Nektek van tapasztalatotok bunkó, kötekedő vagy olvasni nem tudó, abszolút képben nem lévő ügyfelekkel? Mit lehet ilyenekkel kezdeni?
Dolgoztam már asszisztensként orvosnál, meg okmányirodában is, és egyszerűen nem tudom felfogni, hogy egyes vevők, ügyfelek mit képzelnek, vagy hogyan lehetnek ennyire "nem képben".
Orvosnál nem egyszer fordult elő, hogy megmondtuk, hogy vérvétel előtt X órával nem szabad se inni se enni, mert az igencsak befolyásolná az eredményt, és így nem vehetjük le a vért. Ennek ellenére már több olyan ügyfél is volt, aki tudatában volt ennek, mégis evett-ivott valamit (vízen kívül), majd nagyképűen közölték, hogy akkor is vegyük le, ők sz@rnak rá, ha más az eredmény. Ja igen, csak a kórház nem, meg az operációt végző orvos sem sz@rik az ilyenekre. Amikor megmondtuk nekik, hogy levehetjük a vért, de így nem küldjük sehova tovább, mert tiszta vérkép kell, akkor mindegyik fel volt háborodva, meg ők aztán nem várnak az evéssel 3-4 órát egy vérvétel miatt.
Okmányirodában mindenhova hatalmas betűkkel ki van írva, mit hol lehet intézni melyik ablaknál, de sokszor mindig hozzám vagy a kolléganőmhöz jönnek kérdezősködni, sokszor fellengzős stílusban. Egyszer a kolléganőm nagy stresszben volt, mire odajött valaki már harmadszor, feltartva a munkájában, hogy hol lehet XY-t intézni. Erre a kolléganőm megmondta, hogy el kéne talán a táblákat meg a feliratokat olvasni. Az ügyfél meg fel volt háborodva, hogy nem igaz, hogy kérdezni sem lehet semmit.
Ismerősöm bankban dolgozik, és ő is a fejét fogja sokszor. Panaszkodik az ügyfél, hogy sz@r a bank, mert a bankkártya nem működik, mert az automata nem ad pénzt, közben meg egy forint sem volt az illető számláján. Vagy hitelt akar felvenni, majd veri az asztalt, hogy mi az, hogy a bank kamatot kér. Stb.
De mit lehet ilyenekkel kezdeni? Hogyan kezelnétek őket? Én egy idő után tényleg nem akarom tovább eltűrni az anyázást, meg hasonló bunkó beszólogatásokat, amikor egyértelműen az ügyfél a hibás.
Veletek történt ilyesmi, vagy tudtok ilyen eseteket? Mi történt? Hogyan lett vége?
Tapasztalatok?
Bár ez közvetlenül engem nem érint (a várakozási időn kívül), de ki nem állhatom, mikor valaki a vonatjegy pénztárnál vagy 10 percig feltartja a sort, mert nem bírja elolvasni azt a k rva menetrendet, hogy mikor melyik vonat honnan megy. Lekérdezi a pénztárostól a fél menetrendet, de nem is akkor utazik, hanem majd jövő héten, vagy majd máskor, közben meg már mindenki totál ideges, mert sietnének a vonatra, ami perceken belül indul.
Engem is kegyetlenül irritál, amikor valaki arra sem veszi a fáradtságot, hogy elolvasson valamit, és itt most nem a már nagyon nehezen látó öregekről beszélek, mert az megint más.
Vannak neten ilyenekrol hangfelvételek is vicces :)
Az ügyintezők gépi hangnemben szokták ugyanazt ismételgetni mindenfele hanglejtés nélkül.
A mentős volt a legjobb oreg neni varta a szokasos mentot de nem a megbeszelt napra de azt sem tudta milyen nap van. Az ugyintezo vegig kedves volt
Pályaválasztásnál figyelembe vettem, hogy nem bírom elviselni az idiótákat hosszú távon, szóval olyan irányt vettem, hogy ne kelljen random embereket kiszolgálnom. Ha épp jó kedvem van, akkor röhögök a boltban, ha előttem valami hasonló zajlik, de pl. amikor betegen az orvosnál ülök és látom, hogy egyesek milyen szinten vannak, azt már csak nézni is sok.
Mit lehet tenni? Igazából semmit. Megszoksz vagy megszöksz.
#3-asnak nagy pacsi! Végre valakinek nem az ügyfél az első. #4: Részvétem :/
Nemigen lehet az ilyenekkel mit kezdeni, mert aki ahhoz is hülye, hogy elolvasson valamit, annak magyarázhat valamit az ember napestig, akkor sem értik meg.
Rendszeresen voltak olyan vásárlók nálunk is a ruhaboltban, akik tőlem kérdezték meg, hogy az M-es vagy az L-es a nagyobb, meg hogy nekik mi a méretük, amit most őszintén, nekem honnan kellett volna tudni....
Bankos ismerősöm is mesélt cifrákat, volt olyan idióta 50+-os házaspár, aki bejött a bankba, nem tudom már mit akartak, de nekiálltak a bankosokkal veszekedni, mert ők olvasták a neten (te jó ég....) meg hallották a királyi tv-ben, hogy a bank az maga a sátán, meg különben is a számlanyitás meg hitel meg hasonlók nem úgy vannak ahogy a bankosok tudják, majd ők elmagyarázzák hogy van ez, és így tovább. A veszekedés vége az lett, hogy az új (még üres) bankszámlájukat megszüntették, majd az igazgató a biztonsági őrökkel együtt kidobta őket a francba, és közölték velük, hogy többet be ne merjenek jönni, nekik ez a bank nem csinál meg semmit, mert 2 óra kiesést és plusz munkát csináltak tök feleslegesen. Egyből be is fogták a szájukat és elmentek.
Az olyan ostoba vevőket már meg sem érdemes említeni, akik az eladóval veszekednek, hogy miért kerül valami annyiba, amennyibe kerül. Ismerősöm, aki egy fürdőben dolgozik, egy kb 70 éves öregasszonnyal veszekedett, mert a mami nem akarta felfogni, hogy a belépő miért annyiba kerül, mert hát 10 évvel ezelőtt még nem annyiba került. Elképesztő....
Azért a kassza vagy az infópult mögül lehet a legjobban látni, mennyi hülye, agyleszívó, és fájdalmasan ostoba/irritáló ember van.
Postán dolgozó unokahúgom mesél képtelenségeket, amelyek napi szinten előfordulnak.
Megméri a kliens csomagját, a gép kimutatja a súlyt és az árat. Erre a "kedvesvevő" elkezd ordibálni, hogy csal a gép, mert ő otthon lemérte a fürdőszobai (!) mérlegen, és az kevesebbet mutatott!
Csúcsforgalomban egy néni elkezd vele veszekedni és a "főnököt" követeli, mert az Amerikába küldendő levél bélyege hat évvel ezelőtt sokkal olcsóbb volt, a különbség biztos a posta zsebébe megy!
És a legszebb:
A szavazáskor idős bácsi, miután kivárta a hosszú sort, megkérdezte, hogy hová kell bedobni a cédulát, és hol találja meg.
Mikor kedvesen közölték vele, hogy nem itt kell szavazni, felháborodottan kiabált mindenkivel, és közölte, hogy akkor ő nem is megy sehova, dögöljön meg a kormány az egész postával együtt!
Hjaj... ügyfélszolgálaton dolgozom. Az ügyfeleink 80%-a funkcionális analfabéta, és ebből 10% az, aki utána mondjuk bocsánatot kér, ha kiderül a számára, hogy ő volt a hülye.
Szerencse, hogy mi szabad kezet kapunk abban, hogy milyen formában, platformon kommunikálunk velük, én meg az enyéimet szépen rászoktattam az e-mailezésre telefonálás helyett, ha nem életbevágóan sürgős a dolog. persze így is volt olyan, aki habzó szájjal üvöltve szidta a k...a anyámat a telefonban olyasmi miatt, ami az ő hibája volt, álltólag többdiplomás mérnökember... ja, és aztán megkereste a felettesemet és hazudott neki rólam. De szerencsére ez a ritkább.
De amúgy az napi szinten megy, hogy:
- amikor kb. 6féleképpen tájékoztattuk az ügyfeleket arról, hogy más csoportba kerültem át a cégben, még mindig rajtam kértek számon őrjöngve dolgokat az előző csoporttal kapcsolatos ügyekből
- olyan ügyfelekkel dolgozunk, akik gyakorlatilag kiszervezett munkát végeznek el nekünk kvázi mint megbízott vállalkozók. Tudják, hogy a pénzügyi rendszerünk havi 1x tud kifizetéseket elvégezni. Ő adja meg szarul az adatait a rendszerben, ugye visszapattan a kifizetés, és még ő van felháborodva, hogy 1) "nem kűtték el", 2) nem azonnal tudunk utalni, ha meg méltóztatja változtatni az adatait
- elrontanak dokumentumokat, kérelmeket stb., mert nem jól olvassák el a feltételeket, kiírásokat, aztán nekik áll feljebb... amikor megrjuk, hogy mit néztek el, még azután sem néznek utána, hogy a honlapon hol van leírva (kb. 4 helyen tuti), hanem jön a pökhendi kérdés, hogy "emmeg hó' van leírva, mer' sztem sehol"
- ha nem 1 órán belül válaszolok, megy a hiszti
- olyan is van egy, aki megpróbált átverni minket, lebukott, értesítettük többször is, és mintha nem kapta volna meg az üzenetet és semmi sem történt volna, folytatja ugyanazt...
De eladó is voltam, ott is fogtam a fejem pár emberen. Olyan standnál dolgoztam plázában, ahol orientális ékszereket, kiegészítőket, párnakat, sálakat árultunk, a bolt neve is nagyon egyértelműen erre utalt és bazi nagy betákkel ki volt írva. Erre folyamatosan jöttek ide, hogy nagymagyarotszágos kitűzőt akarnak, Bob Marley-sapkát, USA-zászlót... hát ehhez nem kicsit figyelmetlennek vagy műveletlennek kell lenni.
Vagy épp minket használtak infópultnak, és ált. ezek köszönni sem köszöntek, hanem: "Hun van a WC?"... amikor nem tudtuk megmondani, hol van a vadászbolt meg műkörmös a plázában, és elmondtuk, hogy nem vagyunk infopult, akkor még ők voltak megsértődve. A legjobb, amikor egy ilyen láthatóan gazdag nőci odatipegett, hogy "most vettem a Pandorában ezt a karkötőt, de nem tudom bekapcsolni, tegye fel a kezemre"... kicsit sem azért jött oda, hogy dicsekedjen. Ő is meg volt sértődve, amikor a szomszéd standnál ülő csaj nem tudta bekapcsolni, mert hosszú műkörme volt :D.
Mellette volt olyan pasas, aki egy sima hello-val köszönt, amiből akkor nem vettem le egyből, hogy nem magyar, és leb...ott, hogy miért nem vettem észre, hogy amerikai származású és miért beszélek olyan gyorsan magyarul.
Amúgy a bankost is simán el tudom képzelni... előttem ATM-nél volt egy csaj (mellette 2 purdé), dugdossa be a kártyát, aztán elkezd éktelenül káromkodni, hogy "hádikmán, a k....a életbe, hogy megin' azt írja, nincs fedezet, tegnap is ezt írta, a kk.... életbe de miéééééé"... mintha a semmiből hirtelen lenne pénze azzal, hogy más napokon megy az ATM-hez. Ja a legszebb az egészben, hogy nem cigány volt.
Én azt bírom, amikor menőzve és lekezelően odajönnek hozzám a kasszához, mert hát ők a kiskirályok én meg csak egy lenézett pénztáros vagyok, majd fizetésnél kiböfögi, hogy bankkártyával, erre nyújtja a kártyát NEKEM, hogy csináljak vele valamit mert ő azt sem tudja, hogy hogyan kell vele fizetni....az ilyeneket legszívesebben pofán röhögném.
Dolgoztam olyan étteremben is szintén pénztárosként, ahol hidegtálak is vannak, amiket a vevő maga visz a kasszához. Vannak halas dolgok is, amik szemmel láthatóan hallal vannak, nem mással. Jön a nő, megveszi. 10 perc múlva jön vissza, hozza vissza kibontatlanul az egészet, és kéri vissza a pénzét, mert rájött, hogy ő nem szereti a halat....a menedzser is csak azért adta vissza a pénzét, mert nem akart ilyen buta p csával veszekedni, mert ez nem így működik.
Olyan is volt, aki panaszkodott, hogy a steak ehetetlen mert nincs átsütve, kéri vissza a pénzét. Mondanom sem kell, a steak 90%-át megette már. Megmondták neki, hogy bocs, de ez nem így megy, mert ezt akárki eljátszhatná. még ha több, mint felét visszahozza, akkor azt mondjuk, oké, na de úgy, hogy megeszi majdnem az egészet, majd eldönti, hogy ő ezt mégsem akarja, az nem megy.
Nem tudom, egyesek ilyenekre hogy képesek. Nekem lesülne a képemről a bőr, ha ennyire kicsinyes, vagy idegesítően ostoba lennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!