzemeltetni, mint az autóval történő bejárást téríteni (mivel innen se megy mindenhova busz, vonat). De akinek a konkrét településére nem kanyarodik be a céges busz, az szerintem simán megközelítheti azt a legközelebbit, ahonnan elérhető.
"Leírtam, hogy a probléma miben van, ha nem olvastad, akkor olvasd el, ha nem értesz egyet azzal, amit írtam, akkor reagálj arra. "
Sajnos te csak azt feszegeted, hogy miért nem lehet megoldani, de megoldást nem keresel. Persze lehet, hogy az isten háta mögötti tanyán lakik az illető és nincs busz/vonat, ebben az esetben gondolkodás nélkül célszerű elköltöznie.
Egyébként ha utánaszámolsz legyen 30 km a táv az kb. 25 ezer ft egy hónapra, ha 60 km-el számolok, akkor legyen 40 ezer. A minimálbér 73815 Ft + cafeteria, ha térítik az utazást szerinted nem éri meg? Ha nem térítik (amit kétlek, mert a legtöbb helyen igen), akkor is 48000 forintot vagy 32000 forintja + cafeteria megmarad, ami ugyan nem sok, de mégis csak több, mint a 0, nem gondolod? Persze jöhet a kérdés, hogy ki akar ennyi pénzért dolgozni? Hát akinek szüksége van rá és nem szeretne éhen halni. Vagy úgy gondolod, hogy jó az, hogy akinek esze ágában sincs dolgozni mert jobbnál jobb kifogásokat kreál azokat jó dolog, hogy mi adófizetők eltartjuk? Szerintem egyáltalán nem.
#35
A 9 állomáson megálló szegedi "gyors/IC" 14 perccel lassabb, mint a 20 állomáson megálló Győri személy, ami 14 percet áll tatabányán.
A napi első személy, ami nem vár 1:40 alatt letudja a 131 km-t
A szegedi napi első személy 2:20 alatt ér BP-ről kiskunfélegyházára, ami pont a 131 km
IC-t IC-vel személyt személlyel hasonlíts
Amúgy
a pályasebesség térkép.
"Dolgozott egy évet úgy, hogy fizették a szállását"
Ha ez lenne mindenhol nem nagyon kellene az ingázáson vitáznunk.
"Először is kezdjük ott, hogy aki "elhagyatott" településen lakik és még munkába se képes járni az szerinted milyen végzettséggel rendelkezik?"
Nem tudnék bejárni a kocsi nélkül, amúgy MA- s végzettségem van.
"Azért remélem nem szeretnéd nekem bemesélni, hogy csak ezen a környéken vannak olyan cégek, akik járatnak céges járatokat? "
Hozzánk összesen kettő abból egy az AUDI, pedig több cég van itt a környéken.
"A minimálbér 73815 Ft + cafeteria,"
A minimálbér 73815 a cafeteria nem része és nem is igen adják.
32000 forintja + cafeteria megmarad, ami ugyan nem sok, de mégis csak több, mint a 0, nem gondolod?
Mármint 32 000-re marad meg, amiből éhenhal/nem fűt napi 8 órás munka mellett nem túl sokáig él aki ezt az utat választja.
"Hát akinek szüksége van rá és nem szeretne éhen halni."
De ebből ugyanúgy éhenhal.
Vagy minimálbér feléért közmunkára/feketén dolgozni, és marad 40-60 000Ft. és napi 4-6-8 órája pluszba.
Hihetetlen, de többen inkább ezt választják
"Vagy úgy gondolod, hogy jó az, hogy akinek esze ágában sincs dolgozni mert jobbnál jobb kifogásokat kreál azokat jó dolog, hogy mi adófizetők eltartjuk?"
Mi lenne, ha a lehetőséget(azaz a jobb közlekedési rendszert) "tartanánk el" ami nekünk más adófizetőknek is könnyebbé teszi az ingázást ahelyett, hogy hibáztatjuk őket?
Egyik vonat sem áll Tatabányán 14 percet, ezt nem tudom honnan vetted, maximum 3-at, de észre sem veszed. Korábban Komáromban állt a személy 10 percet, de ezt eltörölték, azóta 10 perccel rövidebb a menetidő. Egyébként sejtettem, hogy felhozod ezt, de itt nem a részletekben kell elveszni, mivel én nem tudok sem gyorsvonattal, sem IC-vel menni ezért személlyel kell, ami ugye nem halad gyorsabban, mint a többi. Miért kellene nekem a személyt a személyhez hasonlítani, ha gyorssal nem tudom megoldani az utazást? Itt a lehetőségekről van a szó, nem a földhözragadt gondolkodásról amit te itt próbálsz levezetni.
Egyébként meg a szegedi vonat nem is nagyon tudna megállni több helyen, nem véletlenül megy egy szerevényként a gyors és az IC, szinte az összes megállónál megáll, míg az itteni gyors csak pár helyen (legalább is az előző megentrendben ez volt, míg ki nem vették a gyorsakat).
"A minimálbér 73815 a cafeteria nem része és nem is igen adják. "
Jó lenne ha megtanulnád értelmezni amit leírnak, senki nem állította, hogy a minimálbér a cafeteria része, a + jel általában azt jelenti, hogy jár valamihez valami. És a legtöbb helyen bizony adják, én nem ismerek olyat, aki ne kapna, pedig elég sokrétű az ismertségi köröm.
És te azt állítod, hogy a 0 az több a 32 ezer forintnál? Hát gratulálok, ezt óvodában tanulják a gyerekek. Úgy gondolod a 0 forintból jut fűtésre és kajára? Egyébként meg nem mondta azt sem senki, hogy ne vállalhatna valaki közmunkát vagy feketét, hiszen az is munka, itt azokról van szó és azokkal van a gond, akik ezeket sem akarják elvállalni, mert jobb kifogásokat gyártani.
"Egyik vonat sem áll Tatabányán 14 percet, ezt nem tudom honnan vetted, maximum 3-at, de észre sem veszed."
"Miért kellene nekem a személyt a személyhez hasonlítani, ha gyorssal nem tudom megoldani az utazást?"
Mert esetleg mások sem tudják?
"Egyébként meg a szegedi vonat nem is nagyon tudna megállni több helyen, nem véletlenül megy egy szerevényként a gyors és az IC"
Van itt azért pár állomás nem?
"míg az itteni gyors csak pár helyen (legalább is az előző megentrendben ez volt, míg ki nem vették a gyorsakat). "
Mármint Győr és Komárom között személyvonatot pótolt(lassabb sebességgel mint a személy), majd utána IC-hez képest + Tata és Bicske
"Itt a lehetőségekről van a szó, nem a földhözragadt gondolkodásról amit te itt próbálsz levezetni. "
Én is a lehetőségekről beszéltem.
"És a legtöbb helyen bizony adják"
Csak nem minimálbérhez, főleg, hogy egyre romlik az adózása.
"
És te azt állítod, hogy a 0 az több a 32 ezer forintnál? "
Írtam, hogy mit választanak helyette, nem tudom miért akarod figyelmen kívül hagyni, most és csak a mondatod végén figyelembe venni.
"Úgy gondolod a 0 forintból jut fűtésre és kajára?" A fűtést befizeted, vagy kikötik köztes állapot csak rövid ideig van.
"itt azokról van szó és azokkal van a gond, akik ezeket sem akarják elvállalni, mert jobb kifogásokat gyártani."
Aki nem talál, azt nem tartod el, főleg, hogy a "munkanélküli ellátás " ideje rövid, alacsony összegű, és korábbi munkaviszonyhoz kötött.
"de azért ha az ember akar dolgozni talál munkát, amit meg is tud szerezni "
Tud szerezni bizonyos időn belül, de nem azonnal, ezért nem is értem, hogy egyeseket miért kellene kényszeríteni, hogy olyan helyre menjen, ahova nem éri meg neki/nem tud bejárni, akkora jövedelemért amiből nem tudna megélni.
Érettségi után nem egyetemre mentem, hanem szakképzésre. Az elsővel nem tudtam elhelyezkedni, ezért ismét iskolapadba ültem, közben munkát kerestem, és diákmunkán voltam. A második papírommal sem kellettem sehova. Nyelvvizsgám is van, mégis közel egy évig keresgéltem. Nem voltak nagyok az igényeim, elmentem a zöldségeshez 12 órázni, jelentkeztem takarítónőnek is. A munkaügyi központban is megmondtam, hogy nem számít, mi az, csak munka legyen, akár 3 műszak.
Képzeld el, van amikor nem sikerül. Örülj neki, hogy te ilyen szerencsés vagy, de ne szóld le a másikat, amíg nem tapasztalod a folyamatos visszautasítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!