Ha egy határozott kéréssel megyek oda egy eladóhoz, visszautasíthatja így a kérésemet?
A sztori röviden:
Elvesztettem a feltöltőkártyás telefonszámomat, mert elfelejtettem feltölteni. A szolgáltató azt mondta, hogy az egyik Auchanban van legyártva, vevőre vár.
Én a nyakamba vettem az országot, és a 24 Auchan közül 20-ban voltam már.
Mindenhol készségesen fogadtak, nem is mindenhol csodálkoztak, de mindenhol maradéktalanul segítettek abban, hogy megnézték nekem a raktárban is. A kitetteket én mindig átnézem, de nemcsak a szabadon lévő SIM kátyákat kell átnézni, hanem a telefonhoz csomagoltakat is. S a raktárba nem mehetek be, ehhez kell a segítség.
A legutóbbi helyen pedig olyan ingerülten fogadta a kérésemet a kedves munkatárs, hogy csak lestem. Pedig türelmesen vártam, nem szakítottam ki a munkájából és nem is utolsó percben szaladtam oda.
Ahogy elmondtam, már villámlott a szeme, hogy ilyen nincs, nem mindegy a telefonszám? Ott vannak a kitettek, válasszak abból. Kicsit határozottan mondtam neki, hogyha mindegy lenne, akkor nem turnéznám végig az országot ezért az egy számért, beleölve benzint és időt.
Azt mondta, hogy ő biztos nem keres a raktárban semmit vagy várjak. Mondom, várok.
Visszajött egy dobozzal, amiben 1, azaz EGY darab sim kártya lötyögött, belenéztem, de az nem az volt, meg kinyitott ott kint még egy szekrényt, abban sem volt, aztán azt mondta, hogy nincsenek telefonok a raktárban, csak ez az 1 simkártyás doboz volt ott.
Ilyen előzmények után ez nettó hazugság. Már azon voltam, hogy a főnökét hívom, de milyen indokkal? Hogy nem hiszek neki? Hisz neki mondhatja, hogy ő átnézte, én meg honnan tudom, hogy nem, nem voltam ott.
Kicsit a sírás kerülgetett, hogy lehet, hogy ez a kedves dolgozó gáncsol el engem, amikor ennyit áldoztam rá.
Mivel ő dolgozik, és pont eladóként, munkaidőben nem hiszem, hogy annak kéne dominálnia, hogy mihez van KEDVE. Hogy mire van ideje, annak igen, de a kedve munkaidőben nem releváns.
Ideje pedig azért volt, mert csak beszélgetett és iszogatott az ásványvizes üvegéből. De ilyenkor mindig eleve azzal kezdem, hogyha nem zavarok, és természetesen tudok várni is akármennyit, hiszen azért jöttem.
A többi 19 se érezte ugráltatásnak. A sima simeket eleve kihozták, és azt én néztem át, utána visszaadtam.
A kint kinyitott (nem publikus) raktárszekrékenyeket vagy üvegszéfereket is csak kinyitották nekem, gyorsan átnéztem, utána szóltam és visszacsukták.
Egyedül a raktárban lévő mobilhoz csomagolt sim kártyákat kellett az eladóknak átnézniük, de az meg gyorsan megvolt mindig, mert elég csak az utolsó két számjegyet nézni.
5 percnél többet nem raboltam el senki munkaidejéből, ezt csak te fújod fel ennyire, mintha Isten tudja, mennyit ugráltak volna körülöttem.
"És annyi józan esze nincs a nagy határhúzásban, hogy nem cseszek ki a vásárlóval, ha már ennyi pénzt és időt beleölt ebbe a dologba? Hogyha lehet, akkor ne rajtam múljon már az, hogy ő így akkor lehet, hogy hiába csinált mindent?"
Azt nem érted, hogy az eladó nem tartozik neked semmivel, azon kívül, hogy rendesen kiszolgál, - ami azt jelenti, hogy az elérhető árukészletből eladja neked, amit kérsz. Ha te olyan kéréssel mész oda, ami nem tartozik a munkakörébe, és adott esetben nem kevés plusz munkával jár, netán akadályozza a többi vevő kiszolgálásában, akkor mondhat nemet, és NEM kell, hogy emiatt lelkiismeret-furdalása legyen. Igen, itt meghúzhatja a határt. Hogy te jössz a passzív-agresszív bűntudatkeltő próbálkozással, az nem tartozik rá. Egy esetben lenne ez az ő dolga: ha ő mondjuk azt mondta volna neked telefonon, hogy igen, ott van az a kártya, és menj oda nyugodtan. Gondolom, nem történt ilyesmi.
Most lehet, hogy túl extrém leszek, de te hol húznád meg ezt a határt? Szerinted ha egy vevő azzal megy be, hogy ő dugni akar az eladóval, mert ez neki rettenetesen fontos, és ezért utazza be az országot, stb. ... akkor szerinted ERRE is köteles lenne az eladó? Nem, ugye?
Ha te a dugást a raktárban való árukészlet eladásával teszed egyenlővé, akkor nem vagy normális, és komolytalan az érvelésed.
Miért van az, hogy általános jelenség, hogy a vevők szoktak kérni ezt-azt az eladóktól, hogy esetleg a raktárban nincs? Nézze már meg, legyen szíves. És olyankor 10-ből 9x inkább letagadják, hogy van, és azt mondják, hogy ami van, az mind kint van, csak hogy ne kelljen a raktárban megnézni még egy sz@ros forgószéket se.
Érdekes, olyankor mindenki az eladókat szidja, hogy lusták dolgozni. Én semmi ilyet nem mondtam, de itt is ez volt VALÓSZÍNŰLEG (nagyon kitalálható a szituációból), és itt meg a vevő a rossz (én).
Ha valaki nem konzekvensen érvel, csak annak rendeli alá az érveit, hogy hogyan szúrhat bele a másikba minél jobban, annak az érvelése nem vehető komolyan.
"Ha te a dugást a raktárban való árukészlet eladásával teszed egyenlővé"
Mi van??? Idaig olvastam az elmebetegsegex megnyilvanulasat. 😆😆😶 Surgosen kerj segitseget pszichologustol!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!